Osvita.ua Новини Вступ до ВУЗу є приводом для хабаря - опитування
Вступ до ВУЗу є приводом для хабаря - опитування

Інститут Горшеніна представив результати всеукраїнського телефонного опитування "Корупція у вищій школі", яке проводилось з 22 по 28 вересня 2008 року

Вступ до ВУЗу є приводом для хабаря - опитування

Згідно даних дослідження оприлюднених Інститутом Горшеніна 6 жовтня, 63,5% українців (з тих, хто сам навчався або чиї діти навчалися у вищих навчальних закладах), доводилось дарувати подарунки або платити гроші викладачам або керівництву вузів. Не мали такої практики лише 26,1% опитаних. При цьому приблизно така ж кількість (63,7%) розцінюють це власне як хабар. В той же час, дані червневого опитування Інституту Горшеніна щодо корупції в середній школі, свідчать про те, що подарунки шкільним вчителям та керівництву вважають хабарем лише 10% українців, а більшість батьків (81,8%) ставляться до цього як до прояву уваги до шкільних педагогів. Отже, українці лояльно ставляться до необхідності дарити подарунки, поки їхня дитина перебуває у шкільному віці, і досить неоднозначно розцінюють цю ж необхідність в контексті вузу.

Цікаво, що факт дачі хабаря у вузі для більшості респондентів не є поодиноким. Часто це доводиться робити 10,3% українців, а час від часу - 76,1%, і лише 11,2% це роблять зрідка, решті важко відповісти на це питання. При цьому найчастіше ініціативу дати хабар проявляють самі батьки або студенти (33,1% давали хабар з власної ініціативи, 36,4% - з ініціативи старости або інших представників студентського самоврядування). Приблизно кожен п'ятий хабар (19,3%) дається з ініціативи представників вищого навчального закладу.

В переліку приводів для хабаря лідирує вступ до вищого навчального закладу - з цієї нагоди давалися 42,3% хабарів. Далі йдуть успішне складання іспитів і заліків (24,7% та 11,5% відповідно) та загроза відрахування з вузу - 6,7%, інші приводи - 0,8%, решті - 14% опитаним важко відповісти на це питання.

Коментуючи отримані дані, керівник call-центру Інституту Горшеніна МАРИНА ТКАЧЕНКО відзначила: "Корумпованість вищої школи вказує на те, що ринкові інтереси та академічні цінності - речі погано співмірні. Корумпованість - це головний негативний ефект комерціалізації вузів, зворотній бік освітнього ринку. Якщо існують освітні послуги, і вони мають ринкову ціну, чому б не включити до прейскуранту лояльність викладача, високі оцінки, диплом та вчений ступінь? Відсутність державної політики в галузі освіти, нез'ясованість правил гри на ринку, конкурентний тиск з боку комерційних вузів призвели до того, що навіть в "старих" університетах та інститутах корупція стала повсякденністю і навіть не викликає суспільного осуду".

Опитування проводилось у всіх обласних центрах України, містах Києві та Севастополі. Всього, згідно випадковій вибірці, було опитано 1000 респондентів у віці 18 і більше років, які самі навчаються або чиї діти навчаються у вищих навчальних закладах на бюджетній основі. Квотами у вибірці були: вік і стать. Погрішність репрезентативності дослідження не перевищує +/- 3,2%.

Освіта.ua
06.10.2008


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!