Osvita.ua Законодавство Вища освіта Про проведення експерименту щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації незалежно від форм власності та підпорядкування

Про проведення експерименту щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації незалежно від форм власності та підпорядкування

Наказ МОНмолодьспорт № 512 від 24.04.12 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 512 від 24 квітня 2012 року

Про проведення експерименту щодо
організації інтегрованого навчання осіб
з особливими освітніми потребами у вищих
навчальних закладах I - IV рівнів акредитації
незалежно від форм власності та підпорядкування

З метою створення організаційно-методичних засад інтегрованого навчання студентів з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації наказую:

1. На підставі результатів експерименту, схвалених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.04.2012 № 511, запровадити експеримент щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації незалежно від форм власності та підпорядкування (далі - експеримент).

2. Затвердити:

2.1. Програму проведення експерименту, що додається;

2.2. Перелік вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації згідно з додатком 1.

3. Утворити координаційну раду у складі згідно з додатком 2.

4. Департаменту наукової діяльності та ліцензування (Якименко О. В.) включати до плану прикладних досліджень розробку методів, форм і засобів формування умов комплексного супроводу (корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, соціального, медичного, технічного) навчання студентів з особливими освітніми потребами.

5. Департаменту вищої освіти (Коровайченко Ю. М.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О. А.) за результатами експерименту розробити проект положення щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації та подати на затвердження Міністерству освіти і науки молоді та спорту України.

6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра       Є.М. Суліма

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
24.04.2012 № 512

ПРОГРАМА
проведення експерименту щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації на 2012 - 2014 рр.

Тема експерименту: "Системний підхід до організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації".

Актуальність експерименту

Стандартні правила забезпечення рівних можливостей для інвалідів, затверджені Резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 20.12.93 за № 48/96, передбачають рівні можливості доступу до освіти для всіх осіб незалежно від їх психофізичного розвитку, стану здоров'я, віку, статі.

У Конвенції про права інвалідів, ратифікованій 30 березня 2007 року, у статті 24 "Освіта" зазначено, що держави - учасники Конвенції мають забезпечити особам з інвалідністю доступ до вищої освіти, професійного навчання, освіти для дорослих і навчання протягом всього життя без дискримінації і нарівні з іншими. З цією метою держави-учасники повинні забезпечувати для таких осіб належну адаптацію освітнього середовища.

Це завдання може бути виконано за умови створення спеціальних умов - системи комплексного (корекційно-реабілітаційного, андрагогічного, психолого-педагогічного, медичного, технічного та організаційного) супроводу навчання молоді з особливими освітніми потребами.

Термін продовження проведення експерименту

Перший етап (2012 - 2013 рр.) передбачає вивчення аналізу стану освіти студентів з особливими освітніми потребами та внесення коректив до розроблених документів, науково-методичних та навчально-методичних матеріалів щодо організації інтегрованого навчання у вищих навчальних закладах.

Другий етап (2013 - 2014 рр.) передбачає апробацію розроблених документів, узагальнення експериментальних матеріалів системи комплексного супроводу в інтегрованих академічних групах.

Об'єкт дослідження - навчально-виховний процес у вищих навчальних закладах, в яких навчаються студенти з особливими освітніми потребами.

Предмет дослідження - методи, форми, й засоби формування умов комплексного супроводу навчання студентів з особливими освітніми потребами.

Мета дослідження - розробити та експериментально перевірити нормативи до реабілітаційних заходів засобами освіти, які є елементами технології впровадження комплексного (корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, андрагогічного, соціального, медичного, організаційного, технічного) супроводу навчання студентів з особливими освітніми потребами.

Гіпотеза дослідження полягає в тому, що існуюча система освіти в Україні може забезпечити рівний доступ до якісної вищої освіти студентів з особливими освітніми потребами, якщо для них створені спеціальні умови для навчання (виховання), що включають корекційно-реабілітаційну, психолого-педагогічну, андрагогічну, соціальну, медичну, організаційну та ін. системну роботу (супровід) з надання послуг, забезпечення індивідуальними технічними засобами навчання та створення такого навчально-виховного середовища, без якого не можливо засвоєння освітніх програм вищезазначеною категорією молоді.

Для досягнення мети експерименту та перевірки гіпотези ставляться такі завдання:

На рівні Міністерства освіти, молоді та спорту України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти

1. Розроблення нормативних документів для забезпечення вищими навчальними закладами рівного доступу до якісної освіти осіб з особливими освітніми потребами в умовах інтегрованого навчання (2012 - 2014 рр.).

2. Підготовка науково-методичних та навчально-методичних матеріалів для організації комплексного (корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, андрагогічного медичного, технічного та організаційного) супроводу експерименту у вищих навчальних закладах (2012 - 2014 рр.).

3. Організація (поточних та заключної) конференцій, круглих столів, семінарів з питань проведення та результатів експерименту (2012 - 2014 рр.).

4. Узагальнення досвіду, розповсюдження його у вищих навчальних закладах України та за кордоном.

На рівні вищого навчального закладу

1. Підготувати план заходів щодо проведення експерименту (2012 - 2014 рр.).

2. Організувати роботу спеціального навчально-виховного підрозділу для адаптації студентів з особливими освітніми потребами до умов навчання у вищому навчальному закладі (2012 - 2014 рр.).

Очікувані результати

1. Створення нормативних документів з питань організації інтегрованого навчання у вищих навчальних закладах для осіб з особливими освітніми потребами.

2. Підготовка науково-методичних та навчально-методичних матеріалів з питань комплексної системи супроводу (андрагогічного, корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, соціального, медичного, організаційного та технічного) навчання осіб з особливими освітніми потребами.

3. Створення моделей спеціальних освітніх послуг для вищезазначеної категорії молоді з урахуванням нозологій.

4. Створення у вищих навчальних закладах, що є учасниками експерименту сучасної бази для забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти осіб з особливими освітніми потребами, з метою забезпечення їх широкої інтеграції в загальний освітній простір.

Директор Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти       О. А. Удод

Освіта.ua
24.04.2012

Популярні новини
Наукометричні показники – запорука «національності» університету В Україні статус національного мають понад 50% закладів вищої освіти - 118
Англійська, як панацея від багатьох проблем України Англійська мова є інструментом, досконале володіння яким відкриває практично необмежені горизонти
Науковець публікується, університет рейтингується Високі позиції у світових рейтингах важливі для отримання інвестицій та залучення іноземних студентів
70% державних вишів втратять статус бюджетних установ, - КМУ Кабінет Міністрів оприлюднив цілі у реформуванні сфери вищої освіти на найближчі 5 років
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!