Osvita.ua Журнал "Відкритий урок" Форум педагогічних ідей "УРОК" Листопад 2010 Практика – листопад 2010

Практика – листопад 2010

На цій сторінці розміщуються матеріали з досвіду роботи учасників Форуму, які будуть опубліковані в журналі "Відкритий урок" №11/2010

Відповідно до Умов участі у Форумі педагогічних ідей "УРОК", усі учасники Форуму можуть отримати поштою Сертифікат автора на публікацію матеріалу в журналі "Відкритий урок: розробки, технології, досвід".

Увага! Реєстрація робіт для публікації в журналі №11/2010 триває до 30 вересня 2010 року включно.

 

 

Роботи учасників Форуму педагогічних ідей "УРОК"
(Розділ практика – листопад 2010)

 

*****

Назва: Вернисаж весенних красок. (Рос. мова.)

Автор: Баранова Н. М., учитель початкових класів, Часов’ярська школа № 17 Артемівського району Донецької обл.

Анотація: Розробка інтегрованого уроку-проекту з читання та образотворчого мистецтва курсу "Я і Україна". Мета – удосконалити навички читання та вміння орієнтуватись у тексті, збагачувати мовленевий словник; формувати полікультурні та комунікативні компетентності учнів.

*****

Назва: Пізнаю себе.

Автори:

  • Жернова Г. В., заступник директора з НВР;
  • Голоцукова Л. М., учитель початкових класів, Маріупольська школа № 64 Донецької обл.

Анотація: У матеріалі автори висловлюють свою точку зору на запитання "Як допомогти молодшому школяру стати соціально компетентним?" і дійшли висновку, що однією з ефективних технологій формування й оцінювання рівня сформованості соціальної компетентності є технологія "Портфоліо". У додатку ‑ Портфоліо учня 4 класу.

*****

Назва: Модель тренинга аудиативных умений и навыков. (Рос. мова.)

Автор: Ігнатова О. М., учитель російської мови та літератури, Маріупольська школа № 47 Донецької обл.

Анотація: Конспект контрольно-оцінювального уроку з російської мови в 11 класі у формі тренінгу. Мета – розвиток умінь бачити причинно-наслідкові зв’язки, виокремлювати головне та другорядне; формувати готовність сприймання текст; прищеплювати любов до російської мови.

*****

Назва: Древний Египет. (Рос. мова.)

Автор: Ковальова Ю. В., учитель, Дніпропетровська школа № 21.

Анотація: Розробка підсумкового уроку історії з позначеної теми з використанням комп’ютерних технологій. Мета – виявити рівень предметно-навчальних компетентностей учнів (хронологічних, просторових, мовленнєвих, логічних, аксіологічних), закріпити навички роботи з різнорівневими завданнями.

*****

Назва: Гімнастика.

Автор: Лавренов О. В., учитель фізичної культури та захисту Вітчизни, Бердичівська школа № 6 ім. І. В. Житниченка Житомирської обл.

Анотація: План-конспект уроку фізичної культури на повторення та вдосконалення рухових навичок учнів у 4 класі за методом колового тренування. Конспект складено в табличній формі за такими параметрами: зміст основного навчального матеріалу й організаційно-методичні вказівки.

*****

Назва: Використання текстів морального-етичного змісту з метою формування в учнів якостей соціально компетентної особистості.

Автори:

  • Голоцукова Л. М., учитель початкових класів;
  • Жернова Г. В., учитель російської мови та літератури;
  • Каніщева В. М., учитель початкових класів, Маріупольська школа № 64 Донецької обл.

Анотація: Автори статті вважають, що з метою заохочення учнів до систематичного читання та задля підвищення їх культурного рівня, кожен урок читання можна починати з літературної хвилинки, адже читання – це один із найважливіших засобів формування особистості.

*****

Назва: Успіх. Умови успіху.

Автор: Строкань Н. О., учитель початкових класів, Вознесенська школа Мелітопольського району Запорізької обл.

Анотація: Конспект уроку-подорожі на закріплення та систематизацію знань і вмінь учнів із предмету "Я і Україна". Мета ‑ уточнити та розширити уявлення учнів про умови успіху використовуючи інтерактивні методи навчання, навчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання в житті. У додатку – медіапрезентація.

*****

Назва: Впровадження інноваційних технологій у викладання курсу природознавства.

Автор: Акімова І. М., заступник директора з ВР, учитель фізичної культури, Височанська спецшкола з поглибленим вивченням англійської мови ім. О. Л. Пшенички Харківської обл.

Анотація: Розробка уроку з курсу "Природознавство" для 5‑6 класів, із теми "Види енергії" у формі медіапрезентації. На шести кольорових слайдах зафіксовано тематичний опорний конспект уроку.

*****

Назва: Зона мішаних лісів.

Автор: Балезіна Н. М., учитель початкових класів, Білоцерківська школа № 11 Київської обл.

