Osvita.ua Журнал "Відкритий урок" Форум педагогічних ідей "УРОК" Травень 2010 Практика - травень 2010

Практика - травень 2010

На цій сторінці розміщуються матеріали з досвіду роботи учасників Форуму, які будуть опубліковані в журналі "Відкритий урок" №5/2010

Відповідно до Умов участі у Форумі педагогічних ідей "УРОК", усі учасники Форуму отримають поштою Сертифікат автора на публікацію матеріалу в журналі "Відкритий урок: розробки, технології, досвід".

Увага! Реєстрація робіт для публікації в журналі №5/2010 триває до 31 березня 2010 року включно.

 

 

 

 

Роботи учасників Форуму педагогічних ідей "УРОК"
(Розділ практика - травень 2010)

 

*****

Назва: Бінарний урок (вступний інструктаж).

Автор: Вареник Г. П., викладач спецдисциплін; Кушнір Л. Г., викладач іноземної мови, Міжрегіональний центр професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців, м. Хорол Полтавської обл.

Анотація: Сценарій навчального заняття з виробничого навчання за професією 4112 "Оператор комп'ютерного набору" й англійської мови. Методична мета – застосування бінарного уроку з метою взаємозв’язку предметів і активізації діяльності кожного учня.

*****

Назва: Портфоліо як одна з форм оцінювання індивідуальних досягнень учнів початкових класів.

Автор: Вовчук І. С., учитель початкових класів, Запорізький НВК "Еврика".

Анотація: Методичні рекомендації для вчителя, котрі відповідають на запитання, що робити, коли відсутні оцінки учнів протягом першого та другого років навчання в початковій школі.

*****

Назва: Використання елементів інтенсивного навчання читання як провідний фактор свідомого успішного навчання.

Автор: Гайова Л. О., учитель, Енергодарський НВК № 5 Запорізької обл.

Анотація: Провідною науковою ідеєю, що впроваджується вчителем є створення умов, за яких у процесі навчання читання формується навчальна діяльність, що сприяє перетворенню дитини на суб’єкт, зацікавлений у навчанні й саморозвитку, який буде здатен застосувати навчальні компетентності в нових ситуаціях.

*****

Назва: Спостерігаємо за рослинами.

Автор: Галайда Б. І., учитель початкових класів, Калуська школа № 6 Івано-Франківська обл.

Анотація: Сценарій циклу із п’яти уроків: "Живі організми", "Яку будову мають рослини?", "Як живе рослина?", "Рослини і тварини чекають на весну" та "Презентація проекту" з предмету "Я і Україна. Довкілля" у 3 класі. Провідною метою уроків є впровадження інтерактивних педагогічних технологій.

*****

Назва: Природні зони Північної Америки.

Автор: Гончар С. М., учитель географії та біології, Вікнинська школа Катеринопільського району Черкаської обл.

Анотація: Розробка уроку-казки в 7 класі, мета якого ‑ сформувати в учнів систему уявлень про особливості природних комплексів Північної Америки, виховання в учнів зацікавленості до вивчення природи різних материків світу.

*****

Назва: Правила вживання апострофа. Тренувальні вправи.

Автор: Грець Н. А., учитель української мови та літератури, Хустський НВК № 1 Закарпатської обл.

Анотація: Мета уроку ‑ поглибити, систематизувати й узагальнити знання учнів про апостроф; удосконалити навички правильної вимови та написання слів з апострофом; розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять, мовлення, а також виховувати повагу до старших, пошану до традицій наших предків.

*****

Назва: Впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій у початковій школі.

Автор: Желябіна Т. П., учитель, Енергодарський НВК № 5 Запорізької обл.

Анотація: Стрижнем усієї педагогічної роботи в цьому напрямі автор уважає особисте ставлення вчителя до збереження та зміцнення здоров’я школярів і формування в них позитивної мотивації щодо здорового способу життя. Від учителя залежить, чи впаде зерно турботи про своє здоров’я в душу дитини та як зробити так, щоб це зерно проросло й у майбутньому дало щедрий урожай.

*****

Назва: Система уроків з української мови та літератури

Автор: Кудояр Г. В., учитель, Енергодарський НВК № 5 Запорізької обл.

Анотація: Плани-конспекти системи уроків з української мови в 9 класі: "Складнопідрядне речення", "Розділові знаки у СПР", "Види підрядних речень", "Підрядні означальні речення", "Підрядні з’ясувальні речення", "Підрядні обставинні речення", "Види підрядних речень" і контрольна робота з теми за варіантами.

*****

Назва: Комп’ютерна вірусологія.

Автор: Матюхін О. В., учитель інформатики, Черкаський гуманітарно-правовий ліцей.

