Osvita.ua Законодавство Середня освіта Про методичні рекомендації МОН щодо підготовки до ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання

Про методичні рекомендації МОН щодо підготовки до ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання

Лист МОН № 1/9-862 від 08.12.09 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-862 від 08 грудня 2009 року

Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій

Інститути післядипломної
педагогічної освіти

Методичні рекомендації МОН
щодо підготовки до ІV етапу

ХХVІІ Всеукраїнської олімпіади

з трудового навчання

Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації щодо підготовки до ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання у 2009/2010 н.р.

Додаток 3 стор.

Заступник міністра       П. Полянський

Методичні рекомендації
щодо підготовки до ІV етапу ХХVІІ Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання

З метою виявлення творчих здібностей учнів та сприяння підвищенню авторитету трудового навчання як складника загальної середньої освіти Міністерством освіти і науки України  розроблено методичні рекомендації щодо підготовки до четвертого, заключного, етапу олімпіади. Заключний етап складатиметься з 3-х турів: теоретичного, комплексної роботи та захисту проекту.

Теоретичний тур. Учасникам протягом 1,5 год. (тут і надалі береться астрономічний час) буде запропоновано розв'язати тестові завдання за матеріалами навчальної програми. Максимальна кількість балів за теоретичний тур - 40.

Комплексна робота. Комплексна робота складатиметься з практичної частини та творчої. На практичній частині учні виготовлятимуть виріб (або його частину) за визначеними розмірами та умовами, а на творчій - оздоблюватимуть або дороблятимуть його у довільній формі. Для виконання зазначеного завдання дівчатам потрібно мати набір для рукоділля (голки, нитки, нитки для вишивання та в'язання, гачок для плетіння, шпиці для в'язання тощо). Хлопці матимуть можливість користуватися ручними інструментами і матеріалами для оздоблення (різці, випалювачі, штампи тощо).

На виконання завдання передбачено 6 годин. Робота оцінюватиметься в 90 балів.

Критерії оцінювання:

А) дівчата:

  • якість технологій обробки (шви, застібка, обробка горловини, обробка з'єднань тощо - 8 позицій) - 40 б.;
  • привабливість (акуратність, естетична цінність) виробу - 30 б.
  • відповідність заданим розмірам - 5 б.;
  • функціональність виробу - 5 б.;
  • культура праці - 5 б.;
  • технологія розкрою виробу - 5 б.

Б) хлопці:

  • відповідність заданим розмірам (деталей виробу - 7 позицій) - 35 б.;
  • привабливість (акуратність, естетична цінність) виробу - 30 б.;
  • якість технологій обробки - 10 б.;
  • функціональність виробу - 10 б.;
  • культура праці - 5 б.

За порушення правил техніки безпеки під час виконання завдання учасники можуть позбавлятися до п'яти балів за рішенням журі олімпіади.

Під час роботи дівчата можуть використовувати власні швейні машини, а хлопці - ручний інструмент.

Захист проекту. Під час захисту проекту учасники представлятимуть домашні роботи, презентуватимуть їх (5-7 хв) та відповідатимуть на запитання членів журі (3-5 хв) щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо.

Домашні роботи учасники мають виготовити за такими напрямами:

  • хлопці 9 класу - підставка під гарячий посуд;
  • дівчата 9 класу - прикраса молодої панянки;
  • дівчата та хлопці 11 класу - сувенір свого краю.

Вироби мають бути не громіздкими та виконуватись у часі не більше ніж за 12 годин для 9 класу та не більше ніж за 18 годин для 11 класу. До виробу потрібно додати пояснювальну записку в друкованому та електронному виглядах (ОС Windows - 2003).

Пояснювальна записка містить:

  • короткий опис виробу (галузі застосування, особливості конструкції, переваги над аналогами тощо);
  • зображення зразків, які коротко розкривають еволюцію об'єкта проектування;
  • зображення зразків виробів (вироби-аналоги), на основі яких відбувалося комбінування конструкції чи форми проектованого виробу;
  • елементарне економічне обґрунтування;
  • проектно-технологічну документацію (креслення, ескіз, технічний рисунок тощо) не більше, ніж на 4 аркушах формату А4 (тільки 11 клас).

Максимальна кількість балів за виконання завдань третього туру - 70. Критерії оцінювання:

  • відповідність вимогам умов проекту (напрям, пояснювальна записка, захист тощо) - 10 б.;
  • функціональність виробу та зручність у користуванні - 25 б.;
  • привабливість (естетична цінність) виробу - 25 б;
  • оригінальність роботи та новизна у підході до вирішення завдань - 10 б.

Під час проведення олімпіади проходитиме виставка творчих робіт. Керівники команд оформлятимуть стенд області з творчого доробку учнів за період, що пройшов від минулої олімпіади.

Переможці визначатимуться у таких номінаціях:

  • упровадження інноваційних технологій;
  • висока майстерність виконання виробів;
  • збереження народних традицій;
  • за стиль оформлення стенду;
  • за презентацію регіону.

Слід особливу увагу звернути на квоту учасників олімпіади. Якщо квота регіону, згідно з рейтингом, становить парну кількість учасників, то мають бути представлені порівну обидві паралелі (9 клас і 11 клас), хлопці та дівчата. Заміна учасника з 9-го класу додатковим учасником з 11-го класу не допускається.

До місця проведення олімпіади (м.Харків) учні повинні прибувати організовано у супроводі керівника команди, маючи при собі:

  • паспорт або свідоцтво про народження;
  • учнівський квиток;
  • медичну довідку про відсутність інфекційних хвороб та контакту з інфекційними хворими;
  • довідку про допуск до роботи на обладнанні навчальних майстерень (його може видати школа, районний або обласний орган управління освітою, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).

Просимо звернути увагу на правильне оформлення документації на учасників заключного етапу олімпіади (прізвище, ім'я, по батькові в називному відмінку - з документа, що засвідчує особу; повна назва закладу в називному відмінку - з гербової печатки закладу, в якому навчається учасник олімпіади).


08.12.2009

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Місцева влада зможе утримувати школи, - Гройсман За 11 місяців 2016 року додаткові надходження до місцевих бюджетів сягнули 44 млрд
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!