Анотація: Конспект комбінованого уроку природознавства з позначеної теми. Мета ‑ продовжити формування уявлення школярів про Батьківщину, ознайомити учнів з особливостями таких лісів; розвивати уміння працювати у групах; підтримувати інтерес до вивчення природознавства; виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання охороняти її. У додатку – медіапрезентація до уроку.

*****

Назва: Збірка тестових і творчих завдань.

Автор: Головко І. А., учитель початкових класів, Дніпропетровська школа № 143.

Анотація: Авторська збірка завдань для проведення тематичної перевірки навчальних досягнень учнів із читання у 3 класі. Основна мета посібника – контроль і навчання учнів самоконтролю. Посібник складається з 12 блоків, що містить 12 контрольних запитань і три відповіді до кожного запитання.

*****

Назва: Використання дидактичних ігор.

Автори: Деркач Л. В, Бодня Л. М., Пальчик О. Є., творча група учителів початкових класів "Гармонія", Решетилівська школа Полтавської обл.

Анотація: Творча група учителів, працюючи над проблемою "Формування в молодших школярів інтересу до навчання з урахуванням особливостей кожного року навчання", систематизувала ігровий матеріал та дидактичні ігри до вивчення теми "Іменник" на уроках української мови в початкових класах, що використовувались безпосередньо учителями творчої групи. У матеріалі також використовується досвід інших колег.

*****

Назва: Навіщо брати участь у професійних конкурсах або Дещо про мотивацію професійної діяльності.

Автор: Руденко О. В., учитель математики, Харківська школа № 122.

Анотація: Роздуми автора над проблемою нестачі часу, що зараз є актуальною. Саме тому запитання "Навіщо ж брати участь у професійних конкурсах?" є цікавим. Відповідь ‑ це дозволяє педагогам відчути себе потрібними, творчими, знайти однодумців, зрозуміти свою роботу, навчитись новому, поділитися своїм досвідом і усвідомити важливість своєї праці.

*****

Назва: Основи створення комп’ютерних презентацій.

Автор: Кобзарєва Т. Е., учитель інформатики, Запорізька школа № 1.

Анотація: Скорегована навчальна програма "Основи створення комп’ютерних презентацій" і календарно-тематичний план за навчальною програмою курсу за вибором для основної школи. Корегування полягає в тому, що не всі учні мають комп’ютер, програми для нього та час для додаткової роботи.

*****

Назва: Звичайні дроби.

Автор: Конькова С. П., директор школи, учитель математики, Львівська школа № 7.

Анотація: Картки для перевірки навчальних досягнень учнів 6 класу з позначеної теми. Вони мають назву "універсальні картки багаторазового використання". Це таблиця розміром 5 на 4, що містить 20 завдань різних рівнів складності або 12 текстових задач, вправ тощо. У першому стовпчику вони є найпростішими, відповідно у останньому – найскладнішими.

*****

Назва: Розробка уроків РЗМ.

Автор: Костікова О. М., методист, учитель української мови та літератури, ЦДЮТ, Мирнівська школа №2, АРК.

Анотація: Розробки уроків зв’язного мовлення в 10 класі за новою навчальною програмою за темами: "Докладний переказ тексту публіцистичного стилю, із творчим завданням" та "Конспект як різновид стислого переказу висловлювань, що сприймаються на слух".

*****

Назва: На чужу роботу дивитись – ситому не бути. Українська народна казка „Колосок”.

Автор: Луценко Н. О., учитель початкових класів, Оріхівська школа № 5 Запорізької обл.

Анотація: Розробка уроку з позначеної теми. Мета ‑ навчити дітей читати за ролями, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики, виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів.

*****

Назва: Кульбабове вино.

Автор: Осипенко Т. О., учитель зарубіжної літератури, Помічний НВК № 3 Добровеличківського району Кіровоградської обл.

Анотація: Конспект уроку позакласного читання в 11 класі із світової літератури за романом Рея Бредбері (до 90- річчя з дня народження письменника). Мета ‑ популяризувати творчість великого фантаста, показати різноманітність тематики творів письменника, навчати робити узагальнення та висновки, сприяти вихованню високих моральних цінностей.

*****

Назва: Еврика.

Автор: Раїна Н. Г., учитель математики, Золочівська гімназія № 1, Харківської обл.

Анотація: Сценарій уроку-гри з позначеної теми для учнів 8 класу. Мета ‑ узагальнення, систематизація та закріплення знань із тем "Чотирикутники", "Раціональні вирази", застосування набутих знань і вмінь у практичній діяльності.

*****

Назва: Козаки: історичні реалії та народні уяви.

Автори:

  • Сірченко О. В., учитель української мови та літератури;
  • Миронюк Л. В., учитель історії та суспільствознавства, Маньківська школа №1 Черкаської обл.