Анотація: Методична розробка уроку ‑ ділової інтерактивної гри "Комп’ютерна вірусологія", яка проводиться в межах вивчення теми "Робота з дисками". Попередньо клас розподіляється на кілька ролевих груп: вірусологи, які за ознаками вірусів повинні їх класифікувати; комп’ютерні лікарі, які рекомендують використання найбільш зручних і ефективних засобів боротьби; користувачі, як замовники антивірусних засобів; кримінальні експерти, які оцінюють дії творців шкідливих програм і результати.

*****

Назва: Хімічна промисловість.

Автор: Кебас Г. Т., учитель хімії; Окрепка Н. М., учитель географії, Львівська школа № 7.

Анотація: Інтегрований урок засвоєння нових знань із хімії та географії в 9 класі з використанням інтерактивних методик навчання: робота у групах, "Мозковий штурм", "Мікрофон", "Кіт у мішку", метод проекту тощо.

*****

Назва: Books in our life.

Автор: Паньковець І. Л., учитель англійської мови, Сарненська школа – економіко-правовий ліцей "Лідер" Рівненської обл.

Анотація: Конспект уроку з англійської мови у 8 класі з теми "Книга в нашому житті". Мета уроку ‑ систематизувати й узагальнити знання учнів із теми, тренувати учнів у вживанні в мовленні тематичної лексики, удосконалювати навички монологічного та діалогічного мовлення учнів, перевірити рівень навчальних досягнень учнів у застосуванні вивченого на практиці.

*****

Назва: Квадратні корені.

Автор: Петрікова Н. І., директор, учитель математики, Донецька школа № 89.

Анотація: Конспект уроку з алгебри у 8 класі, мета якого узагальнити та систематизувати знання, отримані учнями у процесі вивчення теми та закріпити опрацьовані вміння та навички учнів, а разом із тим – привчати учнів вести здоровий спосіб життя. На уроці використовуються інтерактивні технології: "Мікрофон", "Робота в малих групах" тощо.

*****

Назва: Проектна методика на уроках англійської мови.

Автор: Полонська С. О., учитель англійської мови, Макіївська школа № 15 Донецької обл.

Анотація: Одним із дієвих способів організації мовної взаємодії учнів на уроках англійської мови є проектна методика. Автор представляє матеріали для низки можливих навчальних проектів для учнів.

*****

Назва: Welcome to London.

Автор: Пругло О. М., учитель англійської мови, Опішнянська спеціалізована школа Зіньківського району Полтавської обл.

Анотація: Сценарій уроку англійської мови в 9 класі з теми "Запрошуємо до Лондону". Його мета ‑ стисло ознайомити учнів із визначними місцями Лондона, активізувати аудіо-мовленнєві навички та підготувати учнів до самостійних висловлювань із теми. Конспект уроку містить оригінальні форми роботи учнів із мовленнєвим і граматичним матеріалом. У додатках – мультимедійна презентація "Лондон – місто контрастів".

*****

Назва: У Інтернет-клубі.

Автор: Семенюк С. О., учитель початкових класів, Шепетівський НВК № 2 Хмельницької обл.

Анотація: Інтегрований урок української мови та інформатики, на якому подвійними цілями ставляться такі: а) повторення вивченого матеріалу про дієслово, б) Інтернет. Послуги мережі Інтернет.

*****

Назва: Білки, складність їх будови. Розчинення й денатурація білків.

Автор: Скоропадська С. О., викладач хімії та валеології, Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури та спорту.

Анотація: Конспект уроку хімії, мета якого розширити уявлення учнів про різноманітність органічних речовин на прикладі білків як природних полімерів. На уроці широко використовується методика взаємозв’язку вивченого матеріалу з повсякденною життєвою практикою учнів. Із цією метою хімічні досліди проводяться на споживчих і харчових виробах: вовняні нитки, яєчний білок, кисломолочний сир, м’ясо та риба тощо.

*****

Назва: Квадратні рівняння.

Автор: Станинець Г. М., учитель математики, Хустський НВК № 1 Закарпатської обл.

Анотація: Конспект комбінованого уроку з алгебри у 8 класі, мета якого формувати уміння розв’язувати квадратні рівняння. Сценарій уроку побудовано у такий спосіб, де учні долають певні навчальні сходинки.

*****

Назва: Робота в текстовому редакторі.

Автор: Шупеля Г. І., викладач, ДПТНЗ „Чернігівський центр професійно-технічної освіти.

Анотація: Конспект уроку є матеріалами на Восьмий педагогічний ярмарок "Інформаційне забезпечення навчання – чинник підвищення його ефективності" у номінації "Розробки комп’ютерних уроків". У додатках – дидактичні та методичні матеріали до уроку.

*****

Назва: У пошуках щастя.

Автор: Бойченко Л. М., учитель початкових класів, Перша міська гімназія м. Черкаси.

Анотація: Урок із самопізнання може бути вступним у серії уроків такого циклу. За виведеними кроками до щастя варто провести окремі сім уроків, а намальована карта може служити путівником. До неї варто звертатись у виховних цілях, коли потрібно підтримати або побороти труднощі, негаразди. Тематику таких уроків можна використовувати як серію виховних годин або родинний виховний захід з участю дорослих.

