Osvita.ua Іноземні мови Все про вивчення мов Чому не виходить вивчити іноземну мову?
Чому не виходить вивчити іноземну мову?

Найпростіше пояснення - немає здібності до мов. Але це вірно лише в частині випадків

Чому не виходить вивчити іноземну мову?

Може, не підходить методика. Може, справа в психологічній несумісності з викладачем. Може, людина сама не усвідомлює, наскільки сильно чинить опір навчанню. Про ці проблеми і цікавий спосіб вирішення піде мова нижче.

Лінгвісту - лінгвістику. Частина проблеми неуспіху полягає в тому, що всіх традиційно вчать іноземній мові як філологів, навантажуючи великою кількістю подробиць, важливіших для професійного лінгвіста, ніж для користувача мови.

Тим часом опитування бажаючих вивчити ту чи іншу іноземну мову свідчать, що 76% з них потребують її саме як користувачі - для спілкування, листування, читання професійної літератури.

Держава витрачає величезні гроші на багаторічне вивчення мови в системі середньої та вищої освіти, а користі мало. Система склалася тоді, коли потреби в іншомовному спілкуванні не було, треба було в кращому випадку читати і перекладати.

Тепер, коли людині вже треба вміти спілкуватися, коли в неї з'являється необхідність вивчати іноземну мову, саме час розділити підготовку користувачів мовою і лінгвістів.

Користувача іноземної мови готувати і коротше, і дешевше - за 6-8 місяців можна домогтися пристойного результату.

Нездатність до мов? Інша проблема невдач - "відсутність здатності до мов". Знову ж таки, за статистикою, справжню здатність до вивчення іноземних мов мають тільки 6% населення (саме з таких людей і відбирали Штірліца, здатних видавати себе за місцевих уродженців - але ж не кожен професійний філолог може позбутися акценту, навіть ледь помітного; тут вже відіграють роль індивідуальні психологічні якості, акторські дані і навіть будова мовного апарату).

Але вивчити мову для того, щоб висловлюватися і розуміти, може кожна людина, що володіє нормальним інтелектом. Треба тільки підібрати ключик до нього. А з ключиком-то і виникають проблеми.

Іноді обрана викладачем методика не підходить конкретній людині - наприклад, психологи стверджують, що людям меланхолійного складу протипоказані комунікативні методики і всілякі занурення в мовне середовище, їм краще спокійно і розмірено освоювати мову, уникаючи сильних стресів. Правильно підібрати потрібний курс допомагає психологічне тестування.

Внутрішній опір. За результатами тестування фахівці складуть психологічний портрет людини і дадуть рекомендації з вибору курсу. Вони ж можуть виявити такі проблеми у вивченні мови, про які людина не здогадується.

Корінь труднощів може лежати взагалі не в сфері лінгвістики. Хтось вивчає мову тому, що для нього це компенсаторна діяльність: домогосподарка сидить у золотій клітці - дай хоч мову вивчу; хтось іде у вивчення мови від сімейних, особистих, професійних проблем.

Хтось не цілком усвідомлює, яких зусиль може зажадати ця серйозна робота, і починає ухилятися і халтурити десь на другому місяці. Когось просто змушують вчити іноземну: філологові в університеті нікуди подітися від обов'язкової (і не завжди улюбленої) другої іноземної мови, інших заганяють на мовні курси в адміністративному порядку - мотивація "а то звільнять" або "відрахують" не може вважатися оптимальною.

Людина, природно, чинить опір - а вивчення мови вимагає активної співучасті. Зустрічається і забавний бізнес-підхід: я плачу вам гроші, а ви мене вчите англійській. Навколо такого клієнта викладачеві доводиться бігати, метушитися, клопотатися - але за умови індивідуально підібраного курсу результатів можна добитися навіть у цьому випадку.

Тихо сам з собою. Хороший ефект дає індивідуальне дистанційне навчання, при якому людині записують на CD вирази іноземною мовою, що поступово ускладнюються. Учень слухає їх у власному режимі - а потім зустрічається з викладачем для корекції (в цьому головна відмінність дистанційного навчання від заочного).

При кожній зустрічі (зазвичай не частіше, ніж раз на місяць) викладач повинен оцінити прогрес учня і скорегувати курс.

Дистанційне навчання не прив'язує людину до жорсткого графіку, не вимагає від неї постійної присутності у визначеному місці - а регулярні зустрічі з викладачем і групою спілкування тільки підвищують мотивацію.

У групи спілкування збираються 3-4 людини, щоб потренуватися у вивченому самостійно - а викладач спрямовує, допомагає.

Така система досить швидко дає результати: людина здобуває впевненість у собі, розуміє звернену до нього мову і може сама скласти висловлювання, не перекладаючи конструкцію в думці з рідної на іноземну мову.

До речі, перекладу при такому підході навчитися не можна - і якщо виникне потреба в ньому, може знадобитися невеликий спеціальний курс і тренування в цій галузі - та й це не знадобиться, якщо ви вже вчили мову раніше традиційним способом.

Освіта.ua
17.12.2009

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Дистанційний курс англійської для початківців Курс англійської для новачків включає 32 уроки, збірники вправ і 20 дисків з аудіоуроками
Дистанційний курс англійської для середнього рівня Якщо ви бажаєте вийти на хороший середній рівень знання англійської мови, то цей курс для вас
Дистанційний курс "Ділова англійська мова" Після проходження цього курсу ви будете почувати себе впевнено під час ділових переговорів
Дистанційний курс англійської для вищого рівня Курс англійської для вищого рівня – це максимально ефективна система вивчення англійської
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!