Анотація: Сценарій інтегрованого уроку узагальнення матеріалу у 8 класі. Мета ‑ використовуючи український епос, народні думи й історичну літературу, висвітлити образ українського козацтва, їх героїзм, відвагу, любов до України; виховувати любов до героїчного минулого нашої країни.

*****

Назва: Що ми знаємо про Полісся?

Автор: Сорока Н. Ю., учитель початкових класів, Прилуцька школа № 9 Чернігівська обл.

Анотація: Сценарій уроку-проекту з природознавства в 4 класі з теми "Природні зони України. Зона мішаних лісів". Мета ‑ продовжити формувати уявлення про Україну; розкрити причину різноманітності природи; розвивати спостережливість, уміння аналізувати, узагальнювати; виховувати дбайливе ставлення до природи.

*****

Назва: Музика мого народу.

Автор: Цунікова І. О., учитель із предметів "Музичне мистецтво", "Мистецтво", "Художня культура", Маріупольська школа № 47 Донецької обл.

Анотація: Поурочні розробки з теми І семестру "Музика мого народу", згідно навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів із предмету "Музичне мистецтво" для учнів 4 класу. На уроках використовуються інтерактивні форми роботи, що покращують ефективність педагогічної діяльності та результативність навчання.

*****

Назва: Сокровища Мудрой Совы. (Рос. мова.)

Автор: Гренац Т. В., учитель початкових класів, Очеретянська школа Ясинуватського району Донецької обл.

Анотація: Сценарій уроку-детектива з математики у 2 класі, як узагальнюючого уроку із теми "Доба, тиждень, місяць". Мета – узагальнити та розширити знання учнів із теми та навчити розв’язувати цікаві завдання; виховувати допитливість, жвавий інтерес до навчання математики.

*****

Назва: Многогранники.

Автор: Ріпна Н. П., учитель математики, Миколаївська школа Петропавлівського району Дніпропетровської обл.

Анотація: Сценарій проведення уроку з математики за чинною навчальною програмою в 11 класі у формі медійної презентації. Мета ‑ формувати нові математичні поняття; узагальнити й розширити знання учнів, відомі з курсу математики 5‑6-х класів та геометрії 9 класу; показати нерозривний зв’язок матеріалу, що вивчається з життям.

*****

Назва: Застосування диференціального, інтегрального обчислень та інших елементів математики у фізиці та техніці.

Автор: Саєнко Л. М., учитель математики, Мереф’янський ліцей Харківської обл.

Анотація: План-конспект уроку мета якого ‑ провести співбесіду з учнями щодо теоретичного та практичного змісту теми "Похідна та інтеграл в фізиці та техніці"; установити міжпредметні зв’язки між економікою, математикою та фізикою, підвищуючи цим ефективність політехнічної та практичної спрямованості навчання.

*****

Назва: Вода у природі. Властивості води. Кругообіг води у природі

Автор: Степанова М. М., учитель початкових класів, Решетилівська школа Полтавської обл.

Анотація: План-конспект уроку-дослідження з природознавства у 3 класі. Мета ‑ формувати поняття "вода" й уявлення про її роль у природі, вивчити три стани води та її властивості; продовжувати формувати навички дослідницької роботи. На уроці впроваджено роботу учнів у групах із проблемними тематичними запитаннями.

*****

Назва: Закрепление знаний учащихся о деепричастии, его лексическом и грамматическом значениях. (Рос. мова.)

Автор: Телінська К. В., учитель російської мови, Гніванівська альтернативна школа № 1 ім. А. С. Макаренка розвитку здібностей дитини Вінницької обл.

Анотація: Розробка уроку узагальнення та систематизації набутих знань із російської мови у 7 класі з українською мовою навчання. Мета – закріпити знання учнів і відпрацьовувати вміння розрізняти основну та допоміжну дію в конструюванні речень; розширити словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи та навколишнього середовища.

*****

Назва: Знайомство з традиціями українського й англійського народів.

Автор: Чернявщук І. В., учитель англійської мови, Одеська спеціалізована школа № 50.

Анотація: Матеріали до навчального проекту "Наша дума, наша пісня не вмре, не загине...". Провідна мета проекту визначається в такий спосіб: "В усіх народів світу існує повір’я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми й Богом". У додатках – медійні матеріали.

*****

Назва: Видатні люди нашої країни.

Автор: Щербина В. А., Дніпропетровський НВК № 33 "Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня ‑ багатопрофільна гімназія".

Анотація: План-конспект проведення нестандартного уроку з німецької мови в 11 класі з елементами тренінгу на комунікаційну тему "Berühmte Menschen unseres Landes". У додатках – навчальні тексти для опрацювання учнями.

*****

Назва: Людина та натовп.

Автор: Боса Т. Г., учитель основ здоров’я й ОБЖ, Крижопільська школа № 1 ім. Героя Радянського Союзу О. А. Бичковського Вінницької обл.

