Osvita.ua Журнал "Відкритий урок" Форум педагогічних ідей "УРОК" Вересень 2010 Практика – вересень 2010

Практика – вересень 2010

На цій сторінці розміщуються матеріали з досвіду роботи учасників Форуму, які будуть опубліковані в журналі "Відкритий урок" №9/2010

Відповідно до Умов участі у Форумі педагогічних ідей "УРОК", усі учасники Форуму можуть отримати поштою Сертифікат автора на публікацію матеріалу в журналі "Відкритий урок: розробки, технології, досвід".

Увага! Реєстрація робіт для публікації в журналі №9/2010 триває до 30 липня 2010 року включно.

 

 

 

 

Роботи учасників Форуму педагогічних ідей "УРОК"
(Розділ практика – вересень 2010)

 

*****

Назва: Учить детей делать записи. (Рос. мова.)

Автор: Бондарева Л. О., учитель математики, Луганський НВК школа-ліцей № 24.

Анотація: На прикладі уроків алгебри авторка знайомить учнів із складанням конспектів, де за допомогою літер та знаків фіксується матеріал декількох параграфів, котрі складають блок тем, що вивчаються.

*****

Назва: Володимир Мономах його внутрішня та зовнішня політика. (Рос. мова.)

Автор: Гуськова О. М., учитель історії.

Анотація: План-конспект уроку з позначеної теми мета якого ‑ охарактеризувати процес посилення влади за княжіння Володимира Мономаха й довести на прикладах, що в період його правління Київська Русь розквітала, переконати учнів у силі єдності на прикладі діяльності князя.

*****

Назва: Таблицы и их роль в изучении теоретических основ физики в школе. (Рос. мова.)

Автор: Золотухіна Н. П., учитель фізики й астрономії, Луганський НВК школа-ліцей № 24.

Анотація: Матеріали з досвіду роботи в 10 класі за навчальною програмою профільного класу. Результат багаторічної роботи автора у класах із поглибленим вивчення фізики та математики, а саме – конспекти лекційних і практичних занять.

*****

Назва: Дії над раціональними числами.

Автор: Ігнашева О. О., учитель математики, Дніпропетровський НВК школа № 33 – багатопрофільна гімназія.

Анотація: План-конспект інтегрованого уроку формування вмінь і навичок із математики та валеології в шостому класі з позначеної теми. Мета – систематизувати знання учнів із теми та познайомити учнів із деякими аспектами анатомії людини.

*****

Назва: Розвиток мовлення – найважливіша умова успішного навчання молодших школярів.

Автор: Ковальова В. І., учитель початкових класів, Краматорська школа № 2 Донецької обл.

Анотація: Робота присвячена одній з актуальних проблем сучасної методики викладання української мови в початкових класах ‑ проблемі розвитку мовлення молодших школярів. Авторка доводить, що мовлення ─ важливий засіб спілкування, обміну думками та почуттями між людьми.

*****

Назва: Турнір знавців Паскаля.

Автор: Хараб Є. С., учитель інформатики та математики, Луганський НВК школа-ліцей № 24.

Анотація: Сценарій проведення уроку-гри з інформатики для учнів 8‑9-х або 10‑11-х класів. Ігрові навчальні технології сприяють розвитку ініціативи, пізнавальної активності та самостійності учнів, тому такі заняття застосовують при оцінювання результатів навчання.

*****

Назва: Диференціація навчання в початкових класах.

Автор: Адамович О. В., учитель початкових класів, Запорізький НВК „Еврика”.

Анотація: Матеріали з досвіду роботи автора, якій удається ефективно здійснювати диференційований підхід до навчальної діяльності школярів, а саме ‑ за допомогою структурно-логічних схем, розроблених С. Логачевською. Такі схеми пристосовані до різних етапів уроку.

*****

Назва: Українсько-московський договір 1654 року.

Автор: Богатиренко В. Г., заступник директора з НВР, учитель історії та правознавства Верхньорогачицька школа № 2 Херсонської обл.

