![]() |
В Інституті інноваційних технологій і змісту освіти повідомили, що опитали майже 11 тисяч учителів-предметників |
У МОН кажуть, що вчителі задоволені підручниками
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти оприлюднив результати оцінювання підручників для 11-го класу вчителями-предметниками.
За повідомленням інституту, моніторингове дослідження проводилося шляхом опитування трьох груп респондентів: учителів-предметників, які навчають учнів у 11-х класах, самих одинадцятикласників та їх батьків.
Загалом у моніторинговому дослідженні взяли участь 121 281 респондент, з них: вчителі 10 730 осіб, учні 11-х класів - 55 631 особа, батьки учнів 54 920 осіб. Дослідження проводилось відділом моніторингу освітніх процесів ІІТЗО.
У ході дослідження вивчалася суспільна та педагогічна думка стосовно якості 72 підручників для 11-го класу рівня стандарту, академічного та профільного рівнів виданих у 2011 році. Дані підручники проходили апробацію у загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному роках.
В інституті змісту освіти зазначають, що результати моніторингового дослідження свідчать про те, що в цілому педагоги характеризують навчальні книги для одинадцятикласників як такі, що репрезентують знання і види діяльності з кожного конкретного навчального предмета.
"Структура навчальних книг, тексти, ілюстративний матеріал, апарат організації засвоєння, апарат орієнтування спрямовані на формування інтелектуальної та емоційної сфер учнів, вироблення загальнонавчальних та спеціальних предметних умінь і навичок, впливають на розвиток пізнавальних здібностей, логічного і продуктивного мислення дітей, спонукають їх до творчої діяльності", - наголошують в установі.
"Зміст навчального матеріалу та способи його організації формують в учнів стійке позитивне ставлення як до вивчення окремих предметів, так і до процесу навчання в цілому, розвивають загальнолюдські позитивні якості та риси особистості. У теоретичному й практичному матеріалі навчальних книг втілено моделі, спрямовані на формування компетентного ставлення до життя", - запевняють в Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
Також в установі зазначили, що в цілому схвалюючи новостворені підручники для учнів 11-го класу, учителі висловлюють ряд зауважень щодо якості їх окремих компонентів та формулюють конструктивні побажання відносно шляхів усунення виявлених недоліків. Так, наприклад, у деяких підручниках педагоги виявили невідповідності, помилки й неточності тощо. Частина проаналізованих підручників, на думку опитаних учителів, потребують удосконалення поліграфічного виконання.
В інституті зазначають, що узагальнені результати дослідження будуть оприлюднені наприкінці 2013 року після аналітичної обробки отриманої інформації. З результатами опитування учителів-предметників можна ознайомитися за наступним посиланням.
Як відомо, одним з напрямів діяльності Інституту інноваційних технологій і змісту освіти є забезпеченні навчальних закладів різних типів новим поколінням підручників та навчально-методичних посібників.
Освіта.ua
19.09.2013