Анотація: Конспект уроку в 10 класі з позначеної теми за наступним планом: небезпека натовпу, види натовпу, феномен натовпу, паніка. Мета ‑ сформувати поняття про натовп, розвивати вміння самозахисту, виховування обережне ставлення до власного життя, як найвищої цінності.

*****

Назва: На шляху до сучасності: утвердження індустріального суспільства у провідних державах світу.

Автор: Красникова Г. С., учитель історії, Бердянська школа № 1 Запорізької обл.

Анотація: Методична розробка уроку узагальнення та систематизації з всесвітньої історії в 9 класі. Мета ‑ систематизувати, узагальнити та конкретизувати знання й уявлення учнів про розвиток провідних держав світу. У додатках – фотоілюстративні матеріали та медіапрезентація.

*****

Назва: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Обчислення значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.

Автор: Лавріненко І. А., учитель початкових класів, Свеська спеціалізована школа № 2 "Ліцей", Ямпільського району Сумської обл.

Анотація: План-конспект інтегрованого уроку з позначеної теми. Мета ‑ закріплювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; удосконалювати навички обчислення виразів на сумісні дії; вчити розв’язувати задачі на зустрічний рух; повторити правила дорожнього руху; виховувати самостійність, відповідальність, формувати пізнавальний інтерес.

*****

Назва: Спинний мозок.

Автор: Луць І. І., учитель біології, Бубнівська школа Володимир-Волинського району, Волинської області.

Анотація: План-конспект проведення мультимедійного уроку в 9 класі. Мета ‑ поглибити знання про будову й функції нервової системи; розглянути особливості будови спинного мозку; розкрити функції спинного мозку. У додатку медійна презентація до уроку.

*****

Назва: Календарне планування алгебри.

Автор: Марахова О. Д., учитель математики, Кіровська багатопрофільна гімназія Луганської обл.

Анотація: Автор презентує календарно-тематичне планування курсу алгебри для профільного навчання в 10 класі, для 11-річної школи, на 2010/2011 навчальний рік. Вивчення курсу розраховано на 5 годин на тиждень, усього 175 годин, у І семестрі ‑ 80 годин.

*****

Назва: Healthy Way of Life.

Автор: Мельникова Н. П., учитель англійської мови, Вигодянська школа Біляївського району Одеської обл.

Анотація: Автор презентує інтегровану (англійська мова, біологія, музика, інформатика) проектну роботу з використанням комп’ютерних технологій, як засобу креативного й інтерактивного навчання в 11 класі, за підручником: В. М. Плахотник, Р. Ю. Мартинова. Працюючи з проектом, учні самостійно знаходять інформацію про здоровий спосіб життя.

*****

Назва: Доля завше дарує шанс.

Автор: Северин О. З., заступник директора з НВР, учитель зарубіжної літератури та російської мови, Маньківська школа № 1 Черкаської обл.

Анотація: План-конспект проведення уроку в 7 класі за оповіданням Дж. Олдріджа "Останній дюйм". Мета уроку ‑ допомогти учням зрозуміти складні стосунки між батьком і сином; розвивати логічне мислення учнів, творчу уяву, уміння узагальнювати, висловлювати та аргументувати власну точку зору; виховувати чуйність, благородство, мужність, волю, уміння самостійно приймати рішення.

*****

Назва: Звертання. Тренувальні вправи.

Автор: Семчук Д. Б., учитель української мови та літератури, Чернівецький ліцей №3 медичного профілю.

Анотація: План-конспект уроку з української словесності у 8 класі з позначеної теми (за збіркою М. Г. Івасюка "Елегії для сина"). Учні працюють у творчих групах. Протягом уроку вчитель і учні коментують виставку літератури й епіграф. Перед кожним учнем на парті тексти поезій, картки із запитаннями для самоконтролю й опорні таблиці.

*****

Назва: Роль насильства в історії.

Автор: Степанова О. В., учитель суспільно-гуманітарних дисциплін, Хмельницька гімназія № 2 зі статусом школи ЮНЕСКО.

Анотація: План-конспект інтегрованого уроку-дискусії з історії України та курсу "Людина і суспільство". Мета уроку ‑ сформувати в учнів цілісне розуміння суті різних форм насильства в історії; сформувати негативне ставлення до його застосування в наш час; визначити трагічні наслідки насильницького втручання в історію нашого народу.

*****

Назва: Методи та прийоми пошуку розв’язання текстових задач із математики.

Автор: Сторожук В. М., учитель математики та фізики, Дзержинська школа № 12 Донецької обл.

Анотація: Автор презентує навчальну програму факультативного курсу для учнів 6 класу загальноосвітніх шкіл. Вона розрахована на 35 год. на рік, як варіативна частина навчального плану школи, з метою створити оптимальні умови для формування й розвитку навчальних компетентностей учнів.

