Osvita.ua Законодавство Профтехосвіта Про затвердження Комплексних заходів щодо формування ступеневої професійно-технічної освіти, спеціалізації та перепрофілювання професійно-технічних навчальних закладів

Про затвердження Комплексних заходів щодо формування ступеневої професійно-технічної освіти, спеціалізації та перепрофілювання професійно-технічних навчальних закладів

Постанова КМУ № 481 від 02.04.98 року

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

№ 481 від 2 квітня 1998 року

Про затвердження Комплексних заходів щодо
формування ступеневої професійно-технічної

освіти, спеціалізації та перепрофілювання

професійно-технічних навчальних закладів

Відповідно до Указу Президента України від 8 травня 1996 року № 322 "Про Основні напрями реформування професійно-технічної освіти в Україні" Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити подані Міністерством освіти та погоджені з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями Комплексні заходи щодо формування ступеневої професійно-технічної освіти, спеціалізації та перепрофілювання професійно-технічних навчальних закладів (далі - Комплексні заходи), що додаються.

2. Міністерству освіти, іншим заінтересованим центральним та місцевим органам виконавчої влади провести необхідну роботу щодо організаційного забезпечення реалізації Комплексних заходів.

3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Віце-прем'єр-міністра України Смолія В.А.

Прем'єр-міністр України       В. ПУСТОВОЙТЕНКО

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 квітня 1998 р. № 481

КОМПЛЕКСНІ ЗАХОДИ
щодо формування ступеневої професійно-технічної освіти, спеціалізації та перепрофілювання професійно-технічних навчальних закладів

Професійно-технічна освіта є невід'ємною ланкою системи безперервної освіти в Україні. Її метою є забезпечення професійної самореалізації особистості та відновлення і підвищення якості виробничого потенціалу, що має відігравати важливу роль у забезпеченні конкурентоспроможності національної продукції.

Перебування професійно-технічної освіти України у колишній загальносоюзній освітній системі, жорстка централізація планування і управління нею, орієнтир на застарілі технології виробництва та сфери послуг сформували робітничий потенціал країни, який на перехідному етапі до ринкової економіки не відповідає зростаючим вимогам ринку праці до рівня і якості кваліфікації виконавців.

Переважна більшість робітників мають низький та середній рівень кваліфікації, не володіють комп'ютерною грамотністю, орієнтовані на значний обсяг ручної праці та технології 70-80 років. На їх ставлення до своєї праці та її результатів все ще мають негативний вплив застарілі механізми організації та оплати праці.

Не відповідає зростаючим вимогам виробництва та сфери послуг і система відтворення трудових ресурсів, підготовки молодого поповнення кваліфікованих робітників.

Низька якість професійної кваліфікації робітничого потенціалу країни уповільнює розвиток економіки.

На нарадах, семінарах, конференціях представників центральних та місцевих органів виконавчої влади, практичних працівників професійно-технічної освіти визначено основні шляхи підвищення якості робітничих кадрів, що становлять основу Комплексних заходів. Їх реалізація має створити передумови для значного підвищення рівня професіональної кваліфікації виконавців робіт чи послуг, суттєво сприятиме розвитку підприємств, організацій, зростанню економіки країни. Комплексні заходи передбачають:

1) створення у провідних галузях економіки на базі діючих ПТУ по 2-3 модельних центри професійно-технічної освіти з новітніми, високоефективними технологіями навчання.

Міносвіти, Мінпраці, інші центральні
органи виконавчої влади.
Протягом 1998-2000 років;

2) розроблення Положення про модельні центри професійно-технічної освіти та забезпечення впровадження таких основних функцій:

  • перенавчання та підвищення професійної кваліфікації наявних робітників у галузі;
  • формування у робітників мінімально необхідних економічних знань та основ комп'ютерної грамотності;
  • підготовка висококваліфікованого поповнення трудових ресурсів із числа випускників загальноосвітніх шкіл;
  • розповсюдження моделі новітніх технологій професійного навчання на інші професійно-технічні навчальні заклади галузі.