*****

Назва: Учень у інформаційному просторі.

Автор: Васильєва З. В., учитель, Мар’їнська школа № 2 Донецької обл.

Анотація: Автор статті веде розмову про наслідки подовжених канікул у школі. У дні осінніх подовжених канікул учні забажали дистанційно навчатись, отримуючи завдання через мережу Інтернет.

*****

Назва: Мої відкриті уроки. (Рос. мова.)

Автор: Кірєєва В. І., учитель біології, Енергодарський НВК № 5 Запорізької обл.

Анотація: Плани-конспекти уроків: анатомія та фізіологія людини (9 клас); біологія (7, 9, 10 класи). На всіх уроках організовано навчальну діяльність учнів у інтерактивному режимі, коли використовуються різноманітні форми та методи спільної роботи вчителя й учнів. За типом, представлені уроки є уроками засвоєння нового матеріалу, узагальнення та систематизації знань.

*****

Назва: Гроші. Обмін валют.

Автор: Ліщина Н. Г., викладач англійської мови, Барський автомобільно-дорожній технікум національного транспортного університету Вінницької обл.

Анотація: Методична розробка теми (2 заняття по 90 хв.): урок вивчення нового матеріалу з теми "Money" й урок узагальнення та систематизації "Money. Currency Exchange".

*****

Назва: Набуття учнями навичок дослідницької роботи на уроках правознавства та в позакласній роботі з предмета.

Автор: Палієнко С. В., учитель історії, Енергодарський НВК № 5 Запорізької обл.

Анотація: Автор у статті ділиться власними міркуваннями щодо організації прищеплення учням навичок дослідницької роботи як безпосередньо на уроці так і в позакласній роботі. До матеріалів додано в якості зразків плани конспекти уроків (рос. мова) з тем: "Право власності", "Цивільно-правовий договір", "Захист прав споживачів", де автор ілюструє оприлюднені позиції.

*****

Назва: Різнокольорова річка. 3 клас

Автор: Смірнова І. А., учитель початкових класів, Уманська школа № 5 ім. В. І. Чуйкова Черкаської обл.

Анотація: Урок у 3 класі курсу "Я і Україна. Природознавство" з теми "Охорона річок" мета якого ‑ розкрити уявлення про природу як живий організм; учити бачити красу світу, розвивати вміння безпечно спілкуватися з природою, творити прекрасне, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, удосконалювати навички роботи фарбами, формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу, активну життєву позицію.

*****

Назва: Вплив педагогічних інновацій на підвищення якості загальноосвітньої підготовки учнів ПТНЗ.

Автор: Вербик І. Г., викладач математики, Алчевський професійний металургійний ліцей Луганської обл.

Анотація: У матеріалі подано інформаційно-дослідницький проект із геометрії, де висвітлюються питання: метод координат – велике відкриття Декарта та вектор – одне з фундаментальних понять математики.

*****

Назва: Реклама словесна та графічна. Виготовлення різних видів реклами продовольчої продукції.

Автор: Генсюровська Л. Б., заступник директора з НВР у початкових класах, Тернопільська школа № 27.

Анотація: Конспект уроку з трудового навчання в 2 класі ставить метою ознайомити учнів із терміном "реклама", продемонструвати її графічні та словесні методи, навчити виготовляти рекламу різних видів, вибирати продукти за їх якістю та користю для здоров’я. На уроці використовуються інтерактивні технології: "Дерево пізнання" тощо.

*****

Назва: Шевченко й український космос (на основі поезії "Чи не покинуть нам, небого…").

Автор: Гриньова М. В., учитель української мови та літератури, заступник директора з виховної роботи, Усатівська школа ім. П. Д. Верни дуба, Біляївського району Одеської обл.

Анотація: Урок-лекція з елементами дослідження з української літератури мета якого ‑ допомогти усвідомити роль Т. Шевченка для духовного відродження нації; висловлення власних суджень із приводу порушених проблем та їх художнього вираження.

*****

Назва: Одяг.

Автор: Коваленко Т. В., учитель української мови та літератури, Донецька школа № 97 з поглибленим вивченням англійської мови.

Анотація: Сценарій уроку в 1 класі з позначеної теми містить систему інтерактивних конкурсів, вправ і завдань ("Що змінилось", "Кращий перекладач" і т. ін.), що відповідають віковим особливостям учнів початкової ланки. Мета уроку ‑ засвоїти назви одягу українського мовою, учити дітей порівнювати, зіставляти; активізувати продуктивне мовлення.

*****

Назва: Складні випадки правопису. Вживання займенників у мовленні.

Автор: Коваль М. М., учитель української мови та літератури, Криворізький науково-технічний металургійний ліцей № 81 Дніпропетровської обл.