*****

Назва: Морфологічна будова слова. Творення слів.

Автор: Трунаєва А. С., заступник директора з НВР, учитель української мови та літератури, Донецька школа № 88.

Анотація: План-конспект уроку узагальнення та систематизації матеріалу з української мови в 10 класі. Мета ‑ повторити й узагальнити знання учнів із будови слова та словотвору; розвивати навички словотвірного аналізу слів, креативне мислення учнів; виховувати бажання працювати за покликанням.

*****

Назва: Ліс. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Хвойні й листяні ліси.

Автор: Бадовська В. С., учитель початкових класів, Маньківська школа № 1 Черкаської обл.

Анотація: Розробка нестандартного уроку природознавства у 3 класі з курсу "Я і Україна". Мета ‑ формувати у дітей нові поняття із теми; виховувати естетичні почуття та дбайливе ставлення до природи; навчити класифікувати предмети.

*****

Назва: Сім’я. Обов’язки в сім’ї.

Автор: Батусь В. П., учитель початкових класів, Свеська спеціалізована школа № 2, Ямпільського району Сумської обл.

Анотація: Розробка уроку із предмета "Я і Україна. Громадянська освіта" у 3 класі. Мета ‑ дати учням уявлення про сім’ю, про її склад, уточнити уявлення дітей про сімейні стосунки, ознайомити з основними нормами поведінки, відносинами й обов’язками в сім’ї; розвивати вміння піклуватися про членів сім’ї; розвивати внутрішню потребу у збереженні сім’ї.

*****

Назва: Епоха Катерини ІІ. (Рос. мова.)

Автор: Гуськова О. М., учитель історії, школа № 10 з поглибленим вивченням окремих предметів.

Анотація: Розробка комбінованого уроку з позначеної теми. Мета – охарактеризувати внутрішній і зовнішній розвиток Російської імперії за часів правління Катерини ІІ; розглянути причини та наслідки повстання Пугачова; розвивати вміння працювати з підручником, історичними документами та електронною картою, а також висловлювати власну точку зору.

*****

Назва: Технологія розвитку творчих здібностей.

Автор: Петік Ю. О., учитель початкових класів, Запорізький НВК „Еврика”.

Анотація: "Не орієнтую учнів лише на традиційне засвоювання знань, оскільки такий підхід у організації навчально-пізнавальної діяльності за сучасних умов не є продуктивним. Переконана, що потрібно розвивати в межах можливого творчі здібності кожної дитини, а не лише особливо обдарованих", ‑ стверджує у своїй роботі авторка.

*****

Назва: Чи може бути свобода основою моральності?

Автор: Ястреба Н. М., учитель зарубіжної літератури, Червонозаводська школа № 2 Лохвицького району Полтавської обл.

Анотація: Розробка уроку з етики з використанням медійного обладнання. Мета ‑ навчити учнів обґрунтовувати поняття свободи, як основи моральності, висловлювати своє розуміння свободи; моделювати та розв’язувати ситуативні завдання; виховувати в учнів почуття власної гідності.

*****

Назва: Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання.

Автор: Анненкова Г. А., учитель початкових класів, Очеретинська школа Ясинуватського району Донецької обл.

Анотація: План-конспект уроку узагальнення та систематизації з української мови. Мета ‑ повторити й узагальнити поняття про види речень; розвивати організаційно-контрольні вміння робити спеціальні спостереження над мовним матеріалом.

*****

Назва: Шляхи розвитку української культури на початку ХІХ ст.

Автор: Косяк Н. М., учитель української мови та літератури, Донецька школа № 89.

Анотація: План-конспект уроку у формі літературної дискусії (урок-телепередача). Мета ‑ формувати уявлення про те, в яких умовах опинилась українська література після виходу у світ "Енеїди" І. Котляревського, дізнатись, що стало передумовою написання повісті Г. Квітки-Основ’яненка "Маруся". А також, розвивати інформаційну та комунікативну компетентність учнів.

*****

Назва: Родина. Рід. Рідня. Складання родовідного дерева.

Автор: Хорбенко Л. Г., учитель початкових класів, Вільногірська школа № 2 Дніпропетровської обл.

Анотація: Урок із курсу "Я і Україна" з позначеної теми. Мета ‑ розширити уявлення учнів про сім’ю, її значення для людини; познайомити з правилами складання родовідного дерева, з різними видами складання родоводу; стимулювати прояв інтересу до історії свого роду, сім’ї; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, гордість за свій рід.

*****

Назва: Новелізація Конституції України.

Автор: Валєєв Р. Г., заступник начальника кафедри конституційного та міжнародного права, Луганський держуніверситет внутрішніх справ ім. Е. О. Дідоренка.

Анотація: Web-Quest є дидактичним прийомом, що якнайповніше розроблений фахівцями технології освіти у глобальному інформаційному середовищі. Завдання можливе для використання під час викладання основ правознавства учням середніх навчальних закладів.

