Osvita.ua Законодавство Позашкільна освіта Щодо фінального етапу VIІІ Всеукраїнського турніру юних журналістів

Щодо фінального етапу VIІІ Всеукраїнського турніру юних журналістів

Лист ІІТЗО №14.1/10-163 від 23.01.12 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ІНСТИТУТ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ЗМІСТУ ОСВІТИ

№14.1/10-163 від 23 січня 2012 року

Ректорам (директорам) інститутів
післядипломної педагогічної освіти

Щодо фінального етапу
VIІІ Всеукраїнського турніру юних журналістів


Повідомляємо, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 15.08.2011 №976 "Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів у 2011/2012 навчальному році" з 6 по 10 квітня 2012 року на базі Сумської гімназії № 1 (директор Бондарева К.І.) відбудеться фінальний етап VIІІ Всеукраїнського турніру юних журналістів. Командні інтелектуальні змагання будуть проведені згідно з вимогами "Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 №1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2011 за №1318/20056.

Завдання, що пропонуються для першого (міжшкільного) та фінального етапів змагань, подано в додатку.

Отримати інформацію щодо умов проведення VIІІ Всеукраїнського турніру юних журналістів та подати заявки на участь у фінальному етапі змагань можна за тел. (044) 248-18-13, Пясецька Людмила Іванівна, методист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (03035, м. Київ, вул. Урицького, 36), е-mail: obdarovani@iitzo.gov.ua, або в м. Сумах за тел. (0542) 22-17-45, Бондарева Катерина Іванівна, директор гімназії № 1, (м. Суми, вул. Засумська, 3), (0542)36-22-37, Павловська Лариса Миколаївна, головний спеціаліст управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації, е-mail: sumy005@gmail.com.

Директор       О.А. Удод

Додаток до листа
Інституту інноваційних технологій
і змісту освіти
23.01.2012 №14.1/10-163

Завдання
VІІI Всеукраїнського турніру юних журналістів

1. Відомий журналіст минулого століття Валерій Аграновський сказав: "Добре пише не той, хто добре пише, а той, хто добре думає". Як ви розумієте ці слова й чи погоджуєтеся з ними? Наведіть приклади "добре написаних" і "добре продуманих" журналістських матеріалів.

2. Для чого потрібні жанри журналістики? Адже інформація ЗМІ "живе" дуже короткий час, – чи варто вдаватися до різноманітності жанрів? Чи маєте ви якийсь улюблений жанр? Якщо так, – чому саме цей жанр? Свою відповідь обґрунтуйте.

3. Ви працюєте в міській молодіжній газеті й маєте п′ять "свіжих" подій: 1) конкурс студентських команд КВК, який відбудеться завтра; 2) засідання обласного прес-клубу за темою "Молодіжна політика в області: проблеми та перспективи", що відбудеться сьогодні; 3) від’їзд дітей-сиріт на канікули до Італії, що відбувся вчора; 4) загальноміський флеш-моб як протест проти куріння, оголошений на сьогоднішній вечір; 5) презентація нової книги поезій відомого місцевого автора, що відбудеться завтра. Які події ви використаєте для висвітлення у наступному числі газети, що виходить післязавтра? Які жанри оберете для висвітлення цих подій? Обґрунтуйте.

4. Журналістське розслідування в Україні: чи достатньо воно використовується журналістами; які проблеми в галузі журналістського розслідування існують? Назвіть матеріал-розслідування з місцевої або загальноукраїнської преси, що найбільше вам сподобався.

5. Є цікава людина, про яку ви хочете розповісти. Який жанр ви оберете, аби створити її портрет? Що потрібно, аби цей портрет вийшов виразним?

6. Потрібно терміново поставити в номер інформацію, але вона – російською мовою, в той час, як ваше видання – українське. Оперативно та якісно  зробіть переклад інформації.

7. Уявіть, що ви – прес-секретар якоїсь громадської організації. Ви вважаєте, що вам треба провести прес-конференцію. Переконайте, що це справді потрібно. Що ви зробите для проведення заходу?

8. Бліц-опитування: коли й для чого воно використовується в журналістиці? Проведіть у залі змагань турніру актуальне для присутньої аудиторії бліц-опитування.

9. Що таке ексклюзивне інтерв’ю? Чи може воно бути написане з прес-конференції? Як треба готуватися до ексклюзивного інтерв’ю?

10. Після публікації в газеті вашого матеріалу, в якому ви критично висвітлили роботу міського дозвільного центру для молоді, до редакції дзвонять і вимагають спростування. Які ваші дії? Що потрібно, щоб уникнути подібних ситуацій? Як чинне законодавство України захищає журналістів від подібних випадків?

11. Експеримент у журналістиці. Правомірність та етика.

12. Ви маєте зробити вибір щодо подальшої роботи. Це – місцева студія телебачення, якою володіє відомий олігарх і яка проводить його політику. Це видання, засноване міською радою. Це – приватний тижневик, який позиціонує себе як незалежний, але має кошти на видання, які дають невідомі засновники. Це – газета громадських організацій, яка існує на грантові чи благодійні кошти, тому має їх нерегулярно. Вибір обґрунтуйте.

13. Вам дають можливість створити телепередачу про вашу школу. Для цього потрібно пройти конкурс сценарних заявок. Яку заявку подасте ви, аби перемогти в цьому конкурсі?

14. Інформація, взята вами із сайту однієї зі структур, цікава для ваших читачів і може бути використана в газеті. Але вона потребує редакційної правки. Зробіть таку правку у фрагменті, запропонованому журі. Поясніть її.

15. Розробіть етичний кодекс учасника ТЮЖ. Обґрунтуйте вашу позицію.

Освіта.ua
23.01.2012

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!