Анотація: План-конспект уроку систематизації й узагальнення знань з української мови в 10 класі складено в інтерактивному режимі, де учні виконують навчальне міні-дослідження у навчальних групах.

*****

Назва: Що в імені твоєму?

Автор: Осатюк Н. А., заступник директора з наукової роботи, вчитель української мови та літератури, Хмельницька гімназія № 2.

Анотація: Сценарій уроку узагальнення та систематизації знань учнів із практичної риторики в 10 класі у формі презентації учнівського проекту за навчальною темою „Виступ перед аудиторією (структура виступу, вступ і закінчення виступу) ‑ практичне заняття”.

*****

Назва: Робота та енергія. Види енергії (механічна, електрична, атомна, хімічна). Перетворення енергії. Енергозбереження. Контроль навчальних досягнень учнів із теми "Рукотворні системи".

Автор: Чуприна А. С., директор школи, Дружківська школа № 12 Донецької обл.

Анотація: План-конспект комбінованого уроку природознавства у 6 класі мета якого ‑ ознайомити учнів із понятійним полем навчальної теми, а також перетворенням енергії в механізмах.

*****

Назва: Велика Британія – народження традицій.

Автори:

  • Яцко І. М., учитель історії, Кегичівський ліцей Харківської обл.;
  • Немшилова М. І., учитель англійської мови, Кегичівський ліцей Харківської обл.

Анотація: План-конспект інтегрованого уроку з всесвітньої історії та англійської мови в 9 класі з використанням Інтернет-технологій, що ставить метою проаналізувати економічний і політичний розвиток Великої Британії в середині ХІХ століття; прослідкувати процес формування англійського способу життя на основі ознайомлення з рядом традицій та звичаїв; добирати потрібну інформацію та презентувати її англійською мовою.

*****

Назва: Уроки інформатики в 10, 11 класах. (Рос. мова.)

Автор: Висоцька О. С., учитель інформатики, Енергодарський НВК № 5 Запорізької обл.

Анотація: Матеріали містять розробки двох уроків інформатики: урок формування вмінь і навичок учнів ‑ "Команда ветвления в языке Паскаль" і урок застосування знань, умінь і навичок учнів ‑ "Создание презентации средствами Power Point. Презентация "Моя учебная неделя". До першого уроку додається блок-схема, а до другого – висловлювання, вірші тощо.

*****

Назва: Впровадження і використання інтерактивних методів та інноваційних технологій у роботі вчителя початкових класів.

Автор: Гайдай Г. В., учитель початкових класів, Житницька школа Жашківського району, Черкаської обл.

Анотація: Автор описує досвід своєї практичної роботи щодо використання нових методів і технологій навчання в початковій школі. Вона вважає, що потрібно змінювати пріоритети цілей навчання, а саме ‑ ставити розвиваючу функцію, культ самостійності та нестандартності думок.

*****

Назва: Формула коренів квадратного рівняння.

Автор: Зайченко Н. П., учитель математики, Вікнинська школа Катеринопільської району Черкаської обл.

Анотація: План-конспект уроку засвоєння знань, умінь і навичок із математики за зазначеною темою ставить за мету домогтися засвоєння формули коренів квадратного рівняння; сформувати вміння розв’язувати квадратні рівняння.

*****

Назва: Продукти харчування та здоров’я.

Автор: Ігнатенко О. С., учитель хімії та біології, заступник директора з НВР, Новомосковська школа № 15 Дніпропетровської обл.

Анотація: План-конспект уроку засвоєння нової інформації з біології в 9 класі з теми "Харчування та травлення" ставить за мету формування поняття про харчові добавки, штрихкод, генномодифіковані продукти; розвивати уміння читати й аналізувати інформацію на етикетці товару; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я. У додатках – матеріали до уроку.

*****

Назва: Військова організація держави.

Автор: Лавренов О. В., учитель фізичної культури та захисту Вітчизни, Бердичевська школа № 6 імені І. В. Житниченка Житомирської обл.

Анотація: Автор представляє методичний комплекс викладання навчального предмета "Захист Вітчизни", що складається з міні-підручників "Перфокарти-1", "Перфокарти-2" та плану-конспекту проведення уроку повідомлення нових знань в 11 класі, з використанням комп’ютерних технологій і набору слайдів.

*****

Назва: Україна – рідний край.

Автор: Лебідь О. С., учитель початкових класів, Кегичівський ліцей Харківської обл.

Анотація: Сценарій уроку-подорожі з читання ставить за мету вчити розуміти значення держави та державної мови в житті нашого народу, розширити уявлення учнів про український побут, символи України, безмежну красу її природи; прививати любов до ближнього та бажання творити добро. У додатках – комп’ютерні слайди до уроку.

*****

Назва: Слова, близькі за значенням (синоніми).

Автор: Лісовець О. В., учитель початкових класів, Прилуцька гімназія № 1 Чернігівської обл.