Міносвіти, Мінпраці.
Протягом 1998-1999 років;

3) поширення досвіду модельних центрів та інших професійно-технічних навчальних закладів з метою повного забезпечення потреб економіки країни у висококваліфікованих, конкурентоспроможних на ринку праці робітниках та формування мережі центрів професійно-технічної освіти згідно з додатком 1.

Міносвіти, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
державні адміністрації.
До 2003 року;

4) розроблення щорічних програм реорганізації ПТУ у центри професійно-технічної освіти та вищі професійні училища протягом 1998-2003 років з урахуванням реальних фінансових можливостей.

Міносвіти, Мінфін, Мінпраці, інші
центральні органи виконавчої влади,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські державні
адміністрації.
Протягом 1998-2003 років;

5) формування шляхом реорганізації діючих ПТУ мереж вищих професійних училищ згідно з додатком 2.

Міносвіти, Мінпраці, Мінекономіки,
Мінфін разом з Радою міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласними, Київською та
Севастопольською міськими державними
адміністраціями.
Протягом 1998-2003 років;

6) розроблення та впровадження Положення про вище професійне училище з визначенням таких основних його функцій:

  • підготовка кваліфікованих робітників для складних наукоємних технологій;
  • перепідготовка незайнятого населення;
  • підвищення кваліфікації робітників із складних наукоємних професій.

Установити, що вищі професійні училища здійснюють ступеневе професійне навчання. Кожний ступінь має завершений цикл з присвоєнням учням досягнутого рівня кваліфікації.

Міносвіти, Мінпраці.
Протягом 1998 року;

7) формування мережі професійно-технічних училищ згідно з додатком 3.

Установити, що у професійно-технічних училищах здійснюється масова професійна підготовка випускників 9 та 11 класів загальноосвітньої школи з технологічно нескладних професій.

Міносвіти, Мінпраці, Мінекономіки,
Мінфін, інші центральні органи
виконавчої влади разом з Радою
міністрів Автономної Республіки Крим,
Київською та Севастопольською
міськими державними адміністраціями.
Протягом 1998-2003 років;

8) удосконалення мережі галузевих відомчих) навчально-курсових комбінатів та професійно-кваліфікаційної структури підготовки в них робітничих кадрів.

Міносвіти, Мінпраці, інші центральні
органи виконавчої влади.
Протягом 1998-2000 років;

9) здійснення необхідної роботи щодо спеціалізації та перепрофілювання діючих професійно-технічних навчальних закладів згідно з додатком 4.

Міносвіти, інші центральні органи
виконавчої влади, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
державні адміністрації.
Протягом 1998-2000 років;

10) формування після завершення реалізації Комплексних заходів мережі професійно-технічних навчальних закладів за такими рівнями професійно-технічної освіти:

  • I рівень - короткотермінове курсове навчання у навчально-курсових комбінатах;
  • II рівень - масова професійна освіта випускників загальноосвітніх шкіл у професійно-технічних училищах;
  • III рівень - професійна освіта населення у вищих професійних училищах;
  • IV рівень - професійна освіта населення у модельних центрах професійно-технічної освіти.

Міносвіти, Мінпраці, інші центральні
органи виконавчої влади.
Протягом 1998-2003 років.

Примітка. Дозволити Міносвіти разом із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади вносити зміни до Комплексних заходів після погодження їх у Кабінеті Міністрів України.

Завантажити: _481.doc (454.00 Кб.)


02.04.1998

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
МОН створює репозитарій академічних текстів Репозитарій функціонуватиме у вигляді електронної бази текстів дисертацій та наукових робіт
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні
В Україні планують розробити Policy Paper В Національному агентстві із забезпечення якості освіти придумали як боротись з плагіатом
МОН роз'яснило, нащо країні бджоляри й виноградарі Міносвіти надало роз'яснення щодо переліку професій загальнодержавного значення
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!