*****

Назва: Хто ледарює, той голодує.

Автор: Гонтарь Л. А., учитель початкових класів, Дніпропетровський НВК № 33 "ЗНЗ І ступеня ‑ багатопрофільна гімназія".

Анотація: Розробка уроку читання з позначеної теми для 2 класу. Мета ‑ ознайомити дітей із процесом виготовлення хліба, прислів’ями, що прославляють працю; удосконалювати мовлення, акторські здібності; виховувати пізнавальний інтерес до усної народної творчості, повагу до людей та праці.

*****

Назва: Розселення слов’ян. Київська Русь.

Автор: Горох Н. М., учитель історії та географії, Жовтнева школа Менського району Чернігівської обл.

Анотація: Збірка дидактичних загадок для підсумкових уроків із позначеної теми курсу "Історія України" в 7 класі. Вона включає такі розділи: "Найдавніші слов’янські племена"; "Виникнення та розвиток Київської Русі". Загадки запропоновано у віршованій формі й описують визначні постаті стародавньої держави Київська Русь.

*****

Назва: Таблиця множення числа 5. Застосування таблиці множення числа 5 при розв’язуванні задач.

Автор: Кравцова Г. Ф., учитель початкових класів, Новогродівська школа № 7 Донецької обл.

Анотація: Розробка уроку-подорожі з математики у 2 класі по містах України. Мета ‑ вивести разом із учнями таблицю множення числа 5, шляхом дослідження та застосувати її під час розв’язування задач і прикладів; формувати в учнів уміння та навички саморефлексії; виховувати любов до рідного краю.

*****

Назва: Створення сайту в системі Ucoz.

Автор: Федій О. Г., викладач інформатики та комп’ютерної техніки, Полтавський комерційний технікум.

Анотація: Автор представляє методичну розробку з досвіду роботи, що містить вказівки по створенню власного сайту в системі Ucoz Інтернету. Ні для кого не є новиною, що в кожного навчального закладу має бути свій власний сайт, в якому повинна відображатись інформація про навчальний заклад.

*****

Назва: Вправи з керування швейною машиною. Заправляння ниток у машину та виконання строчок.

Автор: Коміссарчук А. І., учитель обслуговуючої праці, Павлоградська школа № 9 Дніпропетровської обл.

Анотація: План-конспект комбінованого уроку обслуговуючої праці з елементами інтерактивних технологій у 5 класі з теми "Техніка" (Практична робота 1. Практична робота 2). Мета ‑ формування навичок керування швейною машиною з нитками, виконання машинних швів.

*****

Назва: Население и политическая карта Северной Америки. (Рос. мова.)

Автор: Суркова Є. О., учитель географії, Дніпропетровська школа № 21.

Анотація: План-конспект комбінованого уроку географії в 7 класі за навчальною темою "География материков и океанов" розділу ІІІ "Материки". Мета – дати характеристику населення та політичної карти материка Південна Америка.

*****

Назва: Дисперсія світла. Поляризація світла.

Автор: Бендас Н. М., викладач фізики та інформатики, Зіньківський професійний аграрний ліцей Полтавська обл.

Анотація: Методична розробка комбінованого уроку з використанням НППЗ з курсу фізики в 11 класі. Мета ‑ добитись розуміння учнями явища дисперсії світла; розвивати вміння бачити прояви вивчених закономірностей у оточуючому середовищі.

*****

Назва: Упровадження інтерактивних технологій на уроках англійської мови засобами "storytelling with children".

Автор: Бобко О. Т., учитель української мови та літератури, Донецька школа № 89.

Анотація: Автор вказує, що визначаючи методи інтерактивного навчання, хотілося би розповісти про таку форму роботи як "storytelling with children". Діти люблять слухати і розповідати іншим різні історії ‑ це переконливий аргумент для формування у дітей мотивації до слухання історій іноземною мовою.

*****

Назва: Індивідуальна робота на уроках української мови з використанням персонального комп’ютера.

Автор: Гаєвська Т. С., учитель початкових класів, Вільногірська школа № 2 Дніпропетровської обл.

Анотація: Автор у форматі мультимедійної презентації пропонує самостійну індивідуальну роботу учнів з української мови у 3 класі за такими темами: "Мова й мовлення"; "Текст"; "Речення"; "Слово" (І семестр) і "Частини мови"; "Іменник"; "Прикметник"; "Дієслово" (П семестр). За обсягом – це 38 кольорових слайдів із завданнями.

*****

Назва: Задачі на знаходження суми й остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розпізнавання геометричних фігур.

Автор: Гайдай Г. В., учитель початкових класів, Житницька школа Жашківського району, Черкаської обл.

Анотація: Урок-подорож із математики в 1 класі. Мета уроку ‑ вчити складати та розв’язувати задачі на знаходження суми й остачі; розвивати вміння розпізнавати геометричні фігури; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу, співпереживати.

