МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДИРЕКТОРАТ ДОШКІЛЬНОЇ, ПОЗАШКІЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
№ 6/1427 від 30 листопада 2020 року
Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської державних
адміністрацій
Заклади вищої освіти (за списком)
Інші заклади освіти та суб'єкти освітньої
діяльності
Про затвердження професійного
стандарту «Практичний психолог
закладу освіти»
Міністерством освіти і науки України на виконання пункту 8 Плану заходів із впровадження Національної рамки кваліфікацій на 2016-2020 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 077-р, та з метою визначення мінімально необхідних вимог до змісту, кваліфікації та компетентностей практичних психологів було розроблено проєкт професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» та подано його Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на затвердження (далі - Мінекономіки).
Інформуємо, що наказом Мінекономіки від 24.11.2020 № 2425 було затверджено професійний стандарт «Практичний психолог закладу освіти», що додається. Професійний стандарт розміщено в Реєстрі професійних стандартів за посиланням https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv
Звертаємо увагу, що професійний стандарт є інструментом для:
Міністерство освіти і науки України рекомендує в першу чергу використовувати професійний стандарт для створення освітніх програм закладами вищої освіти та для підвищення кваліфікації практичних психологів.
І лише потім застосовувати під час перевірки роботи практичного психолога під час атестації раз на 5 років та/або добровільної сертифікації. Важливо дати можливість практичним психологам покористуватися професійним стандартом.
Невід'ємною частиною професійного стандарту для кожної професії згідно з законодавством є трудові функції. Професійна діяльність практичного психолога в професійному стандарті розкладена на такі трудові функції:
У межах кожної трудової функції вказано компетентності, якими має володіти практичний психолог. Усі компетентності діляться на дві групи: загальні (громадянська, соціальна, цифрова, особиста та навчальна, лідерська, підприємницька, культурна обізнаність та самовираження, мовна, етична) та професійні (пункт 4 професійного стандарту).
Звертаємо увагу, що професійний стандарт кодифікований - кожна трудова функція, компетентність, знання, уміння та навички мають свій шифр. Суб'єкти підвищення кваліфікації повинні, використовуючи цю кодифікацію, чітко повідомляти практичному психологу, на розвиток якої компетентності, яких знань та умінь спрямовані їхні навчальні курси. Така практика має важливе значення для планування практичним психологом свого професійного розвитку.
Просимо довести до відома вказану інформацію до заінтересованих сторін.
В. о. генерального директора Віктор Сальков
Освіта.ua
30.11.2020
Facebook |
Twitter |