Osvita.ua Законодавство Середня освіта "Щодо виконання положень наказу Міністерства освіти і науки України "Про проведення фінальних етапів всеукраїнських турнірів юних математиків та юних винахідників і раціоналізаторів" від 20 серпня 2002 р. № 475"

"Щодо виконання положень наказу Міністерства освіти і науки України "Про проведення фінальних етапів всеукраїнських турнірів юних математиків та юних винахідників і раціоналізаторів" від 20 серпня 2002 р. № 475"

Лист МОН № 14/18.1-555 від 21.08.02 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ЛИСТ

№ 14/18.1-555 від 21 серпня 2002 року

Директорам інститутів
післядипломної педагогічної освіти

"Щодо виконання положень наказу Міністерства освіти і науки України
"Про проведення фінальних етапів всеукраїнських турнірів юних
математиків та юних винахідників і раціоналізаторів"
від 20 серпня 2002 р. № 475"

Повідомляємо, що на виконання наказу Міністерства освіти і науки України "Про проведення фінальних етапів всеукраїнських турнірів юних математиків та юних винахідників і раціоналізаторів" від 20 серпня 2002 р. № 475 з 6 до 11 грудня 2002 року буде проведено фінальний етап V Всеукраїнського відкритого турніру юних винахідників і раціоналізаторів (базова дисципліна - фізика). Турнір буде проведено відповідно до вимог "Положення про всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідних робіт та конкурси фахової майстерності", затвердженого наказом Міністерства освіти України від 18 серпня 1998 року № 305 (z0598-98).

Фінальний етап турніру відбудеться на базі колегіуму N11 м.Чернігова. Завдання, що пропонуються для першого (міжшкільного) етапу змагань, подано в додатку.

Отримати інформацію щодо умов участі у фінальному етапі V Всеукраїнського турніру юних винахідників і раціоналізаторів 2002 року та подати заявки на участь можна за тел./факсом (044) 417-85-69, відділ роботи з обдарованою молоддю Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України, 04070, м.Київ-70, вул.Сагайдачного, 37 або в м.Чернігові за тел. (0462) 22-81-86, Давиденко А.А., завідуючий кафедрою природничо-математичних дисциплін Чернігівського обласного інституту підвищення кваліфікації та перепідготовки працівників освіти, 14000, м.Чернігів, вул.Слобідська, 83.

Директор             Ю.І.Завалевський

 

Додаток
до листа Науково-методичного
центру середньої освіти
Міністерства освіти і науки України
від 21.08.2002 р. № 14/18.1-555

ЗАВДАННЯ
першого етапу V Всеукраїнського відкритого турніру
юних винахідників і раціоналізаторів (2002-2003 навчальний рік)

1. "Аварійний спуск". При виникненні пожежі або в інших екстремальних випадках людей з верхніх поверхів багатоповерхових будинків іноді доводиться евакуювати з допомогою спеціальних драбин або спускати на мотузках. Використовуються також спеціальні рукави, швидкість руху людини в яких зменшується за рахунок сили тертя ковзання. Є потреба у створенні інших пристроїв для термінової евакуації людей з верхніх поверхів будинків. Запропонуйте такий пристрій.

2. "Труба". Відомо, що витяжні труби топок водяних котлів віддають навколишньому середовищу значну кількість тепла. Запропонуйте пристрій для корисного використання хоча б частини цього тепла.

3. "Освітлення автостради". У темну пору доби автостради освітлюються електричними лампами, електроживлення яких здійснюється через прокладені вздовж дороги провідники. Очевидними недоліками таких систем освітлення є втрата енергії внаслідок значного опору ліній електропередач та великих витрат дроту. Запропонуйте технічне розв'язання цієї задачі, яке б дало змогу уникнути вказаних недоліків.

4. "Тирса". Розпилювання деревини завжди супроводжується викидом тирси, що засипає намальовану лінію, вздовж якої здійснюється пропилювання. Запропонуйте спосіб або пристрій, який би дав змогу столяру уникати під час пиляння ручною пилкою здування тирси повітрям легенів або ж її струшування з лінії пропилювання.

5. "Вітряк". Одним із недоліків вітряних двигунів є те, що під час обертання їхніх лопатей утворюється шум, частота якого негативно впливає на тварин. Запропонуйте свій варіант вітряного двигуна, у якого, б не було цього недоліку.