Анотація: План-конспект уроку з історії України у 8 класі. Мета ‑ розкрити сутність домовленостей, досягнутих між Росією та Україною у 1654 р.; розвивати вміння учнів аналізувати складні історичні факти та події; формувати вміння працювати з історичними документами; розглянути наукові оцінки українсько-московської угоди; виховувати любов до історичної минувшини українського народу, інтерес до історії України.

*****

Назва: Уроки весняного лісу. Вимова та правопис префіксів.

Автор: Бриненко Н. М., учитель української мови та літератури, Хорольська гімназія Полтавської обл.

Анотація: Розробка системи уроків з української мови з позначеної теми в 5 класі. Мета ‑ пояснити правила вимови та написання префіксів; формувати вміння виділяти орфограму; робити звуковий запис слів із префіксами; розвивати культуру вимови, удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; логічне мислення; виховувати відчуття прекрасного через словесні образи.

*****

Назва: Види позакласної роботи з математики.

Автор: Вовчук І. С., учитель початкових класів, Запорізький НВК "Еврика".

Анотація: Роботу авторки з практичного досвіду власної діяльності можна назвати по-іншому, а саме: "Цікава математика у хвилини відпочинку та на групових заняттях після уроків". Проводити ці хвилини можна в окремих моментах під час прогулянок із групою учнів, під час екскурсії на природу тощо.

*****

Назва: Хто сказав, що математика – це нудна наука? Математика – цікава та весела штука!

Автор: Жиленко Д. І., учитель початкових класів, Хорольська гімназія Полтавської обл.

Анотація: Робота авторки являє собою добірку власних математичних віршованих задач про прості та складні числа, математичні дії й операції тощо, котрі можуть бути у пригоді для вчителя, який прагне збагатити уроки ігровими моментами.

*****

Назва: Мандрівка в казку.

Автор: Зайчук Т. І., учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

Анотація: Сценарій уроку читання української народної казки "Лисичка та журавель" у 1 класі. Мета ‑ поглиблювати знання дітей про казку, як виду усної народної творчості; учити визначати головну думку казки; формувати навички правильного виразного читання; розвивати уміння відтворювати зміст прочитаного та виховувати любов до казок.

*****

Назва: Понятие о бессоюзном сложном предложении. Запятая и точка с запятой в бессоюзном сложном предложении. (Рос. мова.)

Автор: Мельнікова О.С., учитель російської мови та літератури, Луганський НВК школа-ліцей № 24.

Анотація: План-конспект уроку з російської мови з позначеної теми в 9 класі. Мета – познайомити учнів із новим матеріалом теми; використовуючи ілюстративний і дидактичний матеріал, виховувати в учнів відчуття прекрасного.

*****

Назва: Роль художньої деталі у новелі-оповіданні Г. Тютюнника "Зав’язь".

Автор: Шевченко Г. В., учитель української мови та літератури, Смілянська школа № 16 Черкаської обл.

Анотація: План-конспект уроку-дослідження з вивчення нового матеріалу з позначеної теми. Мета ‑ визначити роль і значення художніх деталей для розкриття характерів персонажів; розвивати навички читання за ролями; пізнати, що кохання треба берегти.

*****

Назва: Эстетическое воспитание на уроках физики. (Рос. мова.)

Автор: Шилєнкова Л. В., учитель фізики, Луганський НВК школа-ліцей № 24.

Анотація: На прикладі уроку вивчення нового матеріалу з фізики в 7 класі за темою "Світло та тінь" учитель пропонує використовувати певні підходи, завдяки яким витвори мистецтва є підтвердженням фізичних законів.

*****

Назва: Сімейна економіка.

Автор: Шкребтій Л. В., учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

Анотація: Розробка уроку з позначеної теми курсу "Основи економічних знань" для 4 класу. Мета ‑ розширювати знання дітей про економіку; розвивати математичні навички та виховувати бережливість у майбутніх господарів.

