Osvita.ua Іноземні мови Де і як вчити іноземну мову Чи варто користуватись послугами курсів
Чи варто користуватись послугами курсів

Група на курсах іноземних мов набагато більше мотивує та дає можливість спілкуватись

Чи варто користуватись послугами курсів

Ні для кого не секрет, що величезна кількість людей, які вирішили нарешті серйозно зайнятись вивченням іноземної мови, відправляються до мовної школи і через якийсь час залишають її, розчаровані. Чи справді там усе так погано чи виною всьому наші невиправдані очікування? Істина, як завжди, знаходиться десь посередині.

Школа як бізнес

Дуже багато людей, які йдуть на курси іноземних мов, уважають, що йдуть за результатом і школа повинна цей результат забезпечити. Це не зовсім так. Школа не продає результат. Школа продає послугу під назвою «Організація навчального процесу». Тобто за певну плату на певний час школа надає вам приміщення й викладача, який буде вам казати, що, в якій послідовності і за допомогою яких навчальних посібників робити. Усе. Результат за допомогою всього цього ви повинні забезпечити собі самостійно.

Хто нас учить

Найважливішою своєю перевагою школи вважають викладачів-носіїв мови, поминаючи своїх сертифікованих викладачів до місця і не до місця. У реальності факт наявності у викладача хваленого сертифіката CELTA означає всього лише, що людина прослухала чотиритижневі, а при певному збігу обставин - і більш короткі курси. Навчитися чогось за цей строк, звісно, можна, проте набагато більшу вагу має досвід викладання, і не просто досвід викладання де завгодно і кому завгодно, а досвід викладання саме дорослим студентам. У високу кваліфікацію двадцятирічного викладача (а таких у мовних школах більшість) якось не дуже віриться.

Якщо вам дуже хочеться хоча би приблизно оцінити кваліфікацію та досвід викладача, спитайте його, кому і в яких країнах він викладав мову до цього. Якщо це молодий викладач, з великою ймовірністю Україна буде для нього першою країною або другою - після Південної Кореї чи іншої країни Південно-Східної Азії, де вимоги до кваліфікації викладачів не такі високі, як, наприклад, в Європі, де цей викладач, швидше за все, навчав маленьких дітей. Власне, саме висока конкуренція серед викладачів і брак досвіду приводять молодих і не дуже викладачів на пострадянський простір. Більшість з них з великим задоволенням вирушили б, скажімо, до Іспанії.

Після досить довгого періоду спостережень я поділила для себе викладачів мовних шкіл на дві нерівні групи:

  • Невдахи - зазвичай, випускники університетів, які не зуміли знайти роботу у своїй країні;
  • Громадяни світу - авантюристи-мандрівники. Громадяни світу часто володіють ще якою-небудь, зазвичай творчою, професією, викладання ж для них - усього лише спосіб отримати житло, візу й заробити трохи на життя.

Серед моїх викладачів була журналістка, яка у вільний від викладання час писала до різних видань, і музикант, який вечорами грав у барах. Зрозуміло, що викладання вони своєю справою життя не вважали, і якість викладання була відповідною. Їх, чесно кажучи, важко звинувачувати, беручи до уваги мізерні зарплати, які платять школи.

Унаслідок смішних зарплат викладачі, ледве приїхавши й озирнувшись, намагаються набрати і приватних уроків крім годин, які вони повинні відпрацювати у школі за контрактом. І багато хто знаходить, бо попит великий. Тобто цілком можливо, що, прийшовши на заняття у вечірній групі, ви виявите у класі викладача, який вже навчав пару денних груп і дав пару-трійку уроків one-to-one і головне завдання якого на даний момент - не впасти зі стільця. Це, звісно, проблема не ваша, і ви теж прийшли після повного робочого дня, але скандалити тут не має сенсу - систему ви не переробите. Треба або йти і шукати інші способи вивчення мови, або намагатись отримати користь із того, що є.

При ваших певних навичках навіть недосвідчений і на смерть стомлений викладач може виявитись корисним.

То що ж з усім цим робити, щоб отримати результат?

Для початку - зрозуміти і прийняти факт, що ваші уявлення про уроки в мовній школі можуть дуже сильно відрізнятись від дійсності. Школи зараз усі повально використовують комунікативну методику, яка - увага! - зовсім не передбачає, що викладач буде приділяти певну кількість часу кожному студенту персонально. Якщо вам це потрібно - шукайте репетитора. Комунікативна методика працює зовсім по-іншому.

В основі комунікативної методики лежать два основних принципи.

Перший - виключення із процесу навчання місцевої мови як посередника. Це дозволяє уникнути помилок використання граматичних конструкцій місцевої мови в англійському реченні. Загалом-то, це вірно (хто з нас хоч раз у житті не сказав «depend from» замість «depend on?»), але працює в основному для дітей, і я підозрюю, що головною метою тут було забезпечення можливості використовувати один і той самий підручник в усіх країнах світу, що дозволяє непогано заробити видавництвам.

Другий - говоріння. Це фізична діяльність, язик - це м'яз, і його треба тренувати, як будь-який м'яз, - багаторазовим повторенням, а це означає, що більшу частину заняття студент повинен говорити. Звідси така нелюбима більшістю наших студентів робота в парах і групах.

