Osvita.ua Новини TIMSS оцінила українських школярів
TIMSS оцінила українських школярів

22 січня в Укрінформі відбулася презентація результатів участі школярів України у міжнародному порівняльному дослідженні TIMSS

TIMSS оцінила українських школярів

Як повідомив заступник міністра освіти і науки України Павло Полянський, у дослідженні TIMSS узяло участь понад 60 країн-учасниць. "Участь у дослідженні - політична воля міністерства, яке свідомо пішло на цей крок, адже реформи в освіті можна здійснювати, лише знаючи реальний стан справ", - сказав Павло Полянський.

Минулого року школярі 4-х і 8-х класів України вперше стали учасниками міжнародного дослідження якості природничо-математичної освіти (TIMSS). Це дослідження мало на меті здійснити порівняльне оцінювання стану природничо-математичної освіти у початковій і основній школі.

Усього у дослідженні взяло участь майже 425 тис. учнів, із них в Україні - 4498 учнів 4-х та 4527 учнів 8-х класів із 149 шкіл.

За результатами всіх країн-учасниць розраховувався середній міжнародний бал (для цього дослідження він становить 500 балів).

З математики: 4-й клас Україна з середнім міжнародним балом 469 розміщується на 26 місці; 8-й клас - з середнім балом 462 - на 25. Результат України можна порівняти з результатами Румунії (461 бал), Ізраїлю (463 бали), Болгарії (464 бали), Кіпру (461 бал), Норвегії (469 балів).

З природознавства: 4-й клас - з середнім балом 474 - на 26 місці; 8-й клас - з середнім балом 485 - на 19. Результат України можна порівняти з результатами Йорданії (482 бали), Норвегії (487 балів), Вірменії (488 балів).

Україна вперше брала участь у міжнародному дослідженні, практичного досвіду не мали ані організатори дослідження, ані його учасники. Серед 14 країн-дебютантів кращі, ніж в України, результати показали дві країни - Данія (4-й клас) і Німеччина (4-й клас).

На відміну від Гонконгу, Великої Британії, США, Литви, Шотландії, Сербії, Ізраїлю, Грузії, Марокко, Україною, за оцінкою міжнародних експертів, не було порушено правила щодо вибірки шкіл-учасниць дослідження.

Зміст завдань дослідження на дві третини відрізнявся від змісту українських навчальних програм.

Українські школярі 4-х класів добре справилися із завданнями з природознавства на перевірку та відтворення знань. Найскладнішими для них виявилися завдання на порівняння об'єктів, установлення міжпредметних зв'язків.

Натомість 80 % учнів початкової школи виявили здатність використовувати основні математичні знання у нескладних ситуаціях, інтерпретувати дані. При цьому третина учнів змогла виконати завдання на застосування набутих теоретичних знань і умінь до реальних ситуацій, характерних для повсякденного життя.

Українські школярі 8-х класів справилися з математичними завданнями на перевірку та застосування знань у стандартних ситуаціях. Задачі, що мали звичне для учнів формулювання, розв'язали 45-77,8 % учнів.

Аналіз виконання завдань із природничих дисциплін показує, що учні 8-х класів успішно впоралися із завданнями на відтворення знань. Найскладнішими для восьмикласників виявилися завдання, що потребували застосовування теоретичних знань у практичній діяльності, порівняння та класифікацію об'єктів, на розуміння природи як цілісної системи.

Освіта.ua
23.01.2009


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!