Osvita.ua Вступна кампанія Що таке «відкрита» конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Що таке «відкрита» конкурсна пропозиція (широкий конкурс)

Конкурсні пропозиції закладів вищої освіти можуть бути «Відкритими» та «Фіксованими» (закритими)

Що таке «відкрита» конкурсна пропозиція (широкий конкурс)

Для розподілу державного замовлення використовуються два методи. Відповідно, конкурсні пропозиції закладів вищої освіти можуть бути «Відкритими» та «Фіксованими» (закритими).

У закритих конкурсних пропозиціях кількість місць державного замовлення заздалегідь визначена і надається вступникам з найкращими балами, які подали заяву саме на цю конкурсну пропозицію. За відкритими конкурсними пропозиціями бюджетне місце також надається вступникам з найкращими конкурсними балами, але конкурс проводиться одночасно серед усіх вступників в усіх закладах вищої освіти за певною спеціальністю.

Розподіл абітурієнтів за відкритими конкурсними пропозиціями називається «адресне розміщення державного замовлення». Це розподіл бюджетних місць не серед закладів освіти, а серед найкращих вступників. Тому тут працює принцип конкуренції навчальних закладів за найкращого вступника та, відповідно, за надані навчальному закладу бюджетні місця.

При цьому «Відкрита» конкурсна пропозиція певного закладу вищої освіти не має фіксованого обсягу місць державного замовлення, а має тільки максимально можливий обсяг місць державного замовлення. Це означає, що кількість абітурієнтів зарахованих на бюджет може бути меншою ніж визначений максимальний обсяг державного замовлення. Також, сума максимального обсягу державного замовлення на всіх відкритих конкурсних пропозиціях з певної спеціальності завжди більша, ніж фактична надана кількість бюджетних місць для цієї спеціальності.

Наприклад, загальний максимальний обсяг місць державного замовлення за відкритими конкурсними пропозиціями в усіх навчальних закладах на спеціальність «Право» може дорівнювати 100, а визначена Кабінетом Міністрів України кількість місць державного замовлення на спеціальність «Право» за відкритими конкурсними пропозиціями тільки 50. Це означає, що на спеціальність «Право» за відкритими конкурсними пропозиціями на бюджет буде прийнято тільки 50 осіб, хоча максимальний сумарний обсяг держзамовлення на всіх конкурсних пропозиціях складає 100.

Припустимо таку ситуацію: є чотири навчальних заклади із відкритими конкурсними пропозиціями на спеціальність «Право». На кожній з чотирьох конкурсних пропозицій у цих навчальних закладах встановлено максимальний обсяг держзамовлення на рівні 25 місць, тобто всього максимальний обсяг 100 місць. Загальна кількість бюджетних місць виділена на спеціальність «Право» у цих навчальних закладах — 50. Кількість вступників, які подали заяви на ці конкурсні пропозиції — 1000.

У цій ситуації на спеціальність «Право» на бюджет будуть зараховані 50 осіб з найвищим конкурсним балом серед усієї 1000 абітурієнтів. При цьому, ці 50 осіб отримають державні місця на спеціальності «Право» відповідно до їх заяв та визначених пріоритетів цих заяв.

Тобто, якщо у чотирьох навчальних закладах однаковий максимальний обсяг державного замовлення за відкритими конкурсними пропозиціями на спеціальність «Право» і він дорівнює 25 (в такому випадку загальний обсяг дорівнює 100 місць), то, незважаючи на загальний обсяг у 100 місць, на ці чотири спеціальності може бути зараховано тільки 50 осіб (максимальний обсяг бюджетних місць).

Це означає, що якщо до першого навчального закладу подали заяви 25 осіб із найвищими балами, то вони будуть зараховані на бюджет до цього навчального закладу, а на інші три конкурсні пропозиції за спеціальністю «Право» у інших навчальних закладах залишиться тільки 25 бюджетних місць, які також будуть розподілені серед найкращих вступників відповідно до поданих заяв. Тому, після проведення конкурсного відбору максимальний обсяг держзамовлення за останніми трьома конкурсними пропозиціями буде невиконаний і до цих навчальних закладів буде зараховано на бюджет менше осіб, ніж вказаний максимальний обсяг державного замовлення. Наприклад, ситуація може скластися так, що до першого навчального закладу на бюджет буде зараховано 25 осіб, до другого 15, до третього 7, а до четвертого тільки 3 вступника (загальна кількість 50 осіб).