*****

Назва: Німецькомовні країни.

Автор: Яновська О.В., учитель іноземної мови, Соболівська школа-садок Одеської обл.

Анотація: Конспект інтерактивного уроку німецької мови з позначеної теми для 8 класу, на якому йде розвиток монологічного мовлення учнів. Мета ‑ закріпити вживання лексичних одиниць теми; розвивати навички усного мовлення; виховувати повагу до традицій німецькомовних країн.

*****

Назва: Творчі завдання для розвитку продуктивного мислення молодших школярів на уроках математики з розділу "Величини".

Автори:

  • Богута В. М., асистент кафедри дошкільної та початкової освіти, Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка;
  • Деркач Л. В., учитель початкових класів, Решетилівська школа Полтавської обл.

Анотація: Презентується методика вивчення величин, в основі якої лежить практична діяльність учнів, пов’язана з оволодінням навичками вимірювання довжини відрізка, площі фігури, температури, маси й об’єму тіла, часу, швидкості руху тіла. Використовуються різноманітні творчі та логічні вправи: запитання, задачі-головоломки, задачі-жарти, дидактичні ігри, загадки, ребуси тощо.

*****

Назва: Технологія виготовлення вишитих виробів. Український рушник – це пісня, вишита на полотні.

Автор: Кононенко І. І., учитель трудового навчання, Оріхівська школа № 5 Запорізька обл.

Анотація: План-конспект уроку формування знань і вмінь учнів із трудового навчання. Мета ‑ ознайомити учнів з асортиментом вишитих виробів, з основними видами вишивки, її призначенням; виховувати повагу до української стародавньої культури, культурно-історичних традицій; розвивати в учнів повагу до традицій українського народу.

*****

Назва: Розв’язування прямокутних трикутників.

Автор: Раїна Н. Г., учитель математики, Золочівська гімназія № 1, Харківської обл.

Анотація: План-конспект підсумкового уроку узагальнення та систематизації навчальної інформації з геометрії у 8 класі. Мета ‑ формування компетентностей учнів: соціальних (розвиток пізнавальної активності учнів, робота в команді, усвідомлення власного внеску у спільну роботу, вміння брати відповідальність) і комунікативних (формування власної точки зору, розвиток культури мовлення, уміння доводити власну позицію).

*****

Назва: Проектний метод як засіб розвитку творчих здібностей учнів.

Автор: Шевченко Т. О., учитель англійської мови, Макіївська школа № 15 Донецької обл.

Анотація: Метод проектів широко застосовується в сучасній світовій методиці викладання англійської мови, так як він дозволяє органічно інтегрувати знання учнів із різних областей для вирішення окремо взятої практичної проблеми, стимулюючи при цьому розвиток творчих здібностей особистості учня. У додатку – медіа презентація.

*****

Назва: Моя семья. (Рос. мова.)

Автор: Баранова Н. М., учитель початкових класів, Часов’ярська школа Артемівського району Донецької обл.

Анотація: Сценарій уроку-проекту "Моя сім’я" курсу "Я і Україна" у 2 класі. Мета – продовжити формування понять сім’ї, роду, рідні; розширити знання дітей про старожитності – родинні реліквії; установити залежність одного члена родини від інших; розвивати творчі здібності, формувати комунікативну компетентність; виховувати дбайливе ставлення до членів своєї родини.

*****

Назва: Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Автор: Коваленко Т. В., учитель української мови та літератури, Донецька школа № 97 з поглибленим вивченням англійської мови.

Анотація: План-конспект уроку з позначеної теми. Мета ‑ закріпити навички правильного інтонування речень і вміння перебудовувати речення одного виду в речення іншого виду за метою висловлювання; формувати вміння переключатися з одного виду роботи на інший, зосереджено слухати вчителя.

*****

Назва: Як побудувати графіки функцій у = k f(x), y = f (kx), якщо відомо графік функції y = f(x).