Анотація: Розробка уроку розв’язування часткової задачі з української мови для 3 класу, за системою розвивального навчання Ельконіна-Давидова. Ставить за мету ознайомити дітей зі словами, які близькі за значенням, увести термін ‑ синонім і прищеплювати любов до багатозначності української мови.

*****

Назва: Педагогіка завтрашнього дня.

Автор: Мондра Т. П., учитель інформатики та фізики, Бальковецька школа Волочиського району, Хмельницької обл.

Анотація: Роздуми вчителя початкових класів про місце та роль навчального предмета інформатика в початкової ланці. Готуватись до таких уроків, на думку вчителя, необхідно на певних принципах, що наводяться.

*****

Назва: Назви чисел при відніманні. Задачі на знаходження остачі (різниці).

Автор: Муляревич В. В., учитель початкових класів, Уманьський НВК № 1 Черкаської обл.

Анотація: Урок засвоєння нових знань із математики в 1 класі. Ставить за мету ознайомити учнів із назвами чисел при відніманні, навчити розв’язувати задачі на знаходження різниці та формувати математичне мовлення.

*****

Назва: Підготовка до ЗНО.

Автор: Андріанова С. В., учитель біології, Новицька школа Шепетівського району Хмельницької обл.

Анотація: Матеріали є тестовими завданнями з біології для 7 класу. Переважна більшість із них представлені у формі тестів закритого типу з необхідністю обрати одну правильну відповідь.

*****

Назва: Електролітична дисоціація. Електроліти і неелектроліти.

Автор: Боровицька І. Д., учитель хімії, Прилуцька школа № 23 Ківерцівського району, Волинської обл.

Анотація: План-конспект уроку-дослідження з хімії в 9 класі. Мета уроку, окрім навчальної, є формування вміння знаходити відповіді на проблемні запитання за допомогою досліджень.

*****

Назва: Каштани потребують допомоги. У дерев все як у людей.

Автор: Бурова Н. В., учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

Анотація: Дослідницький міжпредметний довготривалий проект для учнів 4-х класів, де об’єктом дослідження визначено дерево каштан, а в учнівському звіті показано особистісне ставлення до природи. У додатках – інші проекти.

*****

Назва: Рухливі ігри.

Автор: Галай В. Ю., учитель фізичної культури, Хустський НВК № 1 Закарпатської обл.

Анотація: План-конспект уроку з фізичної культури в 7 класі сплановано у вигляді таблиці з такими колонками: етапи уроку та їх змістовне наповнення, дозування (як за часом, так і за навантаженням) і організаційно-методичні вказівки для вчителя щодо організації.

*****

Назва: Г. Бойко "Як невдаха виступав", "Хвастунець", "Сашко".

Автор: Горбаток Т. С., учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

Анотація: План-конспект уроку у 3 класі з теми "Ознайомлення з життям і творчістю Грицька Бойка", його творами. У додатку – багатоілюстрована медіа-презентація до творчості письменника.

*****

Назва: Погода рідного краю.

Автор: Дашковська Г. Г., учитель початкових класів, Миколаївська школа-інтернат № 3.

Анотація: Конспект уроку вивчення нового матеріалу з позначеної теми з курсу "Я і Україна. Природознавство" у 4 класі. На уроці використовуються різноманітні інтерактивні навчально-розвиваючі технології: "ПіснеЗнайка" та технології розвитку критичного мислення ("Кубування", "Мозкова атака", "Асоціативний кущ", робота в парах, групах; "Запитання – відповідь", "Закінчи речення", "Позначки").

*****

Назва: Заняття-вимір досягнутого рівня знань і вмінь студентів. (Рос. мова.)

Автор: Жарікова Л. О., старший викладач, Миколаївський коледж культури і мистецтв.

Анотація: План-конспект заняття призначено для училищ, коледжів культури та мистецтва за спеціальністю "Сценічна мова". До заняття додано навчально-методичну карту, тестові завдання та ключі відповідей до них.

*****

Назва: О. Генри "Дороги, которые мы выбираем" (Рос. мова.)

Автори:

  • Жигло І. В., учитель англійської мови;
  • Чужова О. О., учитель російської мови та літератури, Донецький багатопрофільний ліцей № 37.

Анотація: Багато та чудово ілюстрований план-конспект інтегрованого уроку позакласного читання за новелою письменника для 7 класу за програмою 12-річної школи. На такому нестандартному уроці широко використовуються ресурси Інтернету, зокрема електронної енциклопедії "Вікіпедія" (російська та англійська версії), енциклопедія Кирила та Мефодія.

*****

Назва: У царстві тварин.

Автор: Золотченко С. І., учитель початкових класів, Миколаївська школа № 60.

Анотація: План-конспект уроку з курсу "Я і Україна" у 2 класі з позначеної теми, із застосуванням музично-терапевтичної педагогіки "ПіснеЗнайко". Ставиться за мету ознайомити учнів із різноманітним світом тварин; формувати поняття "комахи", "птахи", "звірі", розвивати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками; розвивати спостережливість, уміння порівнювати; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

*****

Назва: Інтеграція навчального процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів.