*****

Назва: Комплексний підхід у корекційній роботі з попередження та подолання вад усного й писемного мовлення учнів.

Автор: Горобець С. С., завідувач РПМПК, учитель-логопед, Маньківська школа № 1 Черкаської обл.

Анотація: У методичній літературі з мови підкреслюється, що необхідність формування в учнів навичок літературної вимови випливає не тільки з комунікативних цілей. Вона обумовлюється потребою враховувати об’єктивну взаємодію між усним і писемним мовленням, між вимовою та письмом.

*****

Назва: Вода. Джерельним словом поетичного рядка прислужимось тобі, священна водо!

Автори:

  • Денисенко О. М., учитель української мови та літератури;
  • Скоморох В. Ф., учитель біології та хімії, Олександрійська гімназія-інтернат Кіровоградської обл.

Анотація: Конспект інтегрованого уроку з предметів "Хімія", "Біологія" та "Українська література" для 8 класу. Мета ‑ узагальнити знання про воду; виявити вплив антропогенного фактора на стан природних водойм і охорону їх від забруднення; ознайомити учнів із творчістю поетів, яких хвилює доля рідної землі та природи. У додатку – диск із слайдами до теми.

*****

Назва: Скільки цікавого відкривається тому, хто вміє спостерігати, придивлятись.

Автор: Литвиненко Л. П., учитель початкових класів, Маньківська школа № 1 Черкаської обл.

Анотація: Розробка уроку з читання у 2 класі. Мета ‑ навчати виразно читати, аналізувати сюжет твору, давати характеристику дійовим особам твору; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; учити захоплюватися красою природи.

*****

Назва: Проблема сімейного щастя в п’єсі Г. Ібсена "Ляльковий дім".

Автор: Литовка В. Я., заступник директора з НВР, учитель зарубіжної літератури, Олександрійська гімназія-інтернат Кіровоградської обл.

Анотація: Конспект уроку із зарубіжної літератури за однойменним твором Генріка Ібсена. Мета уроку ‑ розкрити особливості висвітлення проблеми сімейного щастя в п’єсі, розвивати навички самостійного аналізу твору, усне зв’язне мовлення; виховувати кращі моральні якості. У додатку – слайди медійної презентації до уроку.

*****

Назва: Козацька Україна і наш край.

Автор: Манухіна І. А., учитель історії, Олександрійська гімназія-інернат Кіровоградської обл.

Анотація: Конспект комбінованого уроку з історії в 5 класі з позначеної теми. Мета ‑ повторити та закріпити матеріал теми; ознайомити з подіями, що відбувались на території нашого краю в період козаччини; формувати інтерес до історії; виховувати повагу до славного минулого нашого народу та його захисників, любов до рідного краю; підготуватись до тестування з даної теми.

*****

Назва: Б. Пастернак. Лирика. Стремление поэта постичь мир, удивление перед чудом бытия. Взаимоотношения человека и природы в поэзии Б. Пастернака. (Рос. мова.)

Автор: Миллер Л. М., учитель російської мови та літератури, Маріупольська спеціалізована школа-інтернат № 4 Донецької обл.

Анотація: План-конспект уроку-дослідження "таємної мови" творчості. Такому уроку передує підготовча робота, коли клас розподіляється на п’ять груп, три з яких досліджують творчість митця: "Февраль. Достать чернил и плакать…"; "Зимняя ночь"; "Когда разгуляется", а інші – розробляють роздатковий матеріал і музичне оформлення.

*****

Назва: Використання проектних технологій на уроках зарубіжної літератури.

Автор: Погрібняк В. І., заступник директора школи з НР, учитель зарубіжної літератури, Червонозаводська школа № 2 Лохвицького району Полтавської обл.

Анотація: Необхідність використання у школі нових сучасних педагогічних технологій сьогодні вже не викликає сумнівів. На зміну пасивному учню приходить учень, як активний суб’єкт, який самостійно здобуває знання. Особливо продуктивним є метод проектів.

*****

Назва: Букетами квіти, букетами вірші…

Автор: Погрібняк Ю. М., учитель української мови та літератури, Червонозаводська школа № 2 Лохвицького району Полтавської обл.

Анотація: Конспект заняття літературної студії "Паросток" із використанням інтерактивних і мультимедійних технологій. Мета ‑ познайомити учнів із життям і творчістю відомої художниці Катерини Білокур; удосконалити знання студійців про мистецтво віршування; виховувати внутрішню потребу через слово опанувати світ. У додатку ‑ медіапрезентація.

*****

Назва: Починаємо вивчати фізику.

Автор: Бєлявцева Т. Д., учитель, Донецька гуманітарна гімназія № 33.