6. "Хода". Красива хода людини не лише милує очі спостерігача, а й полегшує пересування. Той, хто йде, менше стомлюється. Його тіло не гальмується виставленою вперед ногою, а плавно, немовби на підпружиненому стержні, переміщується вперед. Деякі ж люди, навпаки, ходять важко, ковзаючи (човгаючи) взуттям по дорозі, ніби перевіряють, чи не слизька вона. Було б непогано створити пристрій, який би оцінював "якість" людської ходи.

7. "Срібло". Одержання срібла із відпрацьованого фотографічного фіксажу здійснюється шляхом електролізу. При цьому виникають проблеми: через неоднорідність розчину фіксажу на аноді або осідає в основному сульфід срібла - "чорне срібло", або осідання срібла відбувається занадто повільно. Запропонуйте, як можна процес одержання срібла зробити найбільш продуктивним.

8. "Сигмомір". Відомо кілька способів визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини: методом відривання скоби, кільця тощо від поверхні досліджуваної рідини або ж методами відриву крапель рідини чи підняття її в капілярі. Перераховані способи не дають змоги безпосередньо одержувати значення шуканої величини, а потребують ще відповідних обчислень. Запропонуйте прилад для безпосереднього вимірювання коефіцієнта поверхневого натягу рідини.

9. "Теплиця". Завдяки парниковому ефекту теплиця вдень досить добре обігрівається. Але через деякий час після заходу сонця в ній знову стає холодно. У зв'язку з цим у теплицях встановлюють різноманітні електричні, газові обігрівачі або ж такі, що працюють за рахунок згоряння твердого чи рідкого палива. А чи не можна підтримувати в теплиці температуру, що, принаймні, була б вищою від 0 град. C, якось інакше? Запропонуйте технічне розв'язання цієї проблеми.

10. "Вічний двигун". Ідея створення капілярного вічного двигуна не нова (його схема наводиться і в шкільних підручниках). Але із зрозумілих причин він не працює: вода із верхнього кінця капіляра не виливається. Запропонуйте, як можна примусити запрацювати цей двигун за рахунок енергії сонця. Зрозуміло, що в такому разі не очікується розв'язання, де були б використані сонячні батареї для одержання електричної енергії, за рахунок якої працював би насос і нагнітав воду в капіляр чи навіть в трубу.

11. "Лампи". Приміщення вигідно освітлювати люмінесцентними лампами, оскільки вони економічні та довговічні. Недоліком таких ламп є досить вузький спектр їх випромінювання, що негативно впливає на зір людей, які тривалий час перебувають в освітлюваних такими лампами приміщеннях. Запропонуйте, як можна запобігти негативному впливу випромінювання люмінесцентних ламп на зір людей.

12. "Електроліз". Із шкільних підручників фізики відомо, що електроліз здійснюється внаслідок проходження через електроліт електричного струму. Очевидно, що при цьому витрачається певна кількість електроенергії, в тому числі й на перетворення змінною струму на постійний. Запропонуйте інший спосіб проведення електролізу, який би не передбачав під'єднання зовнішнього джерела електричного струму до занурених в електроліт електродів.

13. "Штампування". Виготовлення деталей такої форми, як, наприклад, рефлектори фар, - процес досить трудомісткий: як правило, їх виготовляють шляхом послідовного багатоступеневого штампування з використанням матриці та пуансона. А чи не можна, зробивши деякі зміни в технологічному обладнанні, операцію штампування виконувати за одним разом?

14. "Вата". Однією з останніх технологічних операцій на фабриці, де виготовляють ватяні ковдри, є очищення їх від залишків вати. Її виконують вручну. Механізувати цей процес не вдалося. Запропонуйте, як можна зробити цю операцію більш продуктивною.

15. "Ротор". Підшипники кочення, на яких встановлені ротори деяких пристроїв, наприклад, ротори турбореактивних двигунів, добре працюють у режимі обертання, але погано витримують дію зовнішніх сил тоді, коли ротори не обертаються. Саме це робить небезпечним перевезення турбореактивних двигунів залізницею: переїзд стиків між рейками завжди викликає небезпечні для підшипників поштовхи. У зв'язку з цим під час перевезення таких двигунів їхнім роторам різними способами надають обертальний рух, додатково витрачаючи при цьому певну кількість енергії. Запропонуйте простий пристрій для обертання ротора за рахунок "дармової" енергії.

Завантажити: list_14_18_1_555.doc (39.00 Кб.)


21.08.2002

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!