Osvita.ua Середня освіта У МОН відкидають критику стосовно якості підручників
У МОН відкидають критику стосовно якості підручників

Чиновники переконують, що помилок немає, а якість підручника критикують невдоволені видавці-конкуренти

У МОН відкидають критику стосовно якості підручників

В Інституті інноваційних технологій і змісту освіти відповіли на критику щодо якості деяких шкільних підручників, зокрема, підручника "Математика.1 клас". Чиновники вважають, що виявлені помилки жодної загрози учням не несуть.

"Фахівцями Інституту інноваційних технологій і змісту освіти та Міністерства освіти і науки підручник було визнано, як якісний навчальний продукт з присвоєнням відповідного грифу. Замовлення на друк отримав Видавничий дім "Освіта", чий підручник переміг у Всеукраїнському конкурсі", - йдеться у повідомлені інституту.

Критику підручника "Математика.1 клас" чиновники пояснюють конкурентною боротьбою між видавництвами та зазначають, що саме перемога у конкурсі іншого видавництва є причиною критики нового посібника.

"Схоже, саме цей факт обурив керівництво іншого поважного видавництва - "Підручники й посібники" (м. Тернопіль). Підручник, запропонований тернопільцями, на жаль, потерпів фіаско. Реакція на цю подію не забарилась і вилилась у гнівну рецензію на новий підручник конкурентів. Вона була розтиражована в усіх можливих засобах масової інформації та, зрозуміло, збурила громадську думку", - наголошують в ІІТЗО.

"Передбачаємо, що батьки, які ознайомилися з негативною оцінкою видавців-конкурентів, не вдаючись до тонкощів протистояння, сприйняли критику як істину в останній інстанції. Хтось, очевидно, й повірив, що в підручнику дійсно є "153 помилки на 144 сторінках", які негативно вплинуть на засвоєння математичних знань першокласниками", - йдеться у повідомлені Інституту інноваційних технологій.

"Хочемо заспокоїти громадськість - підручник "Математика. 1 клас" ніхто не буде забороняти, вилучати зі шкіл та знищувати. У відповідь на критику здійснено детальний аналіз названих "помилок" і висловлюємо вдячність опонентам нового посібника за турботу про інтелектуальний розвиток наших першокласників", - наголошують чиновники інституту.

"Звертаємо увагу, що вирвані з контексту "помилки" мають дискусійний або рекомендаційний характер. Так би мовити, "бажано" або "краще звучало б так". Жодної загрози учням вони не несуть", - переконані в Інституті інноваційних технологій і змісту освіти.

Як відомо, одним з основних напрямів діяльності інституту є забезпечення навчальних закладів різних типів новим поколінням підручників та навчально-методичних посібників.