Автор: Ковальова В. І., учитель початкових класів, Краматорська санаторна школа-інтернат № 2 Донецької обл.

Анотація: На думку автора ‑ одним із перспективних напрямів удосконалення змісту освіти є інтегрований підхід до структури й організації його засвоєння учнями. У додатку ‑ відкритий інтегрований урок-казка з елементами інтерактивних технологій у 1 класі.

*****

Назва: Образ війни в оповіданнях.

Автор: Лященко З. М., учитель української мови та літератури, Оріхівська школа № 5 Запорізької обл.

Анотація: Конспект уроку-дослідження з української літератури за творчитстю О. Довженка ("Воля до життя") та Г. Белля ("Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…") провідна мета якого ‑ формувати вміння учнів працювати з текстами художніх творів і висловлювати власні роздуми щодо подій Другої світової війни, добирати художні засоби для створення "портрету війни".

*****

Назва: Классическая литература: Шарлотта Бронте "Джейн Ейр". (Рос. мова.)

Автор: Пазуха Я. С., учитель англійської мови, Мар’їнська школа № 2 Донецької обл.

Анотація: План-конспект уроку в 8 класі у формі засідання літературного клубу. Мета уроку – засвоєння нових знань із позначеної теми на підставі відеофрагментів і художнього адаптованого тексту. До уроку необхідно: мультимедійна дошка, презентація Power Point (у додатках), комп’ютер, раздавальний матеріал.

*****

Назва: Вічна загадка любові

Автор: Палійчук Ж. В., учитель української мови та літератури, Чернівецька гімназія № 5.

Анотація: Театралізований сценарій уроку у формі літературної кав’ярні за інтимною лірикою Оксани Довгань. Сутність вечора розкривається словами В. Симоненка: "Любов, як сонце, / Світу відкриває / Безмежну велич / Людської краси".

*****

Назва: Гра.

Автор: Погорєлова Л. П., учитель початкових класів, Шепетівський НВК № 2 Хмельницької обл.

Анотація: Особиста авторська думка з приводу такого явища, як гра, котру можна використовувати на уроках і в позаурочній роботі в дидактичних, виховних і розвивальних цілях.

*****

Назва: Харчова цінність риби і рибних продуктів. Приготування рибних страв.

Автор: Рудь Н. М., учитель трудового навчання, Кегичівський ліцей Харківської обл.

Анотація: План-конспект комбінованого уроку із трудового навчання з позначеної теми у 8 класі ставить своєю метою ознайомити з різними видами риб, їх харчовою цінністю, правилами зберігання та визначення доброякісності риби. Із практичних цілей ‑ навчити готувати страви з риби поряд із розвитком творчих здібностей учнів, їх фантазії та спостережливості.

*****

Назва: Висловлення побажань; вживання Subjonctif présent.

Автор: Серебрякова І. О., студентка Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка.

Анотація: Представлено розробку плану-конспекту уроку, що належить до циклу уроків, проведених в рамках педагогічної практики в гімназії № 109 імені Тараса Шевченка м. Києва. На уроці реалізується триєдина мета: дидактична ‑ практичне застосування граматичних правил, актуалізація лексики на позначення емоцій; розвивальна ‑ закріплення навичок усного та письмового перекладу та виховна – розвиток міжособистісної комунікації учнів.

*****

Назва: Таблиця додавання числа 8.

Автор: Соколенко Л. Б., учитель початкових класів, Миколаївський муніципальний колегіум.

Анотація: Розробка плану-конспекту уроку з математики в 1 класі із зазначеної теми. Цілями уроку визначено: вивчити таблицю додавання числа 8, закріплювати навички додавання та віднімання в межах 20. В якості розвивальної мети ‑ розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів, а також виховувати дбайливе ставлення до природи.

*****

Назва: Півник гарний є у мене.

Автор: Тегза Г. М., вихователь дошкільної групи, Хустський НВК № 1 Закарпатської обл.

Анотація: План-конспект проведення заняття з образотворчого мистецтва у другій молодшій групі. Навчальна мета ‑ уточнити й узагальнити знання дітей про свійських птахів, а саме про півника, його зовнішній вигляд і спосіб життя.

*****

Назва: Технологія формування та обробки лінійних списків у Excel із використанням електронного робочого зошита.

Автор: Федій О. Г., викладач інформатики та комп’ютерної техніки, Полтавський комерційний технікум.

Анотація: Методичні матеріали відкритого практичного заняття з інформатики та комп’ютерної техніки з означеної теми містять інструктивно-методичну карту уроку, робочий зошит, оціночну карту діяльності студентів, інструктивно-методичну схему організації поза аудиторної самостійної роботи студента, практичне заняття з використанням сучасних інноваційних форм і методів навчання.