Автор: Марахова О. Д., учитель математики, Кіровська багатопрофільна гімназія Луганської обл.

Анотація: План-конспект подвоєного уроку з алгебри у 9 класі з поглибленим вивченням математики. На уроці використовується така провідна форма роботи як пошукова-ілюстративна. Мета уроку ‑ розвивати вміння аналізувати та робити припущення; виховувати спостережливість і уважність. Матеріал подано у форматі PowerPoint.

*****

Назва: Права дитини.

Автор: Мароко О. П., учитель початкових класів, заступник директора школи з ВР, Свеська спеціалізована школа № 1 Ямпільської району Сумської обл.

Анотація: Розробка уроку у 2 класі за програмою "Я і Україна". Мета ‑ сформувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини, з’ясувати обов’язки та права дітей; розвивати вміння висловлювати свою думку; виховувати почуття відповідальності за себе та за свої вчинки. Для його проведення необхідно: виставка дитячих малюнків із символами прав дитини, іграшковий мікрофон, карта України, фішки.

*****

Назва: Загальна характеристика транспорту України.

Автор: Мартинюк Т. С., учитель географії, Білоцерківська школа № 18 Київської обл.

Анотація: План-конспект уроку з географії у 9 класі з використанням мультимедійних презентацій. Мета ‑ дати загальну характеристику транспортного комплексу України та розкрити його роль у господарстві країни; удосконалювати вміння користуватись різними джерелами інформації та проводити їх аналіз. У додатках – медіапрезентація.

*****

Назва: Київська Русь за часів Ольги та Святослава.

Автор: Переходова О. І., учитель історії та правознавства, Димитровська українська гімназія Донецької обл.

Анотація: План-конспект уроку засвоєння нових знань з курсу історії України у 7 класі. Мета ‑ охарактеризувати становище Київської Русі за правління Ольги та Святослава, визначати їхню зовнішню та внутрішню політику; розвивати в учнів уміння на основі джерел інформації аналізувати історичні факти та події й оцінювати їх. У додатку ‑ медіапрезентація.

*****

Назва: Багатогранна творчість Кобзаря.

Автор: Сидун Л. П., учитель української мови та літератури, Луцька спеціалізована школа № 5 Волинської обл.

Анотація: Сценарій уроку з позначеної теми. Мета – розкрити тематику творів Кобзаря, з’ясувати їх ідейне спрямування, визначити основні напрями творчої діяльності Т.Г.Шевченка та їх значення для української літератури; розвивати образну пам’ять, творче й асоціативне мислення.

*****

Назва: Комплект дидактичних матеріалів до розділу "Еволюційне вчення".

Автор: Зінченко В. В., викладач біології та хімії, Зіньківський професійний аграрний ліцей Полтавської обл.

Анотація: Комплект дидактичних матеріалів призначено для поурочного контролю знань під час вивчення розділу загальної біології "Еволюційне вчення" у 11 класі. Завдання до кожної теми складено у відповідності до підручника "Загальна біологія, 10‑11 клас" авторів М. Є. Кучеренка та Ю. Г. Вервеса.

*****

Назва: Моделюємо школу толерантності.

Автори:

  • Осатюк Н. А., заступник директора з НР, Хмельницька гімназія № 2;
  • Томчишина Т. П., заступник директора з ВР, Хмельницька гімназія № 2.

Анотація: Перегляд авторами психолого-педагогічної літератури засвідчив, що дослідники зосереджуються, головним чином, на обґрунтуванні виховання толерантності учнівської молоді. Це стало поштовхом для початку експериментального дослідження проблеми створення моделі школи толерантності на базі гімназії. Автори презентують матеріали з досвіду такої діяльності.

*****

Назва: Витинаночка.

Автор: Томчишина Т. П., заступник директора з ВР, учитель української мови та літератури, Хмельницька гімназія № 2.

