Osvita.ua Середня освіта МОН розробить новий порядок атестації шкіл
МОН розробить новий порядок атестації шкіл

Міносвіти перегляне недосконалі чинні процедури інспектування й атестації шкіл, гімназій та ліцеїв

МОН розробить новий порядок атестації шкіл

Міністерством освіти і науки розпочато розроблення нового порядку і змісту державної атестації загальноосвітніх навчальних закладів. Про це йдеться у наказі, що підписаний заступником міністра Павлом Полянським.

Документ передбачає створення робочої групи із залученням до її складу експертів та представників освітянських громадських організацій і об’єднань, яка має до 1 червня розробити проект нового порядку і змісту державної атестації загальноосвітніх навчальних закладів та винести його на громадське обговорення.

У Міністерстві освіти підкреслили, що необхідність розробки нового порядку викликана наріканнями педагогічної громадськості на недосконалість чинних процедур інспектування й атестації шкіл, гімназій та ліцеїв.

В освітньому відомстві зазначають, що розроблений документ має враховувати пріоритетність якості освітніх послуг як визначального вимірника ефективності діяльності навчального закладу в цілому й кожного педагога, а також передбачати врахування думки територіальної громади, учнівського та батьківського колективів, споживачів освітніх послуг.

До 15 липня зауваження і пропозиції, що надійдуть у процесі громадської експертизи, будуть узагальнені й порядок і зміст державної атестації шкіл буде затверджений наказом МОН.

