![]() |
Стандарт вищої освіти за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» для другого (магістерського) рівня вищої освіти |
Освітні, педагогічні науки — спеціальність рівня «магістр»
Стандарт вищої освіти України за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджений і введений в дію наказом Міністерства освіти і науки № 520 від 11 травня 2021 року.
Знайти заклади освіти, що проводять підготовку фахівців за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» можна на сайті «Вступ.ОСВІТА.UA» за наступним посиланням.
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ОТРИМАНИХ НАВИЧОК
Об’єкти професійної діяльності випускника
Системи освіти, освітні процеси у формальній та неформальній освіті, узагальнений соціально-педагогічний досвід, висвітлений у педагогічних теоріях, концепціях, контекстних (професійно орієнтованих) практиках, методики викладання освітніх курсів у закладах вищої освіти.
Цілі навчання
Підготовка фахівців, здатних розв’язувати актуальні проблеми, складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері освітніх, педагогічних наук, освітнього менеджменту та освітньої практики.
Теоретичний зміст предметної області
Основні поняття, концепції, принципи освіти та педагогіки, теоретичні основи освітніх досліджень, освітня статистика, освітні вимірювання, управління освітою.
Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці)
Методи організації, здійснення, стимулювання, мотивації та контролю за ефективністю освітньо-пізнавальної діяльності; бінарні, інтегровані, індивідуально-орієнтовані, коучингові та консалтингові освітні технології; соціологічні та статистичні методи, сучасні технології навчання та організації освітнього процесу, цифрові технології.
Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вчиться застосовувати і використовувати)
Інформаційно-комунікаційні системи, комп’ютеризовано-технічне обладнання, програмне забезпечення відповідно до спеціалізації.
ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Обсяг освітньо-професійної програми підготовки магістрів становить 90 кредитів ЄКТС, з яких не менше 10 кредитів ЄКТС має бути відведено на практику.
Обсяг освітньо-наукової програми підготовки магістрів становить 120 кредитів ЄКТС, з яких не менше 30% складає дослідницька (наукова) компонента.
Мінімум 35% обсягу освітньої програми має бути спрямовано на здобуття загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю, визначених Стандартом вищої освіти.
Для освітньо-професійних програм мінімальний обсяг кредитів ЄКТС, призначених для магістерського дослідження становить 10 кредитів ЄКТС.
Заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані за попередньою освітньою програмою підготовки магістра (спеціаліста) за іншою спеціальністю. Максимальний обсяг кредитів ЄКТС, що може бути перезарахований, не має перевищувати 25% від загального обсягу освітньої програми.
ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИПУСКНИКА
Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати проблеми, задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері освітніх, педагогічних наук.
Загальні компетентності
Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.
Здатність до міжособистісної взаємодії.
Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
Здатність працювати в міжнародному контексті.
Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
Здатність проєктувати і досліджувати освітні системи.
Здатність застосовувати та розробляти нові підходи до вирішення задач дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері освіти й педагогіки.
Здатність враховувати різноманітність, індивідуальні особливості студентів у плануванні та реалізації освітнього процесу в закладі освіти.
Здатність здійснювати експертизу та надавати консультації з питань освітньої політики та інновацій в освіті.
Здатність розробляти і реалізовувати нові освітні інструменти, проєкти та інтегрувати їх в освітнє середовище закладу освіти.
Здатність управляти стратегічним розвитком команди в педагогічній, науково-педагогічній та науковій діяльності.
Критичне осмислення проблем у сфері освіти, педагогіки й на межі галузей знань.
Здатність інтегрувати знання у сфері освіти/педагогіки та розв’язувати складні задачі у мультидисциплінарних та міждисциплінарних контекстах.
Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у освітній та дослідницькій діяльності.
Додатково для освітньо-наукових програм:
Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти.
Здатність планувати і виконувати наукові дослідження в галузі освітніх, педагогічних наук.
Здатність забезпечувати інтелектуальну власність на результати дослідницької/інноваційної діяльності у сфері освітніх, педагогічних наук.
НОРМАТИВНИЙ ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ
Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень.
Використовувати сучасні цифрові технології і ресурси у професійній, інноваційній та дослідницькій діяльності.
Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію.
Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення результатів освітньої, професійної діяльності, презентації наукових досліджень та інноваційних проєктів.
Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти.
Розробляти та реалізовувати інноваційні й дослідницькі проєкти у сфері освіти/педагогіки та міждисциплінарного рівня із дотриманням правових, соціальних, економічних, етичних норм.
Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання.
Розробляти і викладати освітні курси в закладах вищої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей.
Здійснювати пошук необхідної інформації з освітніх/педагогічних наук у друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірність та релевантність.
Приймати ефективні, відповідальні рішення з питань управління в сфері освіти/педагогіки, зокрема у нових або незнайомих середовищах, за наявності багатьох критеріїв та неповної або обмеженої інформації.
Здійснювати консультативну діяльність у сфері освітніх, педагогічних наук.
Додатково для освітньо-наукових програм:
Планувати і виконувати теоретичні й експериментальні дослідження у сфері освіти/педагогіки, висувати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, дотримуватися принципів академічної доброчесності,
Захищати інтелектуальну власність, здійснювати комерціалізацію результатів науково-дослідницької та проєктної діяльності.
ДЕ НАВЧАТИСЬ
Знайти заклади освіти, що проводять підготовку фахівців за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» можна на сайті «Вступ.ОСВІТА.UA» за наступним посиланням.
Укладено на підставі стандарту вищої освіти України за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджений і введений в дію наказом Міністерства освіти і науки № 520 від 11 травня 2021 року.
Освіта.ua
12.05.2021