*****

Назва: Є цінності, які за все дорожчі…

Автор: Шевченко Г. В., учитель української мови та літератури, Смілянська школа №16 Черкаської обл.

Анотація: Розробка інтегрованого уроку (українська мова, українська література, комп’ютерна підтримка) розвитку зв’язного мовлення ‑ твір-роздум із морально-етичної теми ставить за мету формувати в учнів уміння та навички, які би сприяли вільному використанню засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях під час сприймання, відтворення та створення власних висловлювань.

*****

Назва: Всесвітній мандрівник Жуль Верн.

Автор: Шевченко О. В., учитель зарубіжної літератури, Миколаївська гімназія № 4 Миколаївської обл.

Анотація: План-конспект уроку-подорожі із зарубіжної літератури для 6 класу мета якого ‑ занурити дітей у незвичайний, захоплюючий світ Ж. Верна, «відкрити» письменника-фантаста.

*****

Назва: Розв'язування квадратичних нерівностей методом інтервалів.

Автор: Шпакова Т. Л., учитель математики, Миколаївська гімназія № 4.

Анотація: План-конспект уроку алгебри в 9 класі. Мета ‑ ознайомити учнів із розв’язанням квадратичних нерівностей методом інтервалів, сформувати уміння розв'язувати квадратичні нерівності методом інтервалів.

*****

Назва: Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників.

Автор: Шурховецька О. С., учитель української мови та літератури, Миколаївська гімназія № 4.

Анотація: План-конспект уроку з формування практичних умінь і навичок учнів з української мови в 6 класі, де системою практичних завдань формуються вміння визначати групи прикметників за значенням.

*****

Назва: Релігійне та культурне життя середньовічної Європи.

Автор: Яцко І. М., учитель історії, Кегичівський ліцей Харківської обл.

Анотація: Блок уроків із позначеної теми в 7 класі. Конспекти розроблено згідно з чинною навчальною програмою. Для активізації процесу навчання, підвищення зацікавленості учнів у засвоєнні історичного матеріалу використано різноманітні методичні прийоми: робота з першоджерелами, евристична бесіда, робота з картою, дослідження, дискусія, робота в парах, групах, практичні, лабораторні роботи тощо.

*****

Назва: Розв’язування задач з теми "Закони постійного струму".

Автор: Бендас Н. М., викладач фізики й інформатики, Зіньківський професійний аграрний ліцей Полтавської обл.

Анотація: Методична розробка уроку, що в цікавій ігровій формі ставить за мету повторити основні поняття та закони постійного струму. Для проведення необхідно комп’ютерний клас, обладнаний програмами "Тест-Аспект".

*****

Назва: Світ тримається на диваках.

Автор: Гладка Л. П., учитель зарубіжної літератури, Прилуцька спеціалізована школа № 6 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Чернігівської обл.

Анотація: План-конспект підсумкового уроку за романом М. Сервантеса "Премудрий ідальго Дон Кіхот з Ламанчі" з використанням мультимедійного обладнання. Мета ‑ донести сприйняття цього твору діячами світової культури.

*****

Назва: Жири, склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири в природі. Біологічна роль жирів.

Автор: Громадська В. І., учитель хімії, Миколаївська гімназія № 4.

Анотація: План-конспект уроку з хімії в 9 класі з позначеної теми, мета якого, окрім навчальної, показати поширення жирів у природі, їх біологічну роль, застосування.

*****

Назва: Ти всіх святіше – рідна ненька.

Автор: Денисенко С. І., учитель української мови та літератури, Оріхівська школа № 5 Запорізької обл.

Анотація: Твір-опис зовнішності людини за власними спостереженнями. Урок присвячено святу ‑ День матері, що прийшло відносно недавно: в Україні його відзначають із 1999 року у другу неділю травня. На відміну від 8 березня, коли вітають абсолютно всіх представниць прекрасної статі, у День матері вшановують тільки мам і майбутніх мам – вагітних жінок.

*****

Назва: Впровадження технології розвитку критичного мислення на уроках у початковій школі.

Автор: Іванюк В. С., учитель початкових класів, Калуська школа № 6 Івано-Франківської обл.

Анотація: Учитель подає тези з проблеми застосування інноваційної технології РКМ у навчально-виховний процес початкової ланки. Наводиться також сценарій уроку з теми "Оповідання для твоїх ровесників. В. Сухомлинський "Красиві слова і красиве діло".

*****

Назва: "Веселі восьминіжки".

Автор: Козій В. П., учитель початкових класів, Піківецький НВК "ДНЗ ‑ ЗОШ І‑ІІ ступенів" Уманського району Черкаської обл.

Анотація: Сценарій інтегрованого уроку образотворчого мистецтва з використанням комп’ютера у 2 класі. Мета ‑ ознайомити учнів із можливістю створення художнього образу засобами конструювання; удосконалювати навички роботи з папером; виховувати старанність, акуратність, пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.

