Osvita.ua Новини Російські вчені та журналісти підставили "ваківський" журнал
Російські вчені та журналісти підставили "ваківський" журнал

Російське видання "Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів", що опублікувало як наукову статтю написаний комп'ютерною програмою безглуздий текст, виключене з "ваківського" списку. Про це повідомляє ВАК Росії

Російські вчені та журналісти підставили "ваківський" журнал

Нагадаємо, що згідно з укладеними між Україною і Росією договорами у сфері науки й освіти, видання, що входять у список ВАК однієї з країн, визнаються науковими в іншій, тобто наявність публікацій у "ваківських" журналах України і РФ дозволяє захищати кандидатську або докторську дисертацію в обох країнах.

"Рішенням президії ВАК від 17 жовтня 2008 року видання "Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів" виключене з Переліку наукових журналів і видань, у яких повинні бути опубліковані основні наукові результати дисертацій на отримання учених ступенів доктора і кандидата наук", - повідомляє ВАК Росії.

Для захисту дисертації в Росії, як і в Україні, претендент повинен мати кілька публікацій у журналах з «ваківського списку», без яких він не допускається до захисту.

Наприкінці вересня група вчених і журналістів - працівників редакції газети наукового співтовариства "Троїцький варіант" - відправила до "Журналу наукових публікацій аспірантів і докторантів" статтю неіснуючого вченого Михайла Жукова "Корчеватель: алгоритм типичной унификации точек доступа и избыточности".

Її текст був написаний англійською мовою за допомогою комп'ютерного генератора псевдонаукових текстів SCIgen, а потім переведений на російську мову за допомогою іншої програми.

Після деяких правок літературного характеру журнал опублікував статтю. На думку авторів експерименту, це свідчить про низьку якість системи наукових публікацій і резензування.

У свою чергу, головний редактор "Журналу наукових публікацій аспірантів і докторантів" Володимир Іванов в інтерв'ю підтвердив факт публікації статті про "Корчевателя" і пояснив це помилкою рецензента.

Подібні "експерименти" з науковими публікаціями проводяться не вперше. У 1965 році у "Доповідях Академії наук СРСР" була опублікована псевдонаукова стаття Роберто Ороса де Бартіні.

Нещодавно нібито філософська стаття була опублікована фізиком з Нью-Йоркського університету Аланом Сокалом у журналі Social Text.

Сегодня
22.10.2008


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!