Також може вниникнути ситуація, коли до першого навчального закладу подадуть заяви 500 осіб серед яких 27 осіб будуть із найвищими конкурсними балами серед усіх абітурієнтів, але максимальний обсяг держзамовлення у цьому навчальному закладі складає тільки 25 осіб. У такому випадку два абітурієнти з найнижчими балами не будуть зараховані на бюджет до цього навчального закладу. При цьому, вони будуть зараховані до одного з трьох інших навчальних закладів тільки у тому випадку, якщо подавали до них заяви про вступ з іншими пріоритетами. Якщо ж ці два абітурієнти подавали заяви тільки у перший навчальний заклад, то вони не отримають бюджетного місця, оскільки у них не вистачить балів для вступу саме у перший навчальний заклад.

Іншими словами: за відкритими конкурсними пропозиціями бюджетні місця отримують ті абітурієнти, які мають накращий конкурсний бал серед усіх абітурінтів, які подали заяви на відкриті конкурсні пропозиції з певної спеціальністі в усіх закладах вищої освіти, але з цього списку найкращих також виключаються абітурієнти, які не потрапили на бюджетні місця через те, що їм не вистачило максимального обсягу державного замовлення на певній конкурсній пропозиції. При адресному розміщенні державного замовлення можуть бути конкурсні пропозиції з повністю виконаним максимальним обсягом державного замовлення та обов’язково є конкурсні пропозиції з невиконаним державним замовленням, оскільки максимальний сумарний обсяг державного замовлення за відкритими конкурсними пропозиціями завжди більший, ніж кількість бюджетних місць, яка буде надана всім навчальним закладам за певною спеціальністю. Таким чином застосовується принцип конкуренції навчальних закладів за бюджетні місця та абітурієнта.

Також ви можете подивитись відео щодо алгоритму розподілу державного замовлення:

