Osvita.ua Іноземні мови Все про вивчення мов Вивчення іноземної мови або що таке лінгвістичні здібності?
Вивчення іноземної мови або що таке лінгвістичні здібності?

Беручись за вивчення іноземної мови, людина перш за все повинна чітко визначити мету, яку вона ставить перед собою, і проаналізувати свої можливості

Вивчення іноземної мови або що таке лінгвістичні здібності?

Необхідно мати на увазі, що, незалежно від цілей, термінів, здібностей, іноземну мову треба вивчати в комплексі. На мові ми говоримо, пишемо, читаємо, ми розуміємо мову на слух. Неправильним було б уміти тільки читати, не розуміючи мови, або тільки говорити, але не вміти прочитати написане. Однак у реальному житті іноземна мова вивчається нерівномірно, і навички читання, письма, усного мовлення раз у раз "випереджають" одна одну в розвитку. Рідну мова дитина пізнає по етапах: спочатку вона рік-два тільки слухає, займається, так би мовити, аудіюванням, потім починає говорити, і тільки з 4-6 років вчиться читати і писати.

Для іноземної мови такі темпи, звичайно, немислимі, тому очевидною стає необхідність чітко вирішити для себе: навіщо потрібна іноземна мова, що ви збираєтеся з нею робити, і, виходячи з цього, розставляти пріоритети - насамперед вибираючи між усною і письмовою мовою. Якщо вам потрібно навчитися читати тексти за своєю спеціальністю і переводити свої статті або резюме на іноземну мову, тоді, зрозуміло, слід починати з граматики. Це не означає, що вам не потрібно слухати записи аудіокурсів або заучувати розмовні формули - для оволодіння іноземною мовою все це необхідно, - але поки що це будуть другорядні цілі. З іншого боку, якщо вам буде необхідно регулярно стикатися з ситуаціями реального спілкування (відповідати англійською мовою по телефону, пояснювати, показувати, проводжати кого-небудь куди-небудь і т. д.), то перш за все потрібно розвивати усні розмовні навички. І тут вам, звичайно, не обійтися без граматики і без заучування нових слів, але пріоритетом у цьому комплексі буде ваша робота з розвитку розуміння іноземної мови на слух, заучування розмовних штампів.

Важливий і свого роду аутотренінг зі зняття (або зменшення) страху перед говорінням на іноземній мові.

Другим найважливішим чинником, який треба враховувати, беручись за вивчення іноземної мови, є особисті можливості людини. У це поняття входять такі "деталі", як фінансові можливості, час, здібності і тип нервової системи. Про перші дві речі на цих сторінках говорити, природно, не має сенсу. Поговоримо про лінгвістичні здібності.

Питання про наявність або відсутність їх дуже складне; західні методисти і психологи відкрито визнають, що механізм засвоєння іноземної мови ще не зрозумілий остаточно через його виняткової складності. Однак відомо, що людина має переваги при вивченні іноземної мови, якщо:

  • має гарну слухову чутливість, тобто розрізняє звуки і їх відтінки, впізнає їх в потоці мови і імітує їх;
  • володіє достатнім обсягом пам'яті. Можна говорити про різні типи пам'яті: зорова, слухова, моторна; короткочасна - довготривала; механічна, логічна, асоціативна, емоційна і т. д. Коли скаржаться на погану пам'ять, мається на увазі недостатній обсяг механічної пам'яті, коли слова просто "не запам'ятовуються". Це найчастіше явище вікове, яке є своєрідною платою за життєвий досвід - інформацію, отриману мозком. Хороша механічна пам'ять - це не втомлений швидкий розум. Було б сумно, якби показники механічної пам'яті з віком просто погіршувалися і нічим не компенсувалися. Але у тому-то й справа, що з віком, зі збільшенням життєвого досвіду, погіршенням механічної пам'яті поліпшуються показники логічної пам'яті. Звичайно, для запам'ятовування нових слів потрібна хороша механічна пам'ять. Її потрібно тренувати, але і підстраховувати себе використанням логіки, асоціацій та емоцій при запам'ятовуванні.
  • володіє словесно-логічним мисленням. У цьому випадку людина може засвоювати мову індуктивно, переходячи від приватного до загального. Зрозумівши якесь правило на конкретному прикладі, людина логічно переносить цей окремий випадок на інші схожі ситуації і поширює своє знання з приватного на загальне, розширюючи таким чином свої можливості розуміння і мовлення.

Коротше кажучи, лінгвістичні здібності - це пам'ять, слух і логіка.

Людині дуже важливо знати себе, свої слабкі та сильні сторони, щоб компенсувати свої слабкості за допомогою своїх же сильних сторін. Ви погано розумієте іноземну мову на слух? Тренуйтеся, намагайтеся більше слухати, але при цьому приєднуйте логіку, намагайтеся здогадатися, про що йде мова. Погано запам'ятовуєте слова? Намагайтеся придумати якийсь логічний спосіб запам'ятовування, використовуйте асоціативне мислення.

Освіта.ua
17.11.2009

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Дистанційний курс англійської для початківців Курс англійської для новачків включає 32 уроки, збірники вправ і 20 дисків з аудіоуроками
Дистанційний курс англійської для середнього рівня Якщо ви бажаєте вийти на хороший середній рівень знання англійської мови, то цей курс для вас
Дистанційний курс "Ділова англійська мова" Після проходження цього курсу ви будете почувати себе впевнено під час ділових переговорів
Дистанційний курс англійської для вищого рівня Курс англійської для вищого рівня – це максимально ефективна система вивчення англійської
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!