Чи потрібна педагогічна інтернатура в школах?

Беріть участь в опитуванні Освіта.ua щодо педінтернатури для молодих учителів

Чи потрібна педагогічна інтернатура в школах?

Міносвіти підготувало проєкт Положення про педагогічну інтернатуру. У документі визначено механізм супроводу вчителів, яких уперше призначено на відповідну посаду.

Як зазначено в проєкті, основним завданням педінтернатури буде створення системи професійно-педагогічної адаптації молодого фахівця до умов діяльності, зокрема виконання навчальної, виховної, методичної й організаційної роботи.

Строк інтернатури становитиме один рік. Упродовж цього періоду інтерна супроводжуватиме педагог-наставник, який матиме доплату за таку додаткову роботу.

Основними заходами педінтернатури є проведення індивідуальних консультацій та бесід педагога-наставника з інтерном, допомога у підборі відповідної літератури, підготовці занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо. Інтерн та його наставник мають здійснювати взаємовідвідування навчальних занять та відвідувати уроки інших досвідчених учителів.

Ця новина викликала неоднозначну реакцію з-поміж читачів Освіта.ua.

У коментарях на сайті та під відповідним дописом у фейсбуці висловлено думку, що такий задум є позитивним, але може перетворитися на профанацію. «Буде так, як із покупними сертифікатами... Стане ще одним дрібним бізнесом і все... І зайвою писаниною директору», – наголошує один з коментаторів.

Окрім того, зазначають наші читачі, молодий учитель може бути більш компетентним, аніж наставник. Чи не вплине таке наставництво негативно?

Окремі колеги наголошують, що нічого нового в запропонованому механізмі немає: «і зараз у кожному навчальному закладі створена Школа молодого педагога або Школа професійної адаптації початкового спеціаліста. І плани роботи є, і вчителі-наставники призначені, і семінари для молодих педагогів організовуємо, і ... тут можна продовжувати багато. Чи вам так слово "інтернатура" сподобалося?».

Натомість, на думку коментаторів, варто приділяти більше уваги підготовці вчителів у педагогічних вишах, «дати більше практики в школах для майбутніх педагогів, починаючи з кінця другого курсу».

Нагадаємо, що термін «інтернатура» досі вживали переважно стосовно медичної галузі, де він означає одну з форм стажування, спеціалізації, удосконалення лікарів-випускників у великих клініках, лікарнях.

Освіта.ua
03.12.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Chevalier
Мене дивує таке опитування. Проєкт Положення про педагогічну інтернатуру - це абсолютно логічний крок для виконання норми Закону України "Про повну загальну середню освіту". Прочитайте Статтю 23. Педагогічна інтернатура. Там написано: "Положення про педагогічну інтернатуру затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки." Все, Закон чинний. Мабуть, потрібно було ще до його прийняття якось обговорювати це питання.
Вчитель
Для Chevalier: а чому читаєм тільки частину статей. При капіталізмі все починається з фінансів, яка особиста заінтересованість працювати краще і який сенс проходити інтернатуру за злиденну зарплату. Комунізьма пройшла, працювати за ідею. Як платять, так і працюєм. Не хочете піднімати платню, робим вигляд бурної діяльності(((
Інна
Закон то чинний, але чомусь не всі його статті виконуються. Наприклад, в частині оплати праці вчителів дію законів відтерміновують на рік, а інші статті, де більше вимог до праці вчителя, вимагають виконувати вже зараз. І вас це не дивує, так? Правильно, закон як дишло...
Коментувати