![]() |
Стандарт вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» для другого (магістерського) рівня вищої освіти |
Соціальна робота — спеціальність рівня «магістр»
Стандарт вищої освіти України за спеціальністю «Соціальна робота» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджений і введений в дію наказом Міністерства освіти і науки № 556 від 24 квітня 2019 року.
Знайти заклади освіти, що проводять підготовку фахівців за спеціальністю «Соціальна робота» можна на сайті «Вступ.ОСВІТА.UA» за наступним посиланням.
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ОТРИМАНИХ НАВИЧОК
Об’єкти професійної діяльності випускника
Соціальний добробут населення, детермінанти, що на нього впливають.
Організаційна, управлінська, експертна, контрольно-аналітична, проектна, науково-дослідна діяльність у соціальній сфері.
Цілі навчання
Підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у соціальній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Теоретичний зміст предметної області
Поняття, концепції, принципи соціального розвитку особи і громад та їх використання для пояснення закономірностей соціальних процесів, соціального захисту й надання допомоги вразливим групам населення.
Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці)
Методи і технології збирання, обробки та інтерпретації результатів дослідження у соціальній сфері та сфері наукового дослідження.
Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вчиться застосовувати і використовувати)
Сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в соціальній сфері та в сфері наукового дослідження.
ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
- Обсяг освітньо-професійної програми становить 90 кредитів ЄКТС;
- Освітньо-наукової становить 120 кредитів ЄКТС.
Мінімум 35% обсягу освітньої програми має бути спрямовано на загальні та спеціальні (фахові) компетентності за спеціальністю, визначених стандартом вищої освіти.
ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИПУСКНИКА
Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі соціальної роботи або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність розробляти і управляти проектами.
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Здатність спілкуватися іноземною мовою.
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Навички міжособистісної взаємодії.
Здатність працювати в команді.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
Здатність до розуміння та використання сучасних теорій, методологій і методів соціальних та інших наук, у тому числі методи математичної статистики та кількісні соціологічні методи, стосовно завдань фундаментальних і прикладних досліджень у галузі соціальної роботи.
Здатність до виявлення соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення.
Здатність професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати та моделювати соціальні ситуації.
Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціальної роботи.
Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей/видів економічної діяльності), налагоджувати взаємодію державних, громадських і комерційних організацій на підґрунті соціального партнерства.
Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг.
Здатність до професійної рефлексії.
Здатність до спільної діяльності та групової мотивації, фасилітації процесів прийняття групових рішень.
Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.
Здатність виявляти ініціативу та підприємливість задля вирішення соціальних проблем через упровадження соціальних інновацій.
Здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями соціальної роботи.
Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства.
Здатність до формування позитивного іміджу професії, її статусу в суспільстві.
Здатність до ефективного менеджменту організації у сфері соціальної роботи.
Додатково для освітньо-професійних програм:
Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проектів і технологій.
Здатність упроваджувати результати наукового пошуку в практичну діяльність.
Додатково для освітньо-наукових програм:
Здатність до оволодіння навичками самостійного опанування новими знаннями, використовуючи сучасні освітні та дослідницькі технології у соціальній сфері.
Здатність до узагальнення результатів власних наукових досліджень та їх оприлюднення у формі наукових звітів (тез, статей, доповідей тощо).
НОРМАТИВНИЙ ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ
Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження.
Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово.
Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук.
Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних.
Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості.
Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях.
Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання.
Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи.
Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу.
Оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи.
Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності.
Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики.
Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень.
Розробляти соціальні проекти на високопрофесійному рівні.
Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи.
Додатково для освітньо-професійних програм:
Розробляти, апробувати та втілювати соціальні проекти і технології.
Упроваджувати результати наукового пошуку в практичну діяльність.
Додатково для освітньо-наукових програм:
Критично оцінювати результати наукових досліджень та здійснювати пошук потрібної наукової інформації у соціальній сфері.
Узагальнювати результати власних наукових досліджень та оприлюднювати їх у формі наукових звітів (тез, статей, доповідей тощо).
ДЕ НАВЧАТИСЬ
Знайти заклади освіти, що проводять підготовку фахівців за спеціальністю «Соціальна робота» можна на сайті «Вступ.ОСВІТА.UA» за наступним посиланням.
Укладено на підставі стандарту вищої освіти України за спеціальністю «Соціальна робота» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджений і введений в дію наказом Міністерства освіти і науки № 556 від 24 квітня 2019 року.
Освіта.ua
14.11.2019