Анотація: План-конспект уроку з метою навчити учнів складати твори-описи процесу праці, подати відомості про особливості побудови тексту з описом, формувати уміння логічно, послідовно описувати процес праці, дотримуючись типу та стилю мовлення; збагачувати словник учнів новою лексикою, удосконалювати усне й письмове мовлення.

*****

Назва: Організація управління пізнавальною діяльністю студентів засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

Автор: Федій О. Г., викладач інформатики та комп’ютерної техніки, Полтавський комерційний технікум.

Анотація:"Головна мета навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій – розвиток інтелектуальних і творчих здібностей студентів, усвідомлення ними моральних цінностей, що згодом дозволить їм стати здатними до самореалізації, самостійного мислення", ‑ уважає голова циклової комісії технікуму. Авторка презентує матеріали з досвіду роботи позначеної тематики.

*****

Назва: Організація парної та групової роботи в початковій школі.

Автор: Бекас І. М., учитель початкових класів, Білоцерківська школа № 18 Київської обл.

Анотація: За твердженням авторки, головною метою парної та групової роботи в початковій школі є розвиток мислення учнів. Але, як і всюди, мусять бути певні правила, опрацьовані "тут і зараз", тобто тільки для роботи над конкретним завданням. Їх можна змінювати, доповнювати, але складати неодмінно разом з учнями.

*****

Назва: Критичне мислення.

Автор: Гордієнко Н. В., учитель початкових класів, Доманівський районний НВК "Доманівська школа № 1" Миколаївської обл.

Анотація: План-конспект уроку читання для учнів 4 класу з навчальної теми "Мала людина зростає, щоби стати дорослим, доросла зростає духовно, щоби бути людиною на землі" за українською народною казкою "Ячмінь". Мета такого уроку з розвитку критичного мислення ‑ навчити дітей виразному читанню й усвідомленню змісту прочитаного; аналізувати й узагальнювати отриману інформацію; працювати у групах.

*****

Назва: Із мови починається людина…

Автор: Денисенко С. І., учитель української мови та літератури, Оріхівська школа № 5 Запорізька обл.

Анотація: План-конспект уроку-змагання знавців української мови. Мета ‑ навчати дітей розуміти та збагачувати рідну мову, формувати відчуття того, що українська мова ‑наш скарб, без якого не може існувати ані народ, ані Україна як держава; розширювати знання про красу й багатство української мови.

*****

Назва: Система уроків інформатики через внутрішній зв’язок між основними поняттями предмету інформатики та інформаційною культурою учнів.

Автор: Кобзарєва Т. Е., учитель інформатики, Запорізька школа № 1 ім. Т. Г. Шевченка.

Анотація: Новизна роботи авторки полягає у спробі зв’язати всі основні поняття предмета в єдину систему, а змістом можна вважати конструювання шаблонів, призначених для спрощення "паперової" підготовки до уроків, створення навчально-методичних пакетів тем.

*****

Назва: Підприємницький дохід.

Автор: Рябуха А. П., учитель економіки, правознавства, Глухівська спеціалізована школа-інтернат ім. М. І. Жужоми Сумської обл.

Анотація: План-конспект уроку вивчення нового матеріалу з основ економіки. Після уроку учні можуть: розпізнавати поняття "дохід", "витрати", "прибуток"; спостерігати та характеризувати постійні, змінні та загальні витрати; встановлювати, розраховувати й обґрунтовувати різні види доходів; аналізувати та робити висновки за яких умов виникають збитки та шляхи їх зменшення.

*****

Назва: Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш...

Автор: Северин О. З., учитель зарубіжної літератури та російської мови, заступник директора з НВР, Маньківська школа № 1 Черкаської обл.

Анотація: План-конспект уроку розвитку зв'язного мовлення із зарубіжної літератури, темою якого обрано висловлювання А. де Сент-Екзюпері. Мета ‑ навчити дітей сприймати та бачити світ серцем; формувати в учнів уміння самостійно працювати, толерантно ставитись до іншої позиції; виховувати почуття гідності за людину та відповідальності за свої вчинки.