Освіта.ua
09.04.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Александр
Все таки с вопросом о конспектах для учителей- хочется конкретики: нам школьная администрация категорически запрещает использовать печатную основу конспектов с ручным заполнением учителя мотивируя запретами. Где тогда разрешение МОН Украины на всех конспектах которые пишутся полностью в ручную, кто в тетрадках будет ставить разрешение, почему печатная основа сборника конспектов, которую используют в Европе у нас - посягательство, не пойму только на что именно. Почему возводим директора школы в ранг Ценителя таких конспектов, чаще Цемителя учителей ?
Любовь
Против высокопоставленных чиновников открывают уголовные дела, а почему бы не заняться проверкой деятельности некоторых директоров учебных заведений, которые погрязли в коррупции. Есть директора ПТУ (Луганская обл.) которые устраивают своих ближайших родственников (сыновей, дочерей) на различные должности. Числятся они на педагогических должностях (не имея образования), а просиживают в чистеньких кабинетах, занимаются необременительной работой, незаслуженно получая зарплату за работу, которую не выполняют. Зачастую, у этих родственничков (сыновей) другие фамилии и поэтому не прослеживается родственная связь с руководителем учебного заведения. А ведь коррупция на лицо.
Светлана
Лучше бы уделили должное внимание аттестации руководящего состава учебных заведений. Так, например, директоров профессиональных лицеев и ПТУ в Луганской области аттестуют за 10-15 минут, изучая их работу по предоставленным ими же отчетам. Да и перевыборы руководителей последнее время вообще не проводятся. А хоть раз представители аттестационных комиссий аттестующих руководителей учебного заведения побывали у них на уроках? Почему-то учитель должен давать открытые уроки, открытые внеурочные мероприятия ежегодно, а почему не должен их давать директор или заместители директора? И почему на их открытых уроках не присутствуют представители таких аттестационных комиссий. Ведь открытый урок это тоже показать деятельности директора и его заместителей. Я, например, за годы своей работы в одном из таких учебных заведений не припомню, чтобы открытый урок дал директор или его заместители, а с преподавателей требуют постоянно.
Купріян
А що дає атестація школи?!! Кожну школу громадськість проатестувала давно і моніторить постійно. Вимірюється ця атестація набором учнів у школу. А атестація про яку йдеться в статті потрібна лиш для виправдання існування роздутої бюрократичної системи районо, яку під час атестації треба поїти, годувати і з собою дати, а для цього - учителям "скинутись".
ида
Для Купріян: Ай, молодець! Абсолюно точно!
Коментувати
Андрій
Суто риторичне запитання: а чи знаєте ви хоча б одну школу яку не було атестовано і що було із нею після цього?! Які б не були критерії, доки не буде ДІЙСНОЇ реформи,яка нарешті розмежує школи за ступенями та знищить рудименти радянської системи стосовно "обов’язкової загальної середньої освіти" та декларації щодо "рівного доступу до якісної освіти", можна "на верху" вдосконалювати процедуру атестації скільки завгодно, проте як не давали школи у своїй масі якості так і не будуть! І ще одне: не школу, люди добрі, треба атестувати, а її адміністрацію, від якості роботи якої власне й залежить, що являє собою навчальний заклад!
Родион
Для Андрій: Адміністрацію теж атестують: як зустрів, організував стіл, що дав в торбі і конвертику. Привезти-відвезти віп-персон треба на таксі. І все буде гаразд. Можливо, так тільки в нас...
Коментувати
Бєлий Володимир
Якщо заглянути на сайт Міністерства освіти Франції, то можна побачити: "Les indicateurs de résultats des lycées" - http://www.education.gouv.fr/cid3014/les-indicateurs-de-resultats-des-lycees.html, тобто саме той внутрішньо-смисловий контекст, на який вказує пан Олекса Позняк і про ЯКИЙ криком кричать педагоги-практики: рівень якості роботи закладу визначається результатами підготовки його випускників, визначеними у ході незалежної процедури!!! Система у якій школа працює на критерії визначені чиновниками означає, що вона працює не стільки на дітей громади, як на підтвердження "потрібності" армади чиновників. Крім того, навіть не знаючи французської мови читач може легко відчути різницю між сайтами нашого МОН та Франції, бо освітня життєвість останнього так "гарно" віддзеркалюється бюрократичним тлом нашого.
Олекса Позняк
Коли я за бюрократичноъ радянськоъ влади приъхав на роботу в Броварський район там у районо працювало 5 чоловік разом з завідуючим і бхугалтером який на рахівниці нараховував зарплату на весь район.Зараз у моєму районо 45 разом з обслугою і у кожного КАМПУТЕР. Закрийте цей вулик з трутнями!!! Це розкрадачі народного добра і корупціонери. АТЕСТАЦІЯ ШКОЛИ - РЕЗУЛЬТАТ ЗНО!!!!!!!!!!
Віталій Зубик
Для Олекса Позняк: Аналогічна ситуація і у нас на Хмельниччині.... Треба зараз це все змінити (розігнати).
Коментувати
Учитель
Підтримую Єлену. Навіть якщо і внесуть зміни до порядку атестації шкіл, все одно нічого так швидко не зміниться. Хочеться поставити класичне питання "А судді хто?". Уже не раз надивилась на горе - інспекторів. Не знають своєї справи, упереджене ставлення до учителя ( і як правило, до учителя, який дійсно є фахівцем своєї справи) і т.д. І досі люблять гнучкошиєнків, підлабузників ... Для наших інспекторів перевірки - це можливість продемонструвати свою зверхність, вищість... Щодо директорів, то це теж факт нечуваний: бездарні горе - керівники (хоча є і справді керівники від Бога. та їх мало, - уже давно зі школи вижили) , які поробили зі шкіл мало не удільні князівства, з гідними учителями поводяться зверхньо ... Що хіба у відділах освіти цього не знають?! Та знають, добре знають, адже радянська система інформування як діяла, так і діє
Светлана
