Osvita.ua Законодавство Середня освіта Про відзначення Міжнародного дня інвалідів

Про відзначення Міжнародного дня інвалідів

Лист МОН №1/9-837 від 19.11.10 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№1/9-837 від 19 листопада 2010 року

Міністерство освіти і науки АР Крим,
управління освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій

Про відзначення Міжнародного дня інвалідів

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 19.10.2010 р. №62034/1/1-10 про відзначення Міжнародного дня інвалідів в Україні Міністерство освіти і науки пропонує провести у навчальних закладах "уроки доброти" на тему: "Дивіться на нас, як на рівних".

Міністерством розроблено рекомендації щодо проведення зазначеного заходу.

Метою “уроків доброти” є привернення уваги суспільства до проблем інвалідів та формування позитивної громадської думки, толерантного ставлення до дітей-інвалідів, руйнування психологічних, фізичних, соціальних бар’єрів, які виключають або обмежують їх участь у повноцінній життєтворчій діяльності.

Просимо довести зазначений лист до відома керівників навчальних закладів.

Додаток: на 2 аркушах.

Перший заступник Міністра       Б.М. Жебровський

Рекомендації
щодо проведення у навчальних закладах "уроків доброти" на тему: "Дивіться на нас, як на рівних"

Урок "Дивіться на нас, як на рівних" спрямований на розкриття положень Загальної декларації прав людини, Конвенції про права дитини, Конвенції про права інвалідів, формування позитивного ставлення суспільства до дітей з особливостями психофізичного розвитку як повноцінних, повноправних громадян України, покликаний допомогти дітям, студентам, науково-педагогічному персоналу усвідомити проблеми громадян з особливими потребами, у тому числі дітей-інвалідів, толерантно ставитись до них, налагоджувати й підтримувати дружні стосунки.

Демократичні зміни у суспільстві спричинили соціальне замовлення щодо інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в середовище однолітків і в громаду в цілому. В умовах реформування освіти України важливу роль набуває вирішення питань щодо необхідності забезпечення права на якісну освіту дітей та молоді не залежно від стану здоров’я.

Право осіб з інвалідністю на інтеграцію в суспільство – основний принцип міжнародних стандартів, а забезпечення дітям з особливими потребами доступу до якісної освіти є основою інтеграції та пріоритетом державної політики демократичних країн.

Конвенція про права дитини наголошує, що навчання дітей з обмеженнями розвитку разом зі здоровими однолітками є основою їх інтеграції та соціальної адаптації. Навчання та отримання досвіду є єдиною можливістю для такої дитини включитися в суспільне життя, набути впевненості, свободи мислення, максимально можливої самостійності.

Стратегічна мета навчання і виховання осіб з порушеннями психофізичного розвитку – повноцінна інтеграція в суспільство, їхня спроможність нарівні із здоровими однолітками нести соціальні навантаження, сприймати інтелектуально-естетичні цінності суспільства, опановувати морально-етичні норми людських взаємин. Досягнення визначеної мети можливе лише за наявності в суспільстві відповідних умов для розвитку і виховання дітей цієї категорії.

Якість навчання, виховного процесу значною мірою визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості кожної дитини, її індивідуальні особливості. Якими б не були фізичні чи психічні обмеження, поряд з ними у дитини завжди є резерви розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість її життя.

Використання потенційних можливостей дитини дасть можливість поступово коригувати та компенсувати труднощі, зумовлені особливостями її психофізичного розвитку.

Важливо систематично реалізовувати право дітей з функціональними обмеженнями брати участь у суспільних відносинах, спілкуванні зі своїми здоровими ровесниками.

Нині це вимагає усвідомлення філософії включення (інклюзії) дитини в суспільство, що має принципове значення для розширення гуманістичних обріїв навчального закладу та суспільства в цілому.

Пріоритетні завдання уроку полягають в:

  • ознайомленні учнів (студентів) навчальних закладів з міжнародними стандартами прав людини, Конвенції про права дитини;
  • поглибленні знань дітей і молоді, про особливості життєдіяльності осіб з особливими потребами, розвиток їх правової, особистісної, базової культури;
  • усвідомленні життєвих проблем людей, які потребують особливої уваги і милосердя;
  • ознайомленні молоді з акціями служіння людству, громаді, милосердя заради миру, соціальної, міжособистісної взаємодії;
  • залученні до реалізації соціальних проектів та спільних дій з особами з обмеженими можливостями;
  • сприянні розвитку волонтерського руху, спрямованого на утвердження толерантності, милосердя, активної соціальної дії, доброчинності; забезпеченні потреби у спілкуванні з хворими ровесниками;
  • упровадженні проектів співпраці загальноосвітніх, вищих, професійно-технічних навчальних закладів з інтернатними закладами усіх типів різного підпорядкування, із дитячими будинками, школами-інтернатами, притулками, лікарнями тощо.


19.11.2010

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Популярні новини
Місцева влада зможе утримувати школи, - Гройсман За 11 місяців 2016 року додаткові надходження до місцевих бюджетів сягнули 44 млрд
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!