Освіта.ua
30.07.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Інна
При зарахуванні до магістратури ФІОТ (КПІ) порушуються всі правила конкурсного відбору: 1. Рейтингові списки жодного разу не коригувалися (всі претенденти зі всіх пріоритетів) в спільному списку по всім вказаним абітурієнтом спеціальностям, 2. Людину, якій запропоновано було бюджетне місце за найвищим 1 пріорітетом і вона відмовилася від 1 пріорітету (не принесла туди оригінали) одночасно зараховують на бюджетне місце за нижчим пріорітетом і також на бюджет. ЧОМУ?? 3. До якого числа можна подавати апеляцію щодо неправильного зарахування на бюджет? 4. Якщо я вже подала на контракт, то чи не вплинить термін розгляду моєї апеляція на моє можливе зарахування на контракт, якщо на бюджет мені не запропонують?
Ганьба МОН
Якщо б наше МОН було порядним, то воно не крало б звільнені бюджетні місця, а віддавало би їх нижчим у рейтингу контрактникам, які подадуть оригінали документів на відповідні спеціальності, наприклад, до 5 серпня. А то вони нібито віддадуть 1% пільговикам, а 14% вкрадуть.
Тарас
Для Ганьба МОН: Головна проблема в тому, що ці звільнені бюджетні місця взагалі з’являються. Якщо б абітурієнти не подавали заяви з пріоритетами на ті спеціальності, де в результаті не хочуть навчатися навіть за бюджетний кошт, то замість них ці місця справедливо отримали б наступні найкращі абітурієнти з широкого конкурсу. Бюджетне місце звільняється тоді, коли якийсь абітурієнт, якому держава це місце таки виділила відмовляється від нього. Описана Вами система працює для деяких спеціальностей, які держава особливо підтримує й де зазвичай великий недобір. А на інші спеціальності виходить, що держава не крала місце, а віддала його найкращому абітурієнту, який передумав його брати.
Дана
В цьому році знайомі отримали бюджетні місця в вишах,що входять в десятку найкращих за рейтингом в країні. Перший відмовився від бюджету на користь недержавного вишу ( я тут без коментарів). Другий також відмовився,мріє в рідному місті навчатись. Але є дуже велика вірогідність,що навіть на контракт не візьмуть,там конкурс огого. Тобто,вирогідніше за все, взагалі нікуди не вступить. От скажіть мені,будь ласка, про яку порядність йде річ у Вашому допису? Люди в неадекваті пріоритет вибирали? Під тортурами? Чи все ж таки річ у бездумному виборі абітурієнтів???
Werttyuuii
Щира правда- КРАДУТЬ!!!!
Коментувати
Ватруха
Уважаемые! Сорос и к’ руками шарова- гриневич уничтожают образование! Широкий конкурс - средство обмана! Результат- 15% мест( 10 тыс) не заполнено!! Дети на улице?! Ура ! Слава шарову, квиту, совсун, рошкевичу!
Галина
Для Ватруха місця не заповнені не через шарова-гриневич, а через влдасну дурість. Вони подають заяви на бюджет туди, куди врешті не збираються йти вчитись. Таким чином відбирають місця в інших дітей які саме мріяли прло це місце. Ніхто на вулиці не залишився. Ті, хто відмовився від бюджету, відмовились від нього на користь контракту за іншим пріоритетом, за яким на бюджет не пройшли. Є ще ті, які взагалі не збирались вступати в Україні, а заяви оформлювани "про всяк випадок" доки гне буде вирішено питання про вступ за кордоном. І хто їм лікар? Шаров? він має завчасно подумати, що діти які отримали гарні бали для вступу на бюджет на ділі виявляться дибілами.
Антоніна
Чому завжди хтось винен? Коли люди навчаться визнавати саме свої помилки? Невже так важко просто навчатися у школі,після уроків готуватися до зно,а потім ретельно вивчити правила вступу і подавати заявки на участь у конкурсі туди,де хочеш навчатись? До чого тут хтось інший? Для більш слабших у науці є професійні ліцеї,коледжі. Маємо поважати всі професії і дітей цьому навчати,а не ганьбити МОН та ще когось у тому,в чому самі винні. Досить скиглити. Час працювати над собою.
Азаров Коля москва
Азаров коля: Не нада скиглити! Вас трахают, а Вы радуйтесь!
Коментувати
Люба
Чи діє така система в усіх вузах якщо дитина відмовляється від державного місця і на її місце може притендувати інша чи це на всіх факультетах і як це відбувається ,як обирають інших дітей за рахунок чого.
Тарас
Для Люба: Ця система місця вже розподілила бюджетні місця. Якщо якийсь абітурієнт відмовляється від державного місця, то він взагалі втрачає право на бюджет будь-де. На звільнене місце будуть переводити пільгові категорії абітурієнтів. Детальніше: http://osvita.ua/consultations/65229/
dfg
Діє для спеціальностей, які потребують особливої підтримки.
Коментувати
Андрій
