Osvita.ua Законодавство Вища освіта Щодо приведення у відповідність ліцензованого обсягу підготовки

Щодо приведення у відповідність ліцензованого обсягу підготовки

Лист МОН № 1/9-255 від 13.04.10 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-255 від 13 квітня 2010 року

Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим,
начальникам управлінь освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій,
керівникам вищих навчальних закладів
усіх форм власності та підпорядкування

Щодо приведення у відповідність
ліцензованого обсягу підготовки

В останні роки вищими навчальними закладами безпідставно нарощувався ліцензований обсяг прийому за всіма освітньо-кваліфікаційними рівнями, що не відповідає реальним потребам підготовки кадрів для галузей економіки держави.

Причому, ліцензований обсяг переважно збільшувався з непрофільних для вищих навчальних закладів напрямів та спеціальностей, зокрема з таких галузей знань як "Культура", "Мистецтво", "Міжнародні відносини", "Журналістика та інформація", "Право", "Економіка та підприємництво", "Менеджмент і адміністрування" тощо.

Надлишковий ліцензований обсяг ускладнює моніторинг підготовки кадрів у розрізі регіонів та галузей економіки, призводить до викривленої ситуації між попитом на кадри з вищою освітою та пропозиціями з надання освітніх послуг і, як наслідок, призводить до масового перевиробництва кадрів та проблем з працевлаштуванням випускників.

Крім цього, необґрунтовано збільшений ліцензований обсяг унеможливлює виконання вимог частини четвертої статті 23 Закону України "Про вищу освіту", відповідно до якої чисельність студентів у державних вищих навчальних закладах, прийнятих на перший курс на навчання за державним замовленням, повинна становити не менше ніж 51 відсоток від їхньої загальної кількості.

Запроваджена Міністерством освіти і науки практика погодження ліцензування нових напрямів та спеціальностей з місцевими органами влади свідчить про формальний підхід до цього питання. У пропозиціях, що надходять до міністерства не враховуються регіональні аспекти, зокрема в частині підготовки кадрів з непрофільних напрямів (спеціальностей), що традиційно вже готуються в інших профільних вищих навчальних закладах регіону. У результаті це призвело до того, що деякі вищі навчальні заклади намагаються без потреби розширювати перелік напрямів підготовки (спеціальностей).

Досвід проведення вступних кампаній останніх років доводить недоцільність завищеного ліцензованого обсягу, оскільки у більшості вищих навчальних закладів такий обсяг використовується не в повній мірі. Водночас з окремих напрямів (спеціальностей) ліцензований обсяг необґрунтовано перевищується, що призводить до ускладнень при замовленні документів про вищу освіту.

Зважаючи на демографічну ситуацію в Україні, зокрема зменшення чисельності випускників старшої школи, непоодинокі факти невиконання вищими навчальними закладами доведених обсягів державного замовлення, Міністерство освіти і науки просить у найкоротші терміни привести ліцензований обсяг у відповідність до реальних регіональних потреб щодо підготовки кадрів з вищою освітою, у тому числі з урахуванням профільності вищого навчального закладу.

Звертаємо також увагу на необхідність приведення ліцензованого обсягу відповідно до наявного у вищому навчальному закладі навчально-методичного забезпечення, матеріально-технічної бази, аудиторного фонду та місць проживання студентів у гуртожитках, а також кадрового забезпечення для якісної організації навчального процесу.

Міністр       Д.В. Табачник


13.04.2010

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Після ЗНО: все для абітурієнта 2017 року Необхідна інформація для абітурієнтів щодо вступу до вищих навчальних закладів України у 2017 році
Українські виші зберегли позиції у QS World University Українські університети змогли утримати власні позиції у світовому рейтингу QS World University 2018
МОН реформує підготовку молодших спеціалістів Розроблено Концепцію у сфері реформування підготовки за рівнем молодшого спеціаліста
МОН планує змінити принцип фінансування вишів Держава фінансує навчальні заклади замість того, щоб фінансувати освітні послуги
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!