Освіта.ua
25.09.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вероника Татаренко
да, о чем здесь говорить - министерство отвергнет любую критику. Табачник же за эти, язык не поворачивается, учебники гребет немерянное бабло. как же он может признать, что лоханулся. Тем более - орденоносец!
Вчитель
Кожний третій підручник не пригодний до навчання як основний підручник. Автори дуже далекі від реальної школи. Багато інформації , яка непотрібна дітям. Є підручники, які погано систематизовані і тільки погіршують процес навчання. Діти не хочуть їх читати. Слабо підготовлені учні навіть і не можуть по ним вчитися. Таке відчуття , що підручники не проходять елементарної апробації у школах, а зразу ідуть у друк.
Николай Хмеленок
А за новые программы и учебники кто-то получает премии. Судить надо за такое издевательство над детьми, а не премии давать.
Николай Хмеленок
Первый раз слышу, чтобы учебники где-то обсуждались. Хотя сам работал учителем. Когда я написал детальный критический отзыв на учебник немецкого языка Басай, она напечатала ответ, где назвала меня некомпетентным. К мнению учителей, а тем более родителей никто не прислушивается. Обсуждение учебников должно проходить не в Киевских элитных школах и не тогда, когда учебники уже выпущены. Должны быть размещены в открытом доступе электронные варианты всех учебников. У школы должно быть право выбирать те учебники, которые их устраивают, а не те, которые придут в район.
Николай Хмеленок
Что изменилось в математике за 25 лет? Почему каждый урок - новая тема? Такими темпами можно только пройти тему, но не усвоить. Почему выдумывают новые сложные формулировки и определения? В учебнике по труду для 5 класса даётся объяснение, что такое гвоздь, как для инопланетянина.
Николай Хмеленок
Что изменилось в математике за 25 лет? Почему каждый урок - новая тема? Такими темпами можно только пройти тему, но не усвоить. Почему выдумывают новые сложные формулировки и определения? В учебнике по труду для 5 класса даётся объяснение, что такое гвоздь, как для инопланетянина.
Николай Хмеленок
Экспертизу всё равно проводят не учителя. "Добро" дают люди, которые не будут работать с этими учебниками, причём в обычных школах. Хоть кто-нибудь проводил замер времени, необходимого на выполнение заданий из этих учебников? Про доступность изложения никто не думает. Главное - выпендриться, показать свою эрудированность, знание иностранных терминов. Никто не смотрит на возраст детей. Не каждый взрослый разберётся в этих учебниках.
Николай Хмеленок
Простого учителя не допустят к созданию учебников. Он не может нанять художников для создания полиграфических эффектов. Да и сроки для напсания учебников ему никто не сообщает. У нас как грибы после дождя появляются новые учебники. О каком качестве может идти речь? Даже если бы меня и пригласили к созданию учебника, я был бы поставлен в неравные условия. "Свои" люди уже давно предупреждены, им дают творческий отпуск и другие преимущества, которых нет у обычного учителя. Я предлагал Министерству свою рабочую тетрадь по английскому языку для 1-2 класса - думаете, кто заинтересовался?
Николай Хмеленок
Саджати за грати потрібно за такі підручники, а не звання та премії давати Див. детальніше https://www.facebook.com/MONmolodsport/posts/719039451455969?comment_id=7826715&offset=0&total_comments=8
Світлана Касян
МОН відкидає критику, а ми продовжуємо знаходити помилки...Прикро, коли у підручнику української літератури, читаючи з дітьми виразно казку "Ох", знаходиш російський сполучник "и", замість українського "і". Наче дрібниця, але прикро...
Ирина Шульгина
Выпустили фигню и еще так настойчиво пытаются убедить, что это просто все дураки вокруг... И, самое обидное, управы на них нет. ну что ты поделаешь, если это махина, в которой замешаны все - от министра до редактора в издательстве?
Ego
І знову чергова брехня від МОН. Якщо помилок в підручнику з математики для 1 класу немає, то які ж тоді "Помилки в підручнику з математики виправили тільки у комерційній редакції тиражем 5 тисяч."? (див. http://osvita.ua/school/37120/). А взагалі, то якщо людина постійно на чорне каже, що воно біле, то у нею щось не в порядку або з мораллю, або з головою. Чи не так?
Ego
До речі, щось не пам’ятаю випадку, коли б МОН не "відкинуло критику" :)
Перехожий
А що стосується якості підручника, то про неї можна судити хоча б по задачі №24, яку продемонстровано на 8 секунді відеоролика (див. http://osvita.ua/school/37120/): "В автобус зайшли 20 хлопчиків, а дівчат - на 10 менше. Скільки дівчат поїхало на екскурсію? Куди їхали хлопці, якщо відомо, що в автобусі їхали учні одного класу?" Останнє запитання просто для Задорнова - класика тупості! Дійсно, проблема: куди ж це їхали хлопці в одному автобусі з дівчатками, що їхали на екскурсію. А уточнення - просто супер: всі учні були з одного класу. От якби діти були з різних класів, тоді, звичайно, хлопці б їхали в цьому автобусі не туди, куди їде автобус )). І цієї тупості в МОН не бачать? Я вважаю, що підручник повинен бути або бездоганним, або це вже не підручник?
Коментувати
Шестопалов
Мономолія МОН на весь процес від конкурсу рукописів підручників, дозволу (грифування) на друк, вибір друкарень, фінансування друку і доставки, прийняття готової продукції, яби-яка доставка у школи, заборона "чужих" видань - до оцінювання якості власної роботи (?) СИСТЕМНО НЕ МОЖЕ БУТИ ПОЗИТИВНИМ І КОРИСНИМ ДЛЯ ОСВІТИ. Така система не працює автоматично і ефективно, як у ринкових умовах, а потребує зусиль не завжди чистих на руку армії чиновників. Тільки матеріальна корумпована зацікавленість може пояснити, чому так вперто МОН намагається зберегти монополію на забезпечення шкіл підручниками. Для цього МОН з регулярними циркулярами про заборону "инакомыслия" перетворився у свого роду жандармське управління, відділи освіти у поліцейскі дільниці, а чиновники у "околоточных надзирателей" для залякування вчителів і шкіл, щоб користувалися тільки продукцією МОН, яка б вона не була.
Ирина Шульгина
Для Шестопалов: Всем руководит банальное бабло. МОЗ закупает некачественные дорогие лекарства за откаты, эти печатают учебники с ошибками, всюду одно и тоже...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!