*****

Назва: Розвиток автентичної особистості як основна мета сучасної освіти.

Автор: Соляр Н. В., учитель початкових класів, Білоцерківська школа № 11 Київської обл.

Анотація: Твір-роздум авторки, яка пише: "Моє слово – до тих, хто усвідомлює: розвиток дитини починається не зі шкільного порога, а з самого початку – з факту народження людського організму, з його трансформації в людину, з потенційної здатності виробитися особистістю, набути самостійності, і стати життєво компетентною".

*****

Назва: Впровадження елементів народознавства в навчально-виховний процес.

Автор: Толосюк Т. П., учитель початкових класів, Луцька школа № 5 Волинської обл.

Анотація: Матеріали досвіду роботи опорної школи з позначеної теми. Як зберегти, примножити та передати своїм дітям знання українського народу? Безперечно, поєднуючи навчання та виховання підростаючого покоління із систематичним використанням в цьому процесі найбагатшої спадщини українського народу.

*****

Назва: Екологічна спрямованість курсу "Я і Україна".

Автор: Толстова А. М., учитель початкових класів, Донецька школа № 97 з поглибленим вивченням англійської мови.

Анотація: Розробка циклу уроків із теми у 2 класі "Природа навколо нас". Мета ‑ формувати поняття "природа", "нежива й жива природа", уявлення про цінність природи для людей з естетичної, практичної, пізнавальної та екологічної точки зору.

*****

Назва: В гостях у зимующих птиц. (Рос. мова.)

Автор: Шевчук І. Л., учитель початкових класів, Красноперекопська школа № 4 АРК.

Анотація: План-конспект уроку з позначеної теми. Мета – уточнити та розширити уяву учнів про птахів, які зимують; учити находити взаємозв’язок у природі та на цій підставі пояснювати природні явища; навчити дітей працювати в техніці "аплікація з ниток"; виховувати навички спостереження за оточуючим світом, любов до рідної природи та дбайливе ставлення до птахів.

*****

Назва: Морфологія.

Автор: Шмарговська Л. В., учитель української мови та літератури, Доманівський районний НВК №1 Миколаївської обл.

Анотація: Плани-конспекти циклу уроків із морфології за темою "Прикметник". Мета ‑ поглибити та систематизувати знання учнів про прикметник; сформувати вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; розвивати усне та писемне мовлення, вимовну й слухову культуру, логічне мислення.

*****

Назва: Казка в математиці.

Автор: Шустова Л. А., учитель початкових класів, Білоцерківська школа № 18 Київської обл.

Анотація: Методична розробка літературних задач із математики в початковій школі з мультимедійним супроводом. Задачі, які авторка запропонувала учням, складені за сюжетами відомих дитячих народних і літературних казок. Якщо дитина любить читати, то їй буде цікаво впізнавати знайомих героїв, розпізнавати назву книги та її автора, а математика не буде здаватися такою вже нудною, як раніше.

*****

Назва: Сім’я. Повсякденне життя. Родинні стосунки.

Автор: Івашньова С. В., учитель німецької мови, Олександрійська гімназія-інтернат Кіровоградської обл.

Анотація: Конспект уроку з німецької мови на тему "Familie. Alltagsleben und Familienbeziehungen". Lernziele: kommunikative Kompetenzen entwickeln, Information  aus dem Texten besprechen, ьber die Probleme sprechen.

*****

Назва: Що? Де? Коли?

Автор: Гайдай Г. В., учитель початкових класів, Житницька школа Жашківського району Черкаської обл.

Анотація: Сценарій уроку узагальнення та систематизації навчального матеріалу у формі гри на закріплення вивченого матеріалу про речення. Мета ‑ удосконалювати навички встановлення зв’язку слів у реченні; розвивати вміння аналізувати й узагальнювати; виховувати любов до природи.

Освіта.ua
05.07.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!