Osvita.ua Законодавство Позашкільна освіта Про внесення змін до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах

Про внесення змін до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах

Наказ МОН N 1123 від 10.12.2008 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 1123 від 10 грудня 2008 року

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 грудня 2008 р.
за № 1322/16013

Про внесення змін до Положення
про порядок організації
індивідуальної та групової роботи
в позашкільних навчальних закладах

Відповідно до частини 5 статті 4 Указу Президента України від 05.05.2008 № 411 "Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей" і з метою поліпшення умов для розвитку здібностей, творчої самореалізації, допрофесійної підготовки дітей, насамперед з обмеженими можливостями, наказую:

1. Унести зміни до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004 № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2004 за № 1036/9635, виклавши його в новій редакції, що додається.

2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій нову редакцію Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах довести до відома керівників позашкільних навчальних закладів системи освіти.

Міністр       І.О.Вакарчук

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
11.08.2004  № 651
(у редакції наказу Міністерства освіти
і науки України від 10.12.2008 № 1123)

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 грудня 2008 р.
за N 1322/16013

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок організації індивідуальної
та групової роботи в позашкільних
навчальних закладах

I. Загальні положення

1.1. Індивідуальна та групова робота в позашкільних навчальних закладах (далі - індивідуальна та групова робота) є однією з форм організації позашкільної освіти і проводиться з метою розвитку та підтримки обдарованих і талановитих вихованців (учнів і слухачів), здобуття ними практичних навичок та оволодіння знаннями в сфері науки, культури, мистецтва, фізичної культури та спорту для задоволення їх потреб у професійному самовизначенні і творчій самореалізації.

До індивідуальної та групової роботи можуть також залучатися вихованці (учні і слухачі) з обмеженими можливостями з метою соціальної адаптації в суспільстві, залучення їх до активної творчої діяльності.

Індивідуальна робота організовується з вихованцем (учнем і слухачем) відповідно до можливостей, інтересів, нахилів, здібностей з урахуванням його бажань, віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.

Групова робота організовується у разі здійснення навчання з вихованцями (учнями і слухачами) за відповідними програмами або окремими предметами.

1.2. Індивідуальна та групова робота організовується за напрямами позашкільної освіти відповідно до типових навчальних планів і типових навчальних програм для гуртків, клубів, секцій, відділень, відділів, студій та інших творчих об'єднань, що затверджуються центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, а також згідно з навчальними планами і навчальними програмами, затвердженими відповідними місцевими органами виконавчої влади.

1.3. До індивідуальної та групової роботи залучаються вихованці (учні й слухачі), які потребують професійної допомоги для поглиблення знань відповідно до їх творчих здібностей і обдарованості та вдосконалення набутих навичок, умінь, підготовки сольних номерів, партій, підвищення спортивної майстерності.

1.4. Індивідуальна та групова робота в позашкільних навчальних закладах здійснюється працівниками з вищою педагогічною або іншою фаховою освітою.

II. Організація індивідуальної та групової роботи

2.1. Індивідуальна та групова робота організовується в позашкільному навчальному закладі для вихованців (учнів і слухачів) цього закладу і проводиться з використанням різних організаційних форм проведення навчально-виховного процесу: заняття, урок, індивідуальне заняття, групове заняття, фізкультурно-оздоровчі та навчально-тренувальні заняття, репетиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських та промислових підприємствах, на природі, а також з використанням інших форм, передбачених статутом позашкільного навчального закладу.

Групові заняття можуть організовуватися також у формі:

об'єднання груп для проведення репетицій оркестрових, вокальних, хореографічних, хорових, театральних, циркових, інших колективів, постановки спектаклів, шоу-програм, концертів;

екскурсій, експедицій;

спортивних, туристських змагань, змагань із спортивно-технічних і прикладних видів спорту;

походів, конкурсів, акцій, зльотів, виставок.

Індивідуальні заняття можуть організовуватися також у формі:

навчання гри на музичних інструментах, постановки голосу (або вокалу), читання нот з листа;

індивідуальної трюкової, хореографічної, конкурсної підготовки; консультацій для слухачів, кандидатів у члени та дійсних членів Малої академії наук України з науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, конструкторської та винахідницької роботи, краєзнавців-дослідників;

пошукової роботи в архівах, бібліотеках, музейних сховищах;

проведення дослідів, лабораторних досліджень, спостережень, обробки та узагальнення результатів пошуково-дослідницької роботи, комп'ютерної обробки спостережень;

підготовки до участі в конкурсах, проектах, програмах дослідницького спрямування, у спортивних, туристських змаганнях, змаганнях із спортивно-технічних і прикладних видів спорту.

2.2. Індивідуальна та групова робота може проводитись у приміщеннях позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, вищих навчальних закладів, наукових установ, на базі спортивних будівель, дитячо-підліткових і спортивних клубів, стадіонів відповідно до укладених договорів із зазначеними закладами та установами.

2.3. Підставою для організації індивідуальної та групової роботи є:

наявність відповідних годин у типових навчальних планах і типових навчальних програмах для гуртків, клубів, секцій, відділень, відділів, студій та інших творчих об'єднань, що затверджені центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, а також у навчальних планах і навчальних програмах, що затверджені відповідними місцевими органами виконавчої влади; розклад занять (уроків).

У позашкільних навчальних закладах сфери освіти та фізичної культури і спорту організація індивідуальної та групової роботи здійснюється за навчальними програмами з видів спорту, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту, річними планами навчально-тренувальних занять навчальних груп, планами навчально-тренувальних занять, індивідуальними планами підготовки спортсменів груп спортивного вдосконалення і вищої спортивної майстерності, затвердженими керівником закладу.

2.4. Чисельний склад груп, у яких передбачається індивідуальне навчання, становить від 1 до 5 вихованців (учнів і слухачів).

Чисельний склад груп у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах системи Міністерства культури і туризму України визначається типовими навчальними планами, затвердженими Міністерством культури і туризму України.

Чисельний склад груп у закладах фізичної культури і спорту незалежно від підпорядкування, типів і форм власності визначається відповідно до навчальних програмам з видів спорту, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту.

2.5. Зміст проведеної індивідуальної та групової роботи обліковується в журналі проведення гурткової роботи.

Керівник позашкільного навчального закладу та його заступники з навчальної, навчально-виховної роботи систематично здійснюють контроль за веденням журналів і забезпечують їх зберігання.

2.6. Педагогічні працівники та тренери-викладачі позашкільних навчальних закладів, які здійснюють індивідуальну та групову роботу, самостійно обирають форми і методи навчання і виховання з урахуванням вимог Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433, і положення про відповідний тип позашкільного навчального закладу.

Оплата їх праці здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти       О.В.Єресько


10.12.2008


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
МОН: Підручники для 8 класів доставлені до областей Друк підручників для восьмих класів повністю завершено до початку навчального року
Гриневич просить виші підтримати реформу школи Студенти педагогічних вишів мають розуміти, якою буде Нова українська школа
ДПА і ЗНО - 2017: що необхідно знати випускнику Директор УЦОЯО розповів про новації, які необхідно знати майбутнім випускникам
Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році Порядок державної підсумкової атестації у школах в 2016/17 навчальному році не зміниться
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!