Osvita.ua Новини Гриневич: Україна має шанс змінити сферу освіти
Гриневич: Україна має шанс змінити сферу освіти

Голова профільного комітету ВР зазначає, що громадянське суспільство надало новій владі кредит довіри

Гриневич: Україна має шанс змінити сферу освіти

Сьогодні і суспільство, і сфера освіти і педагогічна наука переживають надзвичайний момент. Фактично закладається нова державна ідеологія і політика, відбуваються зміни у державних інституціях, народжуються нові соціальні стратегії. Про це заявила Голова Комітету ВР з питань науки і освіти Лілія Гриневич під час виступу на Загальних зборах Національної академії педагогічних наук України.

"Якою постане Україна в період наступної постреволюційної стабільності багато в чому залежить від освіти. Адже освіта була і залишається одним із головних факторів формування суспільної свідомості, тим важливим соціальним інститутом, який здатний повернути людям втрачену віру у вищі моральні цінності і смисл людського буття", - зазначила Гриневич.

Вона висловила впевненість у тому, що в України нарешті з’явився реальний шанс здійснити довгоочікувані зміни у сфері освіти.

"Громадянське суспільство надало новій владі кредит довіри. Існує взаєморозуміння між Кабміном і Верховною Радою. У парламенті є політичний консенсус. Налагоджено взаємодію між новим керівництвом Міносвіти, парламентськими партіями і громадянським суспільством", - зазначила голова профільного комітету.

За її словами, робиться все можливе, щоб парламент став центром суспільного діалогу і місцем прийняття фахових, надпартійних рішень у сферах науки та освіти. Водночас процес становлення відбувається в умовах гострої політичної кризи, реальної воєнної загрози з боку Російської Федерації, надзвичайного обмеження фінансових можливостей держави.

Також Лілія Гриневич наголосила, що Україні потрібне нове базове законодавство про освіту.

"Комітет вважає, що спочатку має бути ухвалений базовий закон про освіту, який визначить основні рамки, а вже з нього повинна виростати решта законів - про дошкільну, про загальну середню, про позашкільну, про професійну (освіту) тощо", - повідомила народний депутат.

Вона повідомила, що роботу з підготовки нової редакції Закону України "Про освіту" розпочато. Також Гриневич наголосила, що особливої уваги академічної спільноти потребує внесений до Верховної Ради України проект закону про вищу освіту №1187-2, що був підготовлений робочою групою під керівництвом Михайла Згуровського.

"Новий закон - це справді системний проект змін, підготовлений у результаті прозорого демократичного діалогу всіх зацікавлених соціальних груп і може вивести українську вищу освіту на європейський шлях розвитку, зміцнити позиції українських вищих навчальних закладів на світовому ринку освіти та інновацій, підвищити якість освіти і зробити українських випускників більш конкурентоспроможними на ринку праці", - зазначила Голова парламентського комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич.

