Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні

Наказ МОН № 274 від 28.03.2022 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 274 від 28 березня 2022 року

Про деякі питання організації здобуття
загальної середньої освіти та освітнього
процесу в умовах воєнного стану в Україні

Відповідно до частини третьої статті 571 Закону України «Про освіту», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, Указу Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), ураховуючи пункт 3.2. статуту Державного підприємства «Інфоресурс», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.04.2019 № 538, з метою забезпечення державних гарантій здобувачам загальної середньої освіти, працівникам комунальних закладів загальної середньої освіти та установ освіти в умовах воєнного стану в Україні НАКАЗУЮ:

1. Органам управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, зокрема у підпорядкуванні яких перебувають заклади загальної середньої освіти (далі - заклади освіти) та установи освіти (далі - органи управління у сфері освіти), забезпечити та організувати:

1) зарахування здобувачів загальної середньої освіти, які вимушені були змінити місце навчання та/або проживання (перебування) і проживають (перебувають) в Україні чи за її межами (далі - здобувачі освіти), до закладів освіти за заявою (її сканованою копією чи фотокопією), що подається до закладу освіти одним з батьків, опікуном, іншим законним представником, родичем здобувача освіти або повнолітнім здобувачем освіти нарочно, факсом, електронною поштою, іншими засобами зв'язку чи у будь-який інший спосіб (за вибором заявника);

2) здобуття загальної середньої освіти для здобувачів освіти за будь-якою формою, що може забезпечити заклад освіти та є найбільш безпечною для них;

3) оплату праці працівників закладів освіти та установ освіти (далі - працівники) незалежно від їх поточного місця проживання (перебування) в Україні чи за її межами, у тому числі шляхом прийняття рішення (розпорядження, наказу) про оголошення простою у закладах освіти, що не можуть здійснювати освітню діяльність внаслідок збройної агресії російської федерації;

4) проживання здобувачів освіти та осіб, які їх супроводжують (батьків, опікунів, інших законних представників, родичів тощо), працівників закладів освіти та установ освіти у пансіонах, гуртожитках тощо та їх харчування у разі подання відповідної заяви;

5) працевлаштування працівників на вакантні посади (за наявності) у разі подання відповідної заяви;

6) ведення окремого обліку та формування реєстрів здобувачів освіти за місцем їх перебування (навчання), що мають містити таку інформацію: прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання (перебування), місце навчання (заклад освіти), попереднє місце проживання (перебування), попереднє місце навчання (заклад освіти), форму здобуття освіти, належність до категорії осіб з особливими освітніми потребами;

7) прийом закладами освіти заяв (сканованих копій чи фотокопій) щодо надання інформації про отримані в Україні документи про загальну середню освіту (незалежно від місця їх отримання), поданих у будь-який спосіб за вибором заявника, а саме, здобувачем освіти, його законним представником (одним з батьків, опікуном тощо) чи родичем, за наявності підтверджуючих документів особи, їх узагальнення та надсилання державному підприємству «Інфоресурс» протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідних заяв.

2. Державному підприємству «Інфоресурс» (Бєлік О.):

1) забезпечити надання заявникам всієї інформації про документи про загальну середню освіту, що міститься в Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти, відповідно до заяв, поданих до державного підприємства «Інфоресурс» нарочно, електронною поштою, іншими засобами зв'язку чи через будь-які органи управління у сфері освіти відповідно до підпункту 7 пункту І цього наказу;

2) розробити і затвердити форми заяви та узагальнення, передбачених підпунктом 7 пункту І цього наказу.

3. Установити, що заяви, які передбачені підпунктами 1, 4, 5 пункту 1 цього наказу, подаються у довільній формі без надання заявником будь-яких додаткових документів, їх копій (додавання додатків), крім випадків, коли такі документи, їх копії є в наявності та заявник надає їх за власним бажанням.

4. Цей наказ набирає чинності з моменту його оприлюднення на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України та діє протягом строку дії воєнного стану в Україні.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Рогову В.

Міністр                        Сергій Шкарлет

Освіта.ua
28.03.2022

Популярні новини
Тривалість відпусток освітян відновлено Парламент ухвалив законопроект, що врегульовує питання тривалості відпусток
Рада має ухвалити закон про відпустки вчителів, – Бабак Невирішеним питанням є законопроект, що дозволить вчителям скористатися звичайною відпусткою
Уряд встановив дату початку навчального року Новий навчальний рік у школах розпочнеться 1 вересня і завершиться 30 червня
Учителів і учнів зруйнованих шкіл переведуть до інших Усі вчителі та учні шкіл, які зазнали пошкоджень, будуть переведені до сусідніх шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Замучений адміністрацієюням
Доброго дня. А відповідно до військового часу чи має право роботодавець знімати доплату педагогічному працівнику за документообіг, чи завідування бібліотекою?
Завуч
Думаю, що з базою "Курс Школа" розберемось після війни. Хтось з учнів залишиться за кордоном з батьками, хтось на західній Україні, а хтось поїде додому...Люди оприділяться з проживанням, а вже з вересня будемо вносити корективи... Вважаю, що заформалізована база аж занадто. Надто багато непотрібних даних туди вводиться, всю осінь спокою нема, це суттєво заважає роботі закладів. Потім все-одно здаємо різні списки учнів, учителів у ручному режимі різним інстанціям... То для чого тоді база? Для бази...
Олекса
Для Завуч: База і всі різні папери для того,щоб:1)задурманити голову вчителям,щоб нвколи було думати про причини високих тарифів,про мізерні зарплати,про тисячі непотрібних чиновників,про розкрадання бюджетів усіх рівнів,2)щоб чиновникам знизу догори можна було оправдувати захмарні зарплати.Слава,слава,слава! І так мільйон разів
Коментувати
Заступник з НВР
А як бути із внесенням таких учнів у базу програми «Курс»??? Вони ж вже внесені в попередніх списках учнів….