Система задобрювання плебса бюджетними місцями по квотах,система мановських 200-бальників за бабло,система лікарчуків,які продавали відповіді на зно(і не були покарані)-це нинішня система вступу у виші.Всі інші абітурієнти,які б вони бали не мали(тролі міністерства освіти тут всіх переконують,що бали занадто низькі),не мають гарантії вступу на бюджет.Тільки на контракт.Але вже краще в Польщу,ніж у Київ.Хоч навчитесь чомусь,і диплом європейського зразка,а не отой папірець,віддрукований на дешевому папері а 4...
ДГП
Для Андрій: повна дурня. за квотою надають лише 10% бюджетних місць. Переможців всеукраїнського туру МАН та олімпіад - одиниці. Всі інші вступають за балами ЗНО. В мене та всіх колег за останні роки діти вступили на бюджет просто за результатами ЗНО в найкращі виші: КПІ, НАУ, ЛНУ, ДДУВС. Якщо Ви обрали спеціальність, на яку для вступу необхідно 200 балів, то хто Вам лікар. Слід орієнтуватись на обсяг державного замовлення від МОН. Донька моєї колеги вступила на бюджет в НАУ навіть на програму з англійською мовою навчання (все без МАНів та квот і з провінційного міста)
Тарас
Для Андрій: квоти, МАН, випадки несправедливих результатів ЗНО - це все проблеми. Але я намагаюсь Вас переконати, що сама система широкого конкурсу працює добре. Тобто, якщо взяти всіх абітурієнтів без квот/пільг, то серед них бюджетні місця отримають ті абітурієнти, в кого найвищі бали і вони підуть в ті ЗВО, куди вони хочуть. Якщо відмінити додаткові бали, квоти та інші пільги, то звичайно буде вступати більше абітурієнтів з високими балами і з точки зору конкуренції це було б справедливіше. Але з іншого боку в нас в державі традиційно є багато пільгових категорій, яким держава надає захист. Істина, напевно, десь посередині. Поки що держава це регулює встановлюючи максимальний відсоток місць для квот.
Андрій
Для Тарас: Тобто несправедливе рішення результатів зно як статистична похибка-то таке.Але коли в той відсоток несправедливих рішень потрапляєш сам-то все інше якось не дуже цікао-і та супер крута система широкого конкурсу,і ті всі чудові нововведення,які так справедливо допомагають виявити найкращих.
Коментувати
Хакер
Оцей Шаров - це той , хто робить і діє , свідомо, на шкоду Украіні, іі молоді, університетам. Оця брехня з широким конкурсом- для того, щоб розвалити все. Діти кидають бюджет і йдуть на контракт, десятки тисяч місць пропадає?
Тарас
Для Хакер: Широкий конкурс створений для того, щоб місця отримали абітурієнти з найкращими балами. А чому діти кидають бюджет, якщо їм запропонували це місце по одному з пріоритетів, які вони самі виставили? Можливо тому, що потрібно було подавати заяви лише в ті ЗВО, де справді хочеш навчатися, а не у всі підряд, а потім відмовлятися від того бюджетного місця, яке ти здобув. До речі це місце не обов’язково пропаде, бо його може отримати пільговик. Ну і "десятки тисяч" Ви взяли зі стелі. Все держзамовлення на бакалавра становить майже 80000. Тобто, щоб було навіть десять тисяч потрібно, щоб від бюджету відмовився кожен восьмий. На щастя, в нас не настільки високий відсоток абітурієнтів, які не здатні подумати перед тим, як подавати заяви. Тому система з широким конкурсом не "розвалює все", а навпаки створює можливість отримати бюджетні місця найкращим абітурієнтам, які хочуть навчатися на цій спеціальності, незалежно від того, який ЗВО вони обрали.
Ольга
Я-мама щасливого вступника на бюджет в цьому році. Вивчала ситему вступу ще з вересня 2018 року поки дитина готувалась до ЗНО. Система працює чудово! Ми задоволені результатом! Діти, які стараються і до чогось прагнуть, мають можливість навчатись безкоштовно! Ми дуже задоволені.
Василь
Последний коментарий напоминает отзывы чудесно излеченных под рекламой БАДов в дешёвых рекламных газетах????
Коментувати
Галина
Дуже своєчасне стаття ! Коли ми пролетіли скрізь на бюджет із-за цього! Не простіше було б вказати кількох бюджетних місць і закріпити із за вишами? Такий складний механізм створений для маніпулювання? Тим більше, що фактична кількість бюджетних місць невідома. У нас на одному х пріоритетів взагалі забрали бюджетні місця. Навіщо ми використали свій пріоритет на цей ВНШ? Якесь ошукування абітурієнтів
Андрій
Для Галина: в 17-му році вони взагалі при оголошених шести-семи бюджетних місцях не дали в результаті жодного,і всі діти пішли на контракт,платим тепер.Кропивницький педуніверситет,спеціальність 035 переклад.І бали були високі..
Комментатор
Що в вашому розумінні «високі»? 170? ))) ви не повірите-це мізер...Сисстема розподілу місць спрямована на надання бюджету найкращим. І вона свою задачу виконує
D
Отримувати вищу освіту мають найкращі. А бюджет зі стипендією є і в ПТУ. До речі, там можна отримати дійсно потрібну на ринку праці професію. Ніхто абітурієнтів не ошукував. Все прописано і роз’яснено вже давно. Хто хоче отримати інформацію, той її отримає і проаналізує. Саме так вчаться у ЗВО. Не розібралися в правилах вступу -не зможете вчитися у ЗВО. А