Osvita.ua Середня освіта У поганій якості підручників винні видавництва, - МОН
У поганій якості підручників винні видавництва, - МОН

Чиновники Міносвіти визнали помилки у нових підручниках, однак свою причетність до них відкидають

У поганій якості підручників винні видавництва, - МОН

Чиновники Інституту інноваційних технологій і змісту освіти вважають, що шляхом вирішення проблеми мовних і технічних помилок у новостворених підручниках, які надруковані державним коштом, є посилення відповідальності авторів і видавництв.

Про це йшлося під час наради керівництва інституту за участю головних редакторів видавництв, які отримали державне замовлення на видрук навчальної літератури, авторів нових підручників та фахівців наукової установи, метою якої стало обговорення проблем, пов‘язаних з підвищенням якості підручників.

В інституті зауважують, що видавничою радою з питань підготовки підручників до видання було прискіпливо проаналізовано якість оригінал-макетів та внесено ряд поправок і зауважень, однак чимало з них не були враховані видавництвами.

Перший заступник директора ІІТЗО Святослав Серебрянський звернув увагу присутніх на підвищенні персональної відповідальності авторів нових підручників та видавництв. За його словами, варто переглянути існуючі договори і внести зміни в частині відповідальності та штрафних санкцій за допущення мовних огріхів і технічних помилок. Він переконаний, що видавництвам необхідно звернути особливу увагу на підсилення кадрового складу редакцій, організацію для них курсів з підвищення кваліфікації тощо.

У свою чергу, заступник директора інституту Борис Терещук висловив побажання щодо внесення змін до механізму проведення експертиз рукописів, оригінал-макетів та сигнальних примірників нової навчальної літератури. На його думку, потребують доопрацювання Положення про апробацію та моніторингові дослідження навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів тощо.

За словами начальника відділення науково-методичного забезпечення загальної середньої освіти Олени Дубовик, Видавнича рада з питань підготовки підручників до видання дуже прискіпливо аналізувала якість оригінал-макетів. Вона повідомила, що було внесено ряд поправок і слушних зауважень. На жаль, чимало з них не були враховані, що врешті негативно відбилось на якості підручників.

Освіта.ua
19.11.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
fla
І я не я, і хата не моя. Знайшли таки стрілочників. Зараз іде те що вони називають "Моніторинг". Так там знову все повторюється: у варіантах помилки, у відповідях на сайті міністерства помилки, які вони називають "вкралися технічні огріхи". Знову технічні. То може треба поміняти видавництво, раз це таке безграмотне? Але тоді "бабки" пропливуть мимо!
Вчитель
Нарешті, чиновники такі визнали погану якість підручників. Це вже прогрес.Залишилося зовсім нічого. зізнатися у профнекомпетентності і піти у відставку.
Михтод
Хто організовував конкурс рукописів? При скоєнні злочину найбільше винен організатор!
Ego
Так це, виявляється, у видавництвах складали ті дебільні задачі для другокласників! А автори підручника тоді що робили???
Николай Хмеленок
Для Ego: А авторы учебников гребли бабки. Их больше ничего не интересовало. Они живого школьника в глаза не видели.
Коментувати
Николай Хмеленок
Как всегда, МОН и приближённые к нему авторы учебников не виноваты. Нашли крайнего - издательство. В наш компьютерный век издательство получает готовые тексты. Если бы учебники проходили экспертихзу в школах, то таких ошибок не было бы. Но это не главное. Ошибки может исправить учитель. Ученик 1 класса не пострадает, если вместо "i" будет написано "та". А вот то, что учебники не рассчитаны на детский возраст и напичканы ненужной иностранной терминологией, исправить уже невозможно. Учиться по ним невозможно.
Шестопалов
Поки ринкові відносини не прийдуть рівною мірою у всі видавництва і школи, дешевих, якісних і своєчасних підручників не буде! Але наразі МОН України вперто зберігає процедури, що залишають лазівки для зловживань, не хоче впроваджувати прозорі, справедливі для всіх європейські стандарти випуску якісних підручників, не хоче для їх придбання передати державні гроші у школи.
Шестопалов
Діюча система МОН без механізму попередніх випробувань, без урахування думки вчителів, учнів та їх батьків, робить принципово неможливим створення якісних підручників. Підручникотворення є прибутковою галуззю і її монополізація приносить значні кошти групам та особам, які мають доступ до управління державною власністю. Виробництво і розповсюдження навчальної літератури через систему державного замовлення стало предметом змагань видавництв, коли замість відкритої конкуренції ідей, авторів та програм усе вирішують зв’язки, знайомства та політичні впливи. Схеми ринкових відносин працюють автоматично без втручання армії корисливих чиновників і в умовах конкуренції з іншими виробниками забезпечують покупців кращими, ефективнішими і дешевшими виробами. Власне, такі схеми працюють в усіх галузях людської діяльності у цивілізованому світі, подекуди й у нас. Тільки не в освіті, де панує протекціонізм та корупція.
Юрий
А гриф "Рекомендовано Министерством образования" вслепую чиновниками ставится, просто за взятку, не читая?
Учитель біології
Петро на Івана , Іван на Петра. Ну всі навколо винуваті.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!