Освіта.ua
07.04.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Светлана
4648 від 07.04.2014 класне керівництво: у 1 – 4 класах – до 20 відсотків, у 5 – 11 класах – до 25 відсотків; перевірка зошитів: у 1 – 4 класах – до 15 відсотків, у 5 – 11 класах – до 20 відсотків; Розмір доплати встановлюється керівником навчального закладу (установи) у межах фонду оплати праці. А министр обещал не уменьшать зарплату. Теперь на местах будет отговорка, что нет денег, чтобы не платить. И тоже самое касается 20% за престижность.
NNN
А где можно ознакомиться с проектом этого закона? Подскажите ссылку.
Шестопалов
Це лише неофіційні і в багатьох моментах сумнівні "Концептуальні засади нової редакції Закону України «Про освіту», які пропонує Ярослав Турянський, Президент Асоціації, «Відроджені гімназії України». Обговорення див. http://informatic.org.ua/forum/92-1341-109
Коментувати
Шестопалов
Налагодити задовільне забезпечення шкіл підручниками, монопольно тримаючи «під собою» весь процес від їх створення до постачання, не вдалося жодному керівництву МОН за всі роки незалежності України. Життя показало, що діюча «стратегія» лише збагачує окремі видавництва та чиновництво, а у школи «безкоштовно» привозять освячену МОН «макулатуру» (проie не ображатись тих небагатьох авторів, чиї підручники не викликали нарікань у вчителів, батьків, науковців та учнів). Треба припинити «перукарські» маніпуляції, покликані зберегти монопольну систему МОН, і рішуче перейти на ринкові відносини, що витіснять неякісні підручники. Адже для створення якісних і дешевих продуктів людство не вигадало нічого кращого, ніж «бізнес-проекти», коли кожний виробник мобілізує всі інтелектуальні та матеріальні ресурси з метою найкраще задовольнити потреби покупця. Прикладом може бути система забезпечення шкіл підручниками в Польщі.
DOCENT
Щойно Парламент проголосував 230 голосами ЗА прийняття законопроекту №1187-2 від 21.01.2013 "Про вищу освіту" за основу, відомого, як проект групи Згуровського
Олена Чернівці
Треба приймати не лише нові закони, постанови, накази, а й відміняти ті, які тільки заважають працювати педагогам. В освітній галузі діє ціла низка нормативних документів, які регламентують роботу вчителів і керівників навчальних закладів ще за "совковим" принципом "Школа за все відповідає" Від того, що директору школи винесли догану за недотримання правил пожежної безпеки (відсутність вогнегасників) або за те, що учень тривалий час не відвідує школу, суспільство не стало краще жити. Скільки ще часу вчитель буде обходити квартири і подвіря за закріпленим за школою мікрорайоном і описувати дітей шкільного віку? В еру інформаційно-комунікаційних технологій - це виглядає як повний архаїзм.
вчителька математики
Насамперед потрібно розвантажити програми. Діти через складні програми втрачають інтерес до навчання. За кордоном в деяких країнах в 10 класі вивчають те, щов нас у 7, а живуть краще. Потрібно також врахувати, що ми жертви Чорнобиля і через погану екологію в дітей дуже погана память. А в нас з кожною новою програмою все більше і більше матеріалу.
Вчитель
Для вчителька математики: Ви, шановна, хоч зрозуміли про що йде мова ? Мова йде про Проект Закону про освіту. Коли Ви його прочитаєте , то те, про що пишете взагалі втратить актуальність. Як Вам 60- бальна система оцінювання, чи одна гімназія для учнів 7-9 класів на район.... Чи лише платна вища освіта. Почитайте. Та й взагалі ви в колективі повинні були обговорити .
думаю так:
Для Вчитель: Слухайте, людині болить, вона виклала... Одна гімназія на район. Хоч би й так, дивлячись який район і що то за гімназія... В колективі "повинні були "... Чому?
Вчитель
Для думаю так:: Та тому що на всі регіони з міністерства прийла вказівка в педколективах обговорити цей проект. Повірте, коли ви його прочитаєте вам ще більше заболить. Ми були шоковані тими нововведеннями , що пропонуються. Якщо цей Закон вступить в дію... Одним словом - прочитаєте, зрозумієте. А так дискутувати немає сенсу .
Коментувати
Бєлий Володимир
Перспектива щодо новоякісної шкільної освіти у тім, щоб школами керував не відділ (зверніть увагу на сутність слова) органу місцевої влади, а директори на базі закону і тільки. Звісно, що від директора пострадянського формату у такому випадку стане ще гірше, ніж зараз, бо більшість з них досі тримається відомої формули: "Є дві думки - моя і неправильна", хай навіть остання прописана у законі.
Олекса
Для Бєлий Володимир: У директора зараз стільки влади, що може викинути любого учителя за ворота.Хоч трохи зрозуміло коли це його власна приватна школа, але державна...якщо не обмежити владу директора над учителем нашій школі хана.Учитель раб - сказали йти за герегу колоною - і потопав, інакше звільнять. Кого виховає раб?
Коментувати
Елена
Сколько можно врать? Отдел образования г. Антрацит Луганская обл. разослал во все школы города приказ о том, чтобы с 1 сентября 2014г. в школах были уволены все внешние учителя-совместители. А учителей находящихся в штате посылают на дополнительные курсы повышения квалификации по другим предметам. Т.е. учителя стали массово проходить по 2-4-ро курсов повышения квалификации по различным учебным предметам. Так, например, учитель начальных классов повышается по этике, физкультуре, истории, химии, физике, информатике, зарубежной культуре и т,д) и потом будет в новом учебном году преподаватель эти предметы вместо квалифицированного учителя-совместителя, которого должны будут уволить согласно поступившего приказа зав.гороно госпожи Гетьмановой Л.М., которая в приказе ссылается на документы нашего правительства с формулировкой «в связи с кризисным состоянием экономики..». Благодаря подобным мерам можно только догадываться какое будет качество образования в нашем городе. ТАК МЫ ПОДНИМАЕМ ПРИСТИЖ...
statistik
Для Елена: Если преподаватель пишет прИстиж, то я считаю, что его нужно гнать не дожидаясь первого сентября.
Петро
И не только "пристиж". "А учителей находящихся в штате посылают..." Надо: "А учителей, находящихся в штате, посылают..." И т.д. Да, оскудеет талантами наша земля с такими "носителями знаний". Всё-таки, государственный язык надо знать, особенно если с родным есть проблемы.
Елена
Для Петро: Для statistik: Прошу прощения у таких "ну очень грамотных и образованных" учителей как вы, я не учитель и у меня нет высшего образования как у вас, я обычный родитель, член родительского комитета одной из школ г. Антрацита. Просто я присутствовала на одном из собраний где был зачитан этот приказ. И я высказала свое мнение о качестве преподавания. Хотела просто поддержать настоящих учителей, пусть и совместителей, но которые действительно отдают всю душу нашим детям. А вот за таких как вы я бы умников я бы не одного доброго слова не сказала бы. Вы бы лучше поменьше взятки с нас родителей брали, и правильно писать ( без ошибок) наших детей учили бы, а не здесь своей "грамотностью" щеголяли бы.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!