Osvita.ua Середня освіта Освіта відтворює бідність в Україні, - Гриневич
Освіта відтворює бідність в Україні, - Гриневич

На думку народного депутата, причина освітньої нерівності полягає у недостатньому забезпеченні шкіл державою

Освіта відтворює бідність в Україні, - Гриневич

"Необхідно перетворити середню освіту з чинника соціальної нерівності на чинник соціальної мобільності для кожного громадянина", - заявила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич під час брифінгу у Верховній Раді.

За словами голови Комітету, якість освіти залежить від можливостей батьків. "У школах, де батьки мають більше грошей – там краща якість освіти. А де ні – там тече дах, холодно, немає сучасних посібників, гірша якість навчання і менше шансів належно підготуватися до продовження своєї освіти", - вважає Гриневич.

На думку народного депутата, причина освітньої нерівності полягає у недостатньому забезпеченні шкіл державою. Незважаючи на те, що держава гарантує загальну середню освіту, щороку більшу долю витрат на утримання шкіл держава перекладає на батьків.

"Тільки за офіційними даними 2011 року домогосподарства витратили на середню освіту 16,7 млрд. грн. і це не всі неофіційні внески, які батьки змушені вкладати в "безкоштовну" освіту", - розказала народний депутат.

За словами голови Комітету, нерівність умов навчання добре видно по результатах ЗНО. "Частка випускників міських шкіл, які отримують високі бали ЗНО, у 2-3 рази вища, ніж частка випускників сільських шкіл. Навпаки, сільські випускники переважають у нижчих діапазонах результатів ЗНО. Високі результати з англійської мови отримує в 3,5 разів більша частка випускників міських, ніж сільських шкіл", - повідомила Гриневич.

Якщо взяти різне соціальне походження батьків, зокрема, рівень їхньої освіти, то картина схожа, - каже Гриневич. Результати соціологічних досліджень свідчать, що шанси отримати вищу освіту для дітей, чиї батьки мають низький рівень освіти, порівняно з однолітками, чиї батьки самі мають повну вищу освіту, відрізняються в сотні разів.

За даними Гриневич, розрив у якості освіти, яку отримують діти з різних соціальних груп, постійно зростає. "Освіта замість того, щоб долати бідність, відтворює її. Ключовою метою нового законодавства про освіту має бути перетворення середньої освіти з чинника соціальної нерівності у чинник соціального просування кожного громадянина", - наголосила голова парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
24.10.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
та отож
Воно то так. Констатація факту, який має місце в країні і матиме його надалі. Юна керівниця, що не має досвіду роботи, відповідних знань та навичок, матиме заступників, або консультантів із числа людей, що розбираються у справі. Таких людей достатньо із тих, хто реально навчався.
Вероника Татаренко
Бідність в Україні є наслідком безроздільного панування кримінально - олігархічних груп. Прірва між багатими і бідними не може не відображатися в освіті, але стверджувати,що освіта відтворює бідність,це означає ставити воза попереду коня.
та отож
Для Вероника Татаренко: якось виникла задумка познайомити учнів із однолітками, що навчаються в престижній столичній школі. "І як діти стануть почувати себе порівнюючи умови, в яких навчаються однолітки із власними?" - відкинула ідею колега. Освіта не просто відтворює бідність, вона прямо залежить від статку батьків.
Коментувати
Маша
Дивилась парламентські слухання. Пані Гриневич велика подяка за мужність і професіоналізм. Було соромно за "одобрямс" так званих "освітян", які є позором для вчительства.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!