Анотація: План-конспект комбінованого узагальнюючого уроку з тематичного оцінювання. Цілі уроку – формувати позитивне ставлення до предмета "фізика" й узагальнити раніше набуті учнями навчальні досягнення; розвивати інтерес до групової роботи, навички систематизації навчального матеріалу, самоаналізу та самоконтролю; виховувати вміння слухати та спілкуватись.

*****

Назва: Методи та форми роботи з розвитку творчих компетентностей учнів на уроках української мови та літератури.

Автор: Казакова Л. В., учитель української мови та літератури, Донецький ліцей „Колеж”.

Анотація: "У наш час, ‑ пише авторка, – поняття креативність у розумінні творчих якостей особистості, стало не тільки модним словом. Для зміни суспільства необхідні люди творчі, здатні ламати звичні межі. Таким чином, розвиток творчого потенціалу людини можна вважати соціальним замовленням суспільства. На своїх уроках використовую методи продуктивного навчання, що дозволяють пізнавати світ, створювати власну освітню продукцію".

*****

Назва: Правила вживання апострофа.

Автор: Крим Ю. Є., учитель української мови та літератури, Дружківська школа № 1 Донецької обл.

Анотація: План-конспект уроку формування навчально-предметних компетентностей. Мета ‑ формувати вміння правильно писати слова з апострофом, збагачувати словниковий запас; розвивати навички правильної вимови слів з апострофом, логічне мислення, увагу; виховувати пошану до українських національних традицій.

*****

Назва: Географические задачи. (Рос. мова.)

Автор: Симбірцева О. І., учитель географії, Донецька школа № 97.

Анотація: Автор презентує задачі з географії з теми "Фізична мапа". У добірку ввійшли 34 завдання, що є різноманітними за формою, змістом та рішенням. Мета таких задач – навчити читати мапу, що є провідним завданням будь-якого вчителя географії. До систематизованих задач із практичного досвіду роботи додаються відповіді.

*****

Назва: Пріоритет всебічного розвитку учнів в умовах гуманітаризації, демократизації та диференціації навчально-виховного процесу з фізики в системі особистісно зорієнтованого навчання.

Автор: Залюбовська В. С., учитель фізики, Одеська школа № 81.

Анотація: Автор презентує матеріали з досвіду роботи за позначеною темою. Вона пише: "Там де виникає життя, його нормою є лад, гармонія, любов, краса, єдність. Людська душа, як квітка, як проміння, ніжна, тендітна, вона, як вітер, сильна. І завжди має бути прекрасною".

*****

Назва: Вправи й задачі на засвоєння таблиць множення та ділення.

Автор: Вельська Г. С., учитель початкових класів, Хмельницьке НВО № 9.

Анотація: План-конспект уроку у формі математичної подорожі до країни казок для 3 класу. Мета ‑ закріплювати уміння розв’язувати задачі та приклади; удосконалювати обчислювальні навики; розвивати логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність, математичну мову.

*****

Назва: Заправні перші страви. Борщі.

Автор: Каткова Т. Г., викладач спецтехнології, Зіньківський професійний аграрний ліцей Полтавської обл.

Анотація: Розробка контрольно-узагальнюючого інтегрованого уроку з кулінарії з використанням ІКТ. Мета уроку ‑ розвиток навичок самостійної роботи, реалізації своїх знань і творчих здібностей, отриманих на уроках теоретичного навчання та інформатики, підвищення зацікавленості до вивчення предмету. Подається у формі презентації.

*****

Назва: Розумне совеня.

Автор: Нюкало І. М., учитель інформатики, Новоград-Волинська школа № 9 Житомирської обл.

Анотація: Презентація ігрової навчальної програми з української мови для учнів 2‑4 класів, що дозволяє вивчити та перевірити основні орфограми української мови. Така програма може також використовуватися при повторенні знань учнями основної школи.

*****

Назва: Північна Америка. Фізико-географічне положення. Історія відкриття й дослідження материка.

Автор: Паламарчук Л. О., учитель географії та основ економіки, Врадіївська районна гімназія Миколаївської області.

Анотація: Розробка уроку засвоєння нових знань із географії в 7 класі. Мета уроку ‑ сформувати знання про положення, особливості, відкриття та дослідження материка Північна Америка; удосконалювати вміння працювати з картою, визначати географічні координати.

*****

Назва: Творчо-професійний звіт колективу.

Автор: Статуєва С. С., директор, Донецький багатопрофільний ліцей № 37.

Анотація: Донецький багатопрофільний ліцей № 37 є базовим майданчиком ГУНО Донецької облдержадміністрації з упровадження профільного навчання у старшій школі, а з 2006 року ‑ з удосконалення управління освітою в Донецькій області. Ліцей працює над проблемою "Реалізація принципів компетентнісно-орієнтованого підходу до навчального процесу в умовах індивідуалізації та диференціації навчання".

Освіта.ua
01.09.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ходкова олена володимирівнах
сценарій уроку у 8 класі з геометрії

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!