Для Учитель: Полностью с вами согласна. Хочу рассказать об одном директоре профтехлицея г. Антрацит, Луганская область. Она считает себя "великим князьком" Всех кто мыслит не так как она - гнобит, унижает, увольняет по статье, сокращает, доводит до могилы в прямом смысле этого слова. В штат принимаются в основном пенсионеры, которым далеко за 60 (будут молчать). И управы на нее нет. Уже было несколько судебных разбирательств – один раз дали условный срок, второй раз дело тянули, тянули…. пока не закрыли по сроку давности. Сейчас идет еще один суд. Об этом знают в областном отделе образования, но никто не предпринимает никаких действий. Своего сынка пристроила – в ее приемной сидит как оператор ПК (у него другая фамилия), а числится мастером производственного обучения и зарплату получает как мастер п/о. И никому до этого дела нет. А ведь это уже коррупция.
Оксана
Для Светлана: Я догадываюсь о каком директоре и ее сынке идет речь. Об этом многие знают, но молчат. Так она его почему-то срочно из мастеров перевела на должность оператора ПК, которую он и занимал, а зарплату получал как мастер п/о. Видимо она прочитала Ваш комментарий и решила быстренько все исправить. Только вот вопрос - как он мог числиться мастером без образования, или его мамашка ему и дипломчик уже прикупить успела?
Коментувати
Родион
Біда не в тім, що існуючий порядок атестації поганий. Можна його удосконалювати скільки завгодно, але чиновники на місцях робитимуть теж саме, що і раніше. По іншому вони не можуть. А міняти їх нова влада не поспішає - незамінимі проФФесіонали. Тож надії мало.
Елена
Не правдивые данные по качеству знаний учащихся, присвоение высших категорий директорами по принципу "преданности", клановости. Материальная база не соответствует требованиям времени. Ложь, цинизм, унижение думающих учителей и молодых, и со стажем. Страшное творят директора школ, РОНО и т.д. Честных мало, IKT - на деле не смогли многие учителя освоить компьютер. Информатику мало кто знает среди учителей и учеников. Деградация в моей школе, радует, что есть компетентные руководители школ. Закрывать, объединять надо школы, ставить профессионалов директоров.
1111
Для Елена: Погано знаєте Положення про атестацію: результатом атестації керівника є відповідність займаній посаді, а не присвоєння категорії.
Коментувати
Сергій
Моя школа - дитяичй садок атестувалась у 2007 році. У 2011 році змінили назву на НВК-ДНЗ. Нічого не змінилось, довідка з ЦСУ на право середньої та дошкільної освіти, але комусь захотілось проатестувати школу позачергово у зв’язку із зміною назви! Атестуємось в даний час, але є проблема -немає критеріїв для НВК, є окремо для школи, окремо для садка!!! А ми на рівні району маємо їх звести одного цілого! Ось такі маразми!
Бєлий Володимир
Головне питання у тім, що буде взято за основу нового ПОРЯДКУ: чи оновлення змісту старого тексту чи побудову незалежної експертно-моніторингової служби вимірювання якості РЕЗУЛЬТАТІВ діяльності закладів? Тобто мова про "нове"/старе за принципом ПОЛОЖЕННЯ про атестацію закладу чи про принципово ІНШИЙ порядок процедури. Запрошую почитати на цю тему наступне: http://education-ua.org/ua/articles/180-atestatsiya-navchalnogo-zakladu-byurokratizm-chi-publichnist
1111
ПРежние критерии аттестации школ разрабатывались ПРежней властью с расчетом на то, что 99% школ не соответствуют аттестационным требованиям. Следствие 1 - ряд школ закрывается под видом реорганизации (экономии средств), остальные находятся под дамокловым мечом закрытия, следствие 2 - открывается широкое поле для коррупции (нет теплицы и бассейна - не страшно, нужное решение принимается, только учителя сбрасываются своей месячной зарплатой). Вообще, все сбросили на плечи диреркторов, а сами только шлют указания - организовать рай в школе за средства спонсоров. В сельских школах немного помогают родители. а многое делают директора и учителя, отрывая от своей зарплаты. Пусть попробует министр образования оплачивать интернет, ремонтировать ПК, покупать бумагу ддля печатания приказов, красить полы в МОН... собирая деньги с чиновников родного МОн, а для примера и сам пусть отстегнет.
Елена
Для 1111: Согласна, но не полностью. Честно говоря, в реальной жизни ни разу не сталкивалась с требованием или предложением скинуться деньгами на аттестацию, хотя аттестовалась много раз, в том числе пережили аттестацию школы. Критерии аттестации не учитывают индивидуальность, "лицо" школы. За то, что в обычной общеобразовательной школе есть классы инклюзивного обучения, классы для детей с задержкой психического развития и т.д., не добавят ни одного балла. Учитываются только формальные показатели. Конечно, документ требует изменений. Но ведь его меняли летом 2013 года.
Юлія
В 2013-2014 учебном году школу аттестовывали - пед.коллектив скинулся деньгами, приехало КРУ - пед.коллектив скинулся деньгами, приезжали еще какие-то бесконечные проверки - пед.коллектив скинулся деньгами! Я вообще молчу о том, как роно (с подачи города безусловно) начисляет зарплату, а точнее недочисляет зарплату! Кому жаловаться, куда бежать? Г. Харьков
Коментувати
Учитель 111
Нет пандуса в школе -10 баллов, нет акта на землю - 10 баллов, нет теплицы -10 баллов. Бред! А у кого это все есть? Треть учеников выпускного класса учится на достаточном и высоком уровне - это плохо. Средний уровень! Победы учителей учитываются только Всеукраинского уровня. Где же на всю страну набраться Учителей года победителей? Поучаствовал один ребёнок от школы в МАНе, занял призовое место в районе - уже достаточный уровень... И такого маразма много. В корне надо пересмотреть ВСЕ разделы аттестации.
Елена
Для Учитель 111: Согласна, правы. Директора и РОНО только "заявляют" сколько конкурсантов - учеников в районе города, сами же ни сайта создать не могут, методкабинет не работает, качества знаний учащихся не соответствует реалиям.
Елена
Нові критерії атестації ЗНЗ є неприпустимими для малочисельних сільських шкіл. За результатами атестаціх такі школи не можуть набрати бали для достатнього рівня. Хто і з якого космосу вигадав такі критерії? Взагалі це зайве навантаження на школу, кому воно потрібне?
Олекса Позняк
А зачем она вообще нужна? При сов власти жили без аттестации и учили лучше чем теперь. Три года назад из проаттестоаванной школы с 11 класса выпустил ученика который не умел писать читать -даже собственный аттестат о среднем образовании...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!