Osvita.ua Законодавство Вища освіта Щодо ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти

Щодо ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти

Лист МОНмолодьспорт №1/9-207 від 20.03.12 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

№1/9-207 від 20 березня 2012 року

Керівникам вищих навчальних
закладів І-ІV рівнів акредитації

Щодо ліцензійних умов надання
освітніх послуг у сфері вищої освіти

У зв’язку із затвердженням нової редакції Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.11.2011 р. №1377, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.12.2011 за №1448/20186, інформуємо керівників та інших відповідальних осіб вищих навчальних закладів щодо особливостей розрахунку показників та оформлення порівняльної таблиці відповідності стану забезпечення навчального закладу Ліцензійним умовам надання освітніх послуг у сфері вищої освіти (далі – Порівняльна таблиця) та Державним вимогам до акредитації, а також оформлення окремих документів в ліцензійних та акредитаційних справах.

У документах, що подаються вищим навчальним закладом для проведення ліцензування або акредитації, при оформленні Порівняльної таблиці у підпункті 1.2 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти (далі – Ліцензійні умови) у графі "Норматив" при акредитації напряму підготовки, спеціальності зазначається ліцензований обсяг, визначений ліцензією, при ліцензуванні – проставляється "–"; у графі "Фактично" зазначається ліцензований обсяг відповідно до заяви навчального закладу.

У підпунктах 2.2 і 2.3 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов при розрахунку частки докторів наук або професорів, які проводять лекційні заняття з дисциплін фундаментального циклу та фахових дисциплін навчального плану спеціальності і працюють у навчальному закладі за основним місцем роботи, у графі "Фактично" зазначається частка докторів наук або професорів, які забезпечують відповідний цикл дисциплін, у відсотках та їх кількість в особах.

Якщо при розрахунку вищевказаних часток докторів наук або професорів відбувається прирівнювання кандидатів наук, доцентів до докторів наук або професорів, то у таблицях якісного складу кадрового забезпечення у графі "Примітки" подається інформація про виконання кандидатом наук, доцентом певних умов, визначених абзацом 3 пункту 2.2 і абзацом 3 пункту 2.3.

Звертаємо увагу, що однією з таких умов, які враховуються при вказаних розрахунках, є одноосібне авторство монографії або співавторство в обсязі не менше розділу монографії.

Вимога обов’язкової наявності не менше 1 доктора наук або професора на 25 осіб ліцензованого обсягу для освітньо-кваліфікаційних рівнів "спеціаліст" і "магістр" застосовується наступним чином. Наявна кількість докторів наук або професорів розраховується для сукупного ліцензованого обсягу освітньо-кваліфікаційних рівнів "спеціаліст" і "магістр" за денною формою навчання, а також за заочною формою навчання з урахуванням коефіцієнту 0,2. Розрахунки та пояснення наводяться у ліцензійних та акредитаційних справах після таблиць якісного складу кадрового забезпечення.

Якщо при акредитації спеціальності навчальним закладом не виконується вказана вимога щодо докторів наук, професорів, Міністерство прийматиме рішення про зменшення ліцензованого обсягу. Навчальний заклад має право запропонувати варіант зменшення ліцензованого обсягу спеціальності для приведення у відповідність вищевказаного нормативу щодо докторів наук, професорів.

У підпункті 2.4 пункту 2.1 розділу ІІ Ліцензійних умов у графі "Фактично" зазначається розрахована частка педагогічних працівників вищої категорії, які викладають лекційні години, для кожного циклу дисциплін навчального плану окремо.

Розрахунки у підпунктах 3.3, 3.4 і 5.2 необхідно здійснювати для максимально можливого контингенту студентів, обчисленого виходячи з ліцензованого обсягу прийому та строку навчання за кожним освітньо-кваліфікаційним рівнем.

Вимога підпункту 2.2.5 пункту 2.2 розділу ІІ Ліцензійних умов щодо необхідності проходження підвищення кваліфікації (в тому числі науково-педагогічного стажування) з відповідної дисципліни тривалістю не менше 6 місяців застосовується лише у випадку, коли відповідність науково-педагогічної спеціальності викладача дисциплінам, які він викладає, не підтверджується його спеціальністю за дипломом про освіту, або науковою спеціальністю, або науковим ступенем, або ученим званням. У всіх інших випадках застосовуються вимоги до проходження підвищення кваліфікації, встановлені Положенням про професійне навчання кадрів на виробництві, затвердженим спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти і науки України від 26.03.2001 р. №127/151, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2001 р. №315/5506.

Перший заступник Міністра       Є.М. Суліма

Освіта.ua
20.03.2012

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
МОН визначило як формувати стипендійний рейтинг Порядок формування рейтингу має використовуватись вишами, що здійснюють підготовку студентів
МОН пропонують впровадити дуальну освіту Розвиток дуальної освіти може стати поштовхом для підвищення якості навчання у вишах
РФ активізувала вербування українських студентів, - МОН ФСБ РФ в кінці 2016 року активізувало вербувальну діяльність в студентському середовищі
Розпочато набір до Відкритого університету реформ Відкритий університет реформ оголосив про прийом заявок від молоді на навчання в проекті РПР
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!