Osvita.ua Середня освіта У МОН хочуть удосконалити шкільні підручники
У МОН хочуть удосконалити шкільні підручники

Усунення недоліків має сприяти підвищенню якості викладання та вивчення навчальних предметів

У МОН хочуть удосконалити шкільні підручники

На засіданні колегії Міністерства освіти і науки розглянуто питання щодо підсумків апробації та моніторингових досліджень якості підручників для загальноосвітніх навчальних закладів у 2011/2012 – 2012/2013 навчальних роках.

За словами директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Олександра Удода апробація та моніторингові дослідження здійснювались з метою вдосконалення якості навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів.

Чиновник повідомив, що на розгляд колегії Міносвіти була винесена 171 назва підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що підлягали апробації та моніторинговим дослідженням. Серед яких: 94 назви підручників для учнів 10-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, 74 назви підручників для учнів 11-х класів, 3 назви підручників для 6-х та 7-х класів.

За словами Удода, в апробації підручників брали участь більше 700 тис. учнів старших класів та їх учителів з усіх регіонів України.

Директор ІІТЗО поінформував, що за результатами опитування вчителів, у третині підручників порушено принцип оптимальності співвідношення та доступності об’єму теоретично-наукового матеріалу із основ науки з індивідуальними, розумовими, психологічними й віковими можливостями та особливостями учнів. Теоретична навчальна інформація, на думку респондентів, подається занадто складно для самостійного сприйняття учнями. Респонденти вважають, що необхідно змінити наукове викладення навчального матеріалу на науково-популярне.

У МОН наголошують, що вчителі пропонують доповнити підручники такими видами та формами навчальних завдань, виконання яких дасть змогу заздалегідь готувати старшокласників до процедури зовнішнього незалежного оцінювання випускників.

Близько 80% проаналізованих підручників, на думку учасників досліджень, потребують удосконалення ілюстрацій як складової методичного апарату підручника. Респонденти вважають, що підручники нового покоління повинні мати сучасний дизайн: методично виправдане розміщення матеріалу, багатий ілюстративний ряд, лаконічність, наочність і системність у викладі навчального матеріалу.

"Усунення вищеназваних недоліків, на думку учасників моніторингового дослідження, сприятиме підвищенню якості викладання та вивчення кожного навчального предмета зокрема, а також якості шкільної освіти в цілому", - наголошують у Міносвіти.

Також Удод повідомив, що на виконання державного замовлення на видання навчальної літератури в 2013 році було витрачено 243,2 млн. грн. за словами чиновника, було здійснено видання 103 назв підручників для учнів 5-х класів загальним накладом 6 499 782 примірників; 75 назв підручників для учнів 3-х класів ЗНЗ загальним накладом 5 686 312 примірників; 3 назви підручників для учнів професійно-технічних навчальних закладів загальним накладом 74 478 примірників; 20 назв видань навчальної літератури серії "Шкільна бібліотека" загальним накладом 356 360 примірників.

"Головний результат 2013 року – рекордна кількість назв підручників – 269 і накладом 12 млн 685,569 примірників. Державне замовлення виконано в повному обсязі", - підсумував Удод.

Освіта.ua
30.12.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Шестопалов
Удосконалити шкільні підручники за існуючими монопальними правилами МОН при відсутності ринкової конкуренції принципово неможливо. Виправити це становище може ліквідація державного замовлення з передачею коштів в школи і зробивши їх замовниками навчальної літератури. Вчителі та учні поганого не куплять і у самих себе красти не будуть! Все інше - складно, корумповано, вимагає великих коштів на утримання армії не завжди чистих на руку чиновників. Зараз видавництва, які мають державне замовлення, переймаються не якістю своєї продукції, а лише, щоб вона була якомога дорожчою. Більше 20 років МОН України не хоче впроваджувати європейські стандарти випуску якісних і дешевих підручників, не хоче для їх придбання передати державні гроші (досить половини!) у школи, вперто зберігає процедури, що залишають лазівки для зловживань.
Ego
Щось не подобається мені це чергове "пакращення". Краще не чіпайте підручники, адже все, до чого прикладають рук "мудреці" з МОН стає ще гіршим, ніж було. Віддайте краще цю справу вчителям-практикам. Вони, на відміну від "проффесорів" з МОН достеменно, і не з підручників, а з реального педагогічного досвіду, знають про "принцип оптимальності співвідношення та доступності об’єму теоретично-наукового матеріалу із основ науки з індивідуальними, розумовими, психологічними й віковими можливостями та особливостями учнів".
Наталія Олексіївна
Для Ego: абсолютно згідна. У нашій школі напр. фізику діти вивчають за збірниками завдань, а не за підручником, який їм важко зрозуміти, де одне визначення ділять на декілька параграфів, попробуй дитині все з"єднати до купи! А ще було б добре, якби ті підручники можна було б скачати з сайту міносвіти на планшети, бо ДУЖЕ вже важкі рюкзаки в дітей!!!!!
Вікторія
Для Наталія Олексіївна: Та Ви що! Скачати? Безкоштовно? Та вони вдавляться! Пригадайте, як розміщувались всі матеріали - і моніторинг, і збірники до ДПА, і підручники. Підручники взагалі - лише перші параграфи.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!