Osvita.ua Середня освіта МОН забороняє використання підручників без грифу
МОН забороняє використання підручників без грифу

Усі посібники для учнів 1-х, 2-х та 5-х класів, що видані до 2012 року використовуватися в школах теж не можуть

МОН забороняє використання підручників без грифу

У Міністерстві освіти вже традиційно на початку нового навчального року поінформували, що при організації навчально-виховного процесу загальноосвітнім навчальним закладам дозволено використовувати лише навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають гриф Міністерства або схвалені відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти.

Персональну відповідальність за використання у навчально-виховному процесі навчальної літератури, яка не має відповідного грифа Міністерства або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, покладено на керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Про це йдеться у відповідному листі МОН про використання навчальної літератури.

У відомстві нагадали, що перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, щорічно друкується в Інформаційному збірнику МОН та розміщується на офіційних веб-сайтах міністерства та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

У МОН зазначають, що міністерством встановлено два види грифів: "Затверджено Міністерством освіти і науки України" та "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України".

За умови позитивного висновку, Міністерством освіти і науки навчальній літературі може надаватися дозвіл до використання у загальноосвітніх навчальних закладах із записом "Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах".

"Звертаємо увагу на те, що окремі видавництва з метою уникнення розгляду рукописів навчальної літератури предметними комісіями Науково-методичної ради з питань освіти під час видання продукції фальсифікують інформацію щодо отримання навчальною літературою відповідних грифів Міністерства освіти і науки України", - наголошують у МОН.

Також, у Міносвіти повідомили, що у зв’язку із набуттям чинності постанови КМУ № 462 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти" та постанови КМУ № 1392 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти", розпочинаючи з 2012/2013 навчального року у школах буде використовуватися лише та навчальна література, яка розроблена відповідно до новостворених навчальних програм та яка має відповідні грифи Міністерством освіти і науки України.

"Звертаємо увагу на те, що всі попередньо видані навчальні посібники для учнів 1-х, 2-х та 5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів видані раніше (до 2012 року) не відповідають новим навчальним програмам, які діятимуть з 1 вересня 2013 року та надалі використовуватися у навчально-виховному процесі не можуть", - наголошують у МОН.

У відомстві зазначили, що Державна інспекція навчальних закладів та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти продовжують здійснювати заходи щодо використання у загальноосвітніх навчальних закладах тільки навчально-методичної літератури, що пройшла експертизу та отримала відповідний гриф.

"Звертаємо Вашу увагу на те, персональну відповідальність за використання у навчально-виховному процесі навчальної літератури, яка не має відповідного грифа Міністерства або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, покладено на керівників загальноосвітніх навчальних закладів", - підкреслили в МОН.

Зазначена інформація має бути доведена до відома керівників навчальних закладів, вчителів, батьків та учнів.

