Про особливості подання документів особами, які мають спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі, та випускниками минулих років

Лист МОН № 1/7403-22 від 04.07.22 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/7403-22 від 04 липня 2022 року

Керівникам закладів вищої,
фахової передвищої, професійної
(професійно-технічної) освіти

ДП «Інфоресурс»

Про особливості подання документів
особами, які мають спеціальні умови
щодо участі у конкурсному відборі, та
випускниками минулих років

Шановні колеги!

До Міністерства освіти і науки України надходять звернення від вступників на навчання, які мають спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу щодо порядку подання ними заяв на участь у конкурсному відборі для здобуття вищої (фахової передвищої) освіти.

Нагадуємо, що для обліку вступників, які мають спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі, в розділі ЄДЕБО «Фізичні особи» реалізовано модуль «Особи зі спеціальними умовами вступу» (далі – Модуль). Наявність інформації про вступника у цьому Модулі дає вступникам зі спеціальними умовами вступу можливість подання електронних заяв.

Відповідно до Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2022 року № 392, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 травня 2022 року за № 486/37822, та Порядку прийому до закладів фахової передвищої освіти в 2022 році, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 квітня 2022 року № 364, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 травня 2022 року за № 486/37822, інформація щодо осіб, які мають права на спеціальні умови участі у конкурсному відборі під час вступу, вноситься до ЄДЕБО (із доданням сканованих копій документів, що підтверджують ці права). Для внесення відповідної інформації вступнику необхідно до реєстрації особистого електронного кабінету звернутись до одного із закладів вищої (фахової передвищої) освіти для створення в ЄДЕБО картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право (зі сканованою копією цього документа).

Для внесення інформації до Модуля вступникам необхідно звернутися до консультаційного центру будь-якого закладу вищої (фахової передвищої) освіти, де Приймальною комісією буде здійснено завантаження до Модулю необхідної інформації, зокрема, завантаження витягу з реєстру територіальної громади (зокрема, сформованого на веб-порталі «ДІЯ») або довідки про реєстрацію місця проживання (додаток 13), а також внесення до Модуля інформації та сканованих документів, які підтверджують право на спеціальні умови участі у конкурсному відборі. Для такого особистого звернення вступнику не обов’язково звертатись лише до тих закладів, до яких вступник планує подавати заяви. Наголошуємо на неприпустимості відмови вступникам у зверненні до консультаційного центру та внесенні відповідної інформації до Модуля з причини неподання заяви на вступ до відповідного закладу вищої (фахової передвищої) освіти.

Водночас, враховуючи проблеми з транспортним сполученням в районах, наближених до зони проведення активних бойових дій, рекомендуємо Приймальним комісіям закладів освіти на період воєнного стану розглядати та підтверджувати спеціальні умови участі у конкурсному відборі на підставі сканованих копії документів, надісланих електронною поштою з накладеним на відповідні файли кваліфікованим електронним підписом вступника або одного з батьків (опікунів), з подальшим внесенням визначеної інформації до ЄДЕБО. Звертаємо увагу, що скановані копії документів осіб, які мають права на спеціальні умови участі у конкурсному відборі, необхідно надсилати до одного із закладів, до якого планується вступ. Звертаємо увагу, що про порядок внесення інформації щодо спеціальних умов участі у конкурсному відборі вступників з тимчасово окупованих територій та з особливо небезпечних територій буде повідомлено додатково після завершення державної реєстрації змін до відповідних нормативно-правових актів.

Принагідно нагадуємо про необхідність ретельної перевірки документів, які надають право на спеціальні умови участі у конкурсному відборі під час вступу для здобуття вищої (фахової передвищої) освіти за кошти державного або місцевого бюджету (за державнимабо регіональним замовленням) та за рахунок цільових пільгових державних кредитів, при внесенні їх до Модуля.

Нагадуємо, що з метою розширення можливостей реєстрації електронних кабінетів та подання заяв вступниками зазначених категорій внесення інформації до Модуля можливе і після реєстрації електронного кабінету та подання заяви на участь у конкурсному відборі.

Додання відповідної категорії, яка надає право на участь у конкурсному відборі за результатами вступних іспитів або на участь у конкурсному відборі в межах квот, можливе до подання заяви або безпосередньо до заяви, яка знаходиться у статусі «Зареєстровано у закладі освіти». У разі, якщо заява знаходиться у статусі «Допущено до конкурсу», то потрібно анулювати цей статус (для повернення до попереднього статусу) та додати необхідну категорію.

Додання категорії, яка надає право на переведення на вакантні місця державного або регіонального замовлення, можливе до подання заяви, а також до безпосередньо заяви у статусах «Зареєстровано у закладі освіти», «Допущено до конкурсу», «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)». Водночас додання таких типів категорій може здійснюватися, зокрема, і після зарахування вступників на навчання за кошти фізичних або юридичних осіб – у такому випадку інформація вноситься до Модуля і не додається до заяви.

Нагадуємо, що у разі виявлення запису в Модулі із завантаженими копіями підтверджуючих спеціальні умови документів, які є відмінними від доведеного Міністерством освіти і науки України переліку, вказаного в записі про відповідну категорію спеціальних умов, Технічному адміністратору ЄДЕБО надано право знімати ознаку «Категорію підтверджено» після внесення категорії до заяви, в якій допущено помилку. Заклад освіти, що виявив такий запис, створює в ЄДЕБО звернення до Технічного адміністратора ЄДЕБО (тип звернення «Інші питання») для здійснення ним вищевказаних дій.

З повагою
Перший заступник Міністра                                              Андрій Вітренко

Освіта.ua
04.07.2022

Популярні новини
100 вишів України, найбільш популярних серед вступників Лідери серед закладів освіти за кількістю заяв від абітурієнтів, які вступають на основі повної загальної середньої освіти
МОН планує змінити термін здобуття вищої освіти Відомство планує уможливити завершення освітніх програм за не фіксованою тривалістю
Опубліковано консолідований рейтинг вишів України – 2022 Освіта.ua складений Консолідований рейтинг українських закладів вищої освіти
Освітян звільнили від призову під час мобілізації ВР прийняла в цілому законопроект, що розширює категорії осіб, які не підлягають призову
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сенс
"Додання категорії, яка надає право на переведення на вакантні місця державного або регіонального замовлення, можливе до подання заяви, а також до безпосередньо заяви ... Водночас додання таких типів категорій може здійснюватися, зокрема, і після зарахування вступників на навчання за кошти фізичних або юридичних осіб – у такому випадку інформація вноситься до Модуля і не додається до заяви." Поясніть значення додавання категорії після зарахування вступників на навчання за кошти фізичних або юридичних осіб?
Галина
Для Сенс: так для ПЕРЕВЕДЕННЯ на вакантні бюджетні місця в будь-якому випадку треба щоб спочатку вас заразували на контракт. Якщо Ви не будетк зараховані, то як можна перевести відсутню особу?
Коментувати
Марія
У нас тас люблять закрутити пояснення,що потім зовсім нічого не ясно.В мене питання.У нас є пільга -дитина з ОНТ, згенерували документ про регістрацію в дія підпис,наклали електронний підпис.Цей документ,я так розумію,треда відіслати до приймальної комісії вишу і все,? Чи ще підгрузити до ел.кабінету перед подачею заяв?
Наталія
Доброго дня. А де подивитися хто має працо на спеціальні умови і які документи потрібні подавати?