*****

Назва: Перевірка навичок написання рядкових і великих літер. Списування з друкованого тексту.

Автор: Колосович О. О., учитель початкових класів, Шепетівський НВК № 2 Хмельницької обл.

Анотація: План-конспект уроку-подорожі з навчання грамоти в 1 класі ставить за мету перевірити уміння писати вивчені букви, слова з ними, учити виконувати мовні завдання, розвивати зв’язне мовлення.

*****

Назва: "Транспорт".

Автор: Паламарчук Л. О., учитель географії та основ економіки, Врадіївська районна гімназія Миколаївської обл.

Анотація: План-конспект уроку засвоєння нових знань із географії в 9класі. Мета ‑ дати уявлення про переваги й недоліки різних видів транспорту, уміння створювати образ об’єкта.

*****

Назва: Що належить до природи. Природа жива й нежива.

Автор: Перепічка І. В., Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

Анотація: План-конспект уроку з курсу "Я і Україна" в 1 класі метою якого є розширити знання учнів про різноманітність природи, формувати уявлення про живу та неживу природу, про перетворювальну діяльність людини.

*****

Назва: Цей безмежний світ іменників.

Автор: Порожняк Л. А., учитель української мови та літератури, Високопільська гімназія Херсонської обл.

Анотація: Конспект уроку формування та вдосконалення вмінь і навичок учнів з української мови в 10 класі. За формою урок є лінгвістичним практикумом мета якого ‑ повторити й узагальнити матеріал про складні випадки правопису іменників; розвивати навички знаходити та пояснювати орфограми в іменниках; розвивати вміння висловлювати власні думки, аргументувати їх; виховувати мовно-культурні естетичні смаки.

*****

Назва: We want to be healthy.

Автор: Пуценко С. С., заступник директора з НВР, учитель англійської мови, Високопільська гімназія Херсонської обл.

Анотація: Конспект уроку вдосконалення навчальних компетентностей учнів з англійської мови в 7 класі з позначеної теми "Ми хочемо бути здоровими". На кінець уроку учні мусять: вільно оперувати ЛО даної теми; уміти вести бесіду, складати діалоги з даної теми; мати позитивне ставлення до здорового способу життя, знати та користуватися правилами здорового способу життя.

*****

Назва: Квадратні корені. Перетворення ірраціональних виразів.

Автор: Русецька Т. В., учитель математики, Смілянська школа № 11 Черкаської обл.

Анотація: Сценарій мультимедійного уроку узагальнення та систематизації знань з алгебри у 8 класі в інтерактивних технологіях. Для проведення уроку потрібно мультимедійний проектор і набір презентацій до уроку: "Квадратні корені. Перетворення ірраціональних виразів", "Історія математичних позначень", "Багатозначні терміни. Радикал".

*****

Назва: Вивчення біографії та творчості І. Франка.

Автор: Цевкова Т. І., учитель української мови та літератури, Прилуцька школа № 12 Чернігівської обл.

Анотація: Тестові завдання до позначеної теми в 10класі. За формою – закриті завдання з вибором відповіді. За варіантами – подано чотири. Для вчителів і учнів із метою підготовки до підсумкової атестації.

*****

Назва: Вічне джерело наснаги. Зображення природи в ліриці Ф. Тютчева.

Автор: Щолок Г. В., учитель зарубіжної літератури, Барвінківська гімназія № 1 Харківської обл.

Анотація: Сценарій уроку зарубіжної літератури в 5 класі з використанням ІКТ та мультимедійної дошки. Учитель уже чотири роки на своїх уроках зарубіжної літератури використовує комп’ютер і мультимедійну дошку. Вона твердо переконана, що використання ІКТ – потужний засіб оптимізації уроку. Чим ширше застосовується комп’ютер у процесі навчання, тим вагоміші його результати, тим більша зацікавленість учнів предметом.

*****

Назва: Метод проектов и исследований в начальной школе. (рос. мова)

Автор: Спіцина О. В., учитель початкових класів, Київська гімназія № 153 ім. О. С. Пушкіна.

Анотація: Учитель уважає, що на уроках необхідно забезпечити єдність інтелектуально та морального розвитку, що робить учнів здатними бути піднесеними та прекрасними. Задача вчителя – спрямувати дослідницьку діяльність дитини не на глобальні проблеми, а на те, що діти сприймають і відчувають у оточуючому повсякденні.

*****

Назва: Суд над Інтернетом. Internet: глобальне добро або зло?

Автор: Слуцька І. А., учитель інформатики, Шосткинська школа № 1 Сумської обл.

Анотація: Узагальнюючий урок у формі рольової гри з теми "Комп'ютерні мережі. Internet", що не ставить за мету надання переваги лише одній точці зору. Гру можна використовувати й у позакласній роботі.

Освіта.ua
01.03.2010


Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Немає коментарів