Osvita.ua Іноземні мови Все про вивчення мов Чому ми не могли вивчити іноземну мову раніше?
Чому ми не могли вивчити іноземну мову раніше?

Незважаючи на те, що іноземна мова викладається сьогодні в кожній школі, не багато наших громадян можуть похвалитися гарним знанням англійської або іншої іноземної мови. Чому ж так відбувається?

Чому ми не могли вивчити іноземну мову раніше?

Методисти бачать дві основні причини ситуації, що склалася: держава і школа. Тобто, якщо вам не вдалося вивчити мову в школі, не поспішайте звинувачувати себе: ви і не змогли б її там вивчити, як би не намагалися.

На жаль, наша система викладання іноземних мов не припускає такої можливості, щоб, закінчивши школу, ви змогли б листуватися з друзями, читати книги, газети і тим більше дивитися фільми іноземною мовою.

У програмі середньої загальноосвітньої школи відображені якісь усереднені стандарти - обов'язковий мінімум, який повинен знати учень. За великим рахунком, і цього матеріалу було б достатньо для стерпного спілкування іноземною мовою, але в реальності цього не відбувається.

Основним "гальмуючим фактором" при цьому є бюрократизація школи: у більшості випадків школа, не здатна виконати поставлене перед нею завдання. Вона замінює реальне навчання формальним проходженням курсу.

Випускники педагогічних ВНЗ, потрапляючи в школу, стикаються з безліччю проблем: в першу чергу, від них вимагають високих результатів при поганих умовах праці: недостатньої оснащеності класів, наявність в одному класі дітей, які сильно розрізняються за рівнем підготовки і т.п. Тому, як дотепно відзначив один з педагогів, "в школі викладається не стільки іноземна мова, скільки якийсь предмет, що розповідає про неї".

В результаті, середньостатистичний випускник ВНЗ або школи знає дещо про іноземну мову, але мало хто знає саму мову.

Інший серйозний недолік у шкільній системі навчання іноземних мов - вивчення всього підряд. Часто викладачі просто "ховають" школярів під обсягами знань, які учні засвоїти просто не в змозі.

Ще Конан Дойль устами знаменитого Шерлока Холмса казав, що наша голова схожа на горище: її можна наповнити чим завгодно. І дурні люди, на його зауваженням, так і роблять.

Ще Мікеланджело зауважив, що непотрібне треба відсікати. А вже знати, що є непотрібне - ознака справжньої майстерності.

Крім школи в нашій мовній неосвіченості винна політика держави. Ще зовсім недавно ми були закриті від світу "залізною завісою". Перспектива опинитися за кордоном була мізерною. Тому і вивчення іноземних мов не було життєво важливою необхідністю.

Мало змінилося положення справ з вивченням у школах іноземних мов і сьогодні. Особливо гостро ця проблема стоїть в середніх школах у глибинці. При цьому найчастіше в учнів відсутні реальні стимули для вивчення мов, хоча потреба в оволодінні іноземною мовою в сучасному світі, безумовно, зросла.

Другою причиною, яку виокремлюють методисти для пояснення того, чому українці не завжди вільно можуть спілкуватися англійською або німецькою мовою - їх велика відмінність від рідної мови. Обидві ці мови належать до германської групи і мають багато спільного. Тому, скажімо, німцеві буде набагато простіше вивчити англійську мову, ніж нам.

Але все-таки, на мій погляд, правильний підхід до навчання цілком міг би "змусити" заговорити на англійській наших випускників загальноосвітніх шкіл. На одній з наукових конференцій мені довелося поспілкуватися з літнім вже німцем, причому спілкування відбувалося російською мовою. Природно, я запитала його, де він так добре вивчив російську мову. "У школі", - була відповідь.

Інший приклад - моя колега, яка чудово володіє англійською мовою зі шкільної лави. У їхній школі уроки англійської вела колишня викладачка столичного ВНЗ, за сімейними обставинами переїхала жити в невеличке провінційне містечко. Знань і навичок з англійської мови, отриманих в школі, їй цілком вистачило, щоб легко справлятися з англійською в університеті, а згодом писати наукові статті та вступити до аспірантури в Німеччині.

Звичайно, сьогодні життя країни сильно змінилося. "Залізної завіси" немає, ми стали їздити за кордон, іноземці приїжджати до нас, а оголошення роботодавців рясніють фразами "потрібно знання англійської, німецької ...".

Відрадно, що люди пожвавилися і активно захопилися вивченням мов, тим більше, що вже не має браку в різноманітних курсах іноземних мов, а методологія зробила крок далеко вперед.

Освіта.ua
24.11.2009

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Дистанційний курс англійської для початківців Курс англійської для новачків включає 32 уроки, збірники вправ і 20 дисків з аудіоуроками
Дистанційний курс англійської для середнього рівня Якщо ви бажаєте вийти на хороший середній рівень знання англійської мови, то цей курс для вас
Дистанційний курс "Ділова англійська мова" Після проходження цього курсу ви будете почувати себе впевнено під час ділових переговорів
Дистанційний курс англійської для вищого рівня Курс англійської для вищого рівня – це максимально ефективна система вивчення англійської
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!