Освіта.ua
10.09.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Елена Задорожняя
Вот дочь учится в шестом классе по таким учебникам, что я сама с трудом могу разобрать смысл предложений настолько они заформализированы и испещрены сложными научными терминами. Учительница нам посоветовала на рынке купить другой - так я была удивлена, как просто и доходчиво, со схемами и доступным текстом они оказались . Такое впечатление, что автор их писал для своих детей. разве нельзя как-то повлиять на выбор в школах именно доступных для детей учебников?!
Ирина Гунина
Звичайно ж , заборняє, бо хоче мати монополію на друк, а звідси й платні дозволи. Ось так наш міністр чесно заробляє свої мільйони. А те, що підручники і посібники без грифу набагато кращі, кого це цікавить?
Тарас
Для Ирина Гунина: Добре хоч в столовку строєм не водять і налисо не стрижуть. Антилигенція бачиш не хоче правильні книжки читать.Свободомисліє розводять.Хочеш без грифа мон працювати - купляй чоботи з довгими халявами.Оце скільки живу -стільки дивуюсь-яка б проблема не виникла-завжди у Тараса Григоровича є правильна відповідь...
Коментувати
Александра
С навязанными учебниками учитель превращается из творческой личности в безвольного исполнителя, вынужденного наперекор собственным убеждениям и наработанным годами методикам, следовать рекомендациям отдельных "экспертов". Бесконечные проверки использования учебников делают учителей заложниками этой репрессивной системы и постепенно уничтожают те остатки нормального образования, которые можно было встретить в отдельных школах.
Ирина Шульгина
Для Александра: Мне кажется,если любит детей, будет искать возможности обойти весь этот министерский маразм. У нас много учителей от Бога. есть строгие, есть добрые. Плохо то, что их заваливают никому не нужной фигней, не давая работать в полную силу...
Ирина Гунина
Не так просто це зробити, коли кожен твій крок контролюється і за невиконання розпоряджень невідворотньо матмеш догану. Репресивна система стосовно вчтелів - гарантія того, що заробітки у пана табачника будуть стабільно високими
Ирина Шульгина
Да, мы детям на английский купили другие книги, рекомендованные даже не брали, так очень неожиданно нагрянула проверка горно, которая впаяла учительнице за неправильные книги. Так что, даже при желании, особо повыпендриваться не получится
Коментувати
Ирина Шульгина
Издательство учебников превратилось в бизнес, где главным фактором является нажива, а не качество книг, интересы детей или что-то подобное. И делается этот бизнес под эгидой Табачника. Вообще, крутятся, конечно, огромнейшие деньги, а дети учатся по ужасающим учебникам
bob
Деньги ! Деньги ! ! Деньги ! ! !
Лариса
Ну, ну, ну, не смейте брать учебники без грифа, они и только они отвечают сан.нормам, а отвечают ли они возрастным нормам? Новый Букварь с тяжелейшими, непонятными для 6-леток текстами, мелкими картиночками и мелким шрифтом, дети от него просто воют, а учителя плачут.Зачем было менять старый, наработанный годами замечательный учебник Вашуленко на эту " катастрофу" ??? Громадные тексты отбивают охоту учиться напрочь, особенно у мальчиков, спасибо учителям, которые находят выход даже из такой плачевной ситуации. А тетрадочки для письма к Букварю Захарийчука - это что-то, с первых страниц - давайте наяривайте по 7-8 строчек, да еще в мелкую разлиновку, где же санитарные нормы? Министерство о детях и не вспомнило, зачем забивать голову лишним, нечего - поплачут да и попривыкнут, а мы годика еще так через два- новых учебников накропаем,пусть не расслабляются!
Ох
Для Лариса: Це ж вам не Буквар Лідії Деполович, який витримав 16 перевидань в СРСР та ще довго в Канаді перевидавався.
Ирина Шульгина
Я этот букварь, еще мой, нашла, и по нему с ребенком училась читать, потому что теперешние ребенку не интересны, сложные и не мотивируют абсолютно учиться. Но это касается всех учебников. Если надо что-то обьяснить - достаю свои советские
Коментувати
Шестопалов
У газеті "Дзеркало тижня" див. статтю "Наші учні заслуговують на якісніші підручники" http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/nashi-uchni-zaslugovuyut-na-yakisnishi-pidruchniki-_.html
Шестопалов
У цивілізованих країнах вимагають і контролюють ЗНАННЯ УЧНІВ, а навчати можеш засобами за вибором вчителя. Для виконання ОБОВ’ЯЗКОВИХ ПРОГРАМ школи самі на власний розсуд купляють підручники за гроші, надані державою, вибираючи якісні і дешеві. У нас же головне – ПРИМУСОВЕ ВИКОРИСТАННЯ ГРИФОВАНИХ ПІДРУЧНИКІВ, нехай вони у більшості своїй зовсім не кращі. Є багато прикладів, що наявність грифу не гарантує високу якість підручника. Практика така, що «вертухаї» від освіти перевіряють не якість зведеного будинку (знання учнів), а щоб не дай Боже не користувалися «чужими» інструментами (підручниками). Чи не тут собака зарита? Вже багато років не можу відгадати, чому вчитель не має права використовувати підручники і посібники, які є кращими за рекомендовані? А може все до огидного просто – чиновники МОН із своїми авторами-видавцями ділять між собою державні гроші, а зміст і якість підручників – другорядна справа. Аби тільки вони мали більший об’єм і вартість!
Мирослав
Для Шестопалов: Проблема має місце. Але поки учні отримують безкоштовно підручники, що друкуються за рахунок бюджету - мусить існувати централізована система відбору таких підручників. Особисто я вважаю, що певне "сито" для відсіювання неякісних підручників має існувати. Коли відмовляться від безкоштовного забезпечення підручниками це можуть бути, наприклад, експертні комісії при солідних педвузах, які своїм авторитетом гарантуватимуть якість затверджених ними матеріалів (і нестимуть певну відповідальність).
Шестопалов
Цікаво, які експертні комісії Вам допомагають купувати якісне і дешеве сало на базарі? Рецепт простий - включити ринкові відносини у вибір підручників, для чого досить державні гроші передати школам. Просто і ефективно! І не потрібна армія корисливих чиновників та "вчених"!
Мирослав
Ви не повірите )) Такі "експертні комісії" є на кожному легальному ринку. Ви, без сумніву, добре орієнтуєтеся в методиці викладання інформатики і можете оцінити якість конкретного підручника, його відповідність вимогам, програмі тощо, але в інших галузях Ви можете потребувати поради фахівця-експерта (хоча б і щодо того ж сала). Переважна більшість вчителів, не кажучи вже про батьків не здатні (від них це і не вимагається) об’єктивно оцінити якість підручника (запитайте першого ліпшого вчителя хоча-б про санітарні вимоги до шрифта, маси чи розміру підручника, не те, що зміст і методику). Відповідно, в багатьох випадках обиратимуть не найкращий, а найбільш розрекламований варіант. + додатквий фактор корупції: автор пропонує вчителю свій підручник за відсоток з прибутків.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!