Подобається вам це чи ні - факт залишається фактом: мову треба тренувати, і класна кімната при комунікативній методиці має набагато більше спільного зі спортзалом, ніж зі шкільним кабінетом. Граматика і словниковий запас теж важливі, але вони засвоюються, як правило, у процесі виконання домашнього завдання, головна ж мета вашого знаходження у класній кімнаті з 19 до 21-ї - тренування м'язів язика. Треба використовувати кожну можливість поговорити. А оскільки викладач не може говорити з усіма студентами одночасно, залишається один вихід - студенти повинні говорити один з одним.

Навіть якщо вам дістався партнер, який не в змозі зв'язати двох слів, це не означає, що ви повинні мовчати теж. Мовчати можна вдома, причому абсолютно безкоштовно. Говоріть за двох. Ставте партнеру запитання, самі на них відповідайте, та хоч анекдоти йому розповідайте, яка різниця!

Що робити з помилками?

Зрозуміло, що викладач не може виправляти всі помилки. Він, якщо ви пам'ятаєте, уже відучив когось годин так шість (або, якщо група ранкова, намагається впоратися з жорстоким похміллям) і в нього зараз єдине бажання - щоб це все скоріше закінчилося. Зрозуміло, що говорити відразу грамотно не вийде, але щоби почати говорити правильно, треба спочатку почати говорити хоч як-небудь. Якщо ви регулярно повторюєте граматику, то через якийсь час самі почнете помічати свої помилки, нехай навіть і заднім числом. Сказав - зрозумів, що сказав щось не те, - подивився в підручник - виправився. Усе, більше цієї помилки ви вже не зробите.

Що робити, якщо предмет обговорення вам не цікавий і ви не знаєте, що сказати?

Моя порада - брешіть, пардон, фантазуйте. Не знаєте, що сказати, - придумайте історію. У вас немає мети говорити правду і тільки правду. Ваша група - не товариство анонімних алкоголіків, і ви не в суді під присягою. І викладач дав вам тему зовсім не тому, що йому до смерті хочеться дізнатися, що ви думаєте про безробіття, проблеми екології чи глобальне потепління. Йому, швидше за все, взагалі все одно, у нього похмілля-втома-маленька зарплата-пришелепкуватий сусід по квартирі й інші нісенітниці. Він усього лише хоче, щоб ви говорили. Ну й говоріть, чим більше - тим краще.

У мовної школи з усіма її недоліками все ж є деякі переваги. Я знаю безліч людей, здатних визубрити граматику самостійно, але людей, здатних самостійно регулярно тренувати мовний апарат, читаючи вголос і розмовляючи із самим собою, набагато менше. Далі, при досягненні певного рівня, стає цікаво послухати живу мову і ще цікавіше з'ясувати, чи розуміють тебе нейтиви.

Приватні уроки в цьому плані дуже ефективні, але для мене це, по-перше, дорого, по-друге - нудно. Група мене набагато більше мотивує, плюс дає можливість спілкуватись і заводити нові знайомства. Тому на даний момент я все-таки вибрала школу іноземних мов, хоча головними критеріями для мене є зручне місце й час занять, а зовсім не сертифікат викладача.

Світлана Смородина

Школа Жизни
14.08.2013

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Дистанційний курс англійської для початківців Курс англійської для новачків включає 32 уроки, збірники вправ і 20 дисків з аудіоуроками
Дистанційний курс англійської для середнього рівня Якщо ви бажаєте вийти на хороший середній рівень знання англійської мови, то цей курс для вас
Дистанційний курс "Ділова англійська мова" Після проходження цього курсу ви будете почувати себе впевнено під час ділових переговорів
Дистанційний курс англійської для вищого рівня Курс англійської для вищого рівня – це максимально ефективна система вивчення англійської
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оксана Кошова
Чесно кажучи, після прочитання цього тексту найцікавіше не те, хто є викладачами мовних шкіл (чому приділялося так багато уваги), а хто є автором цього тексту, пардон, статті -- малограмотної, зухвалої і безапеляційної.
Дарина
На мій погляд, у автора дуже упереджене ставлення до молодих викладачів, а поділ на "викадачі-невдахи" та "космополіти" класифікує усіх (!) без виключення україномовних викладачів іноземної мови до перших. Чи не занадто песимістично? До того ж я б переглянула ставлення до сертифікату CELTA, тому що за ним не лише "чотиритижневі, а при певному збігу обставин - і більш короткі курси", але і важка клопітка праця самого викладача, що відбувається під контролем експертів з викладання англійської мови.
Вероника Татаренко
Для Дарина: Можна як завгодно критикувати викладачів, чи коментатора, але факт залишається фактом - на тоу рівні, який анонсують яскраві картнки різних курсів, ніхто з випускників розмовляти не може. Чи ви серйозно думаєте, що мову можна вивчити за калька тижнів, чи навіть місяців. Чергова лавочка із івикачки грошей, за якою певно стоїть якийсь чиновник. Адже ніхто ніяких обов"язків на себе не бере і і відповідальності теж
Оксана Кошова
@Вєроніка Татарєнко: Як на мене, потенційні слухачі курсів просто раді обманюватися -- вони дуже часто переконані, що іноземну мову можна вивчити протягом декількох місяців на рівні рідної мови, забуваючи, що й свою рідну мову вони вивчали протягом багатьох років. Та оскільки приватні мовні школи мають зацікавити своїх відвідувачів, їм доводиться погоджуватися з цими байками, оскільки безвідмовний принцип реклами полягає в тому, щоб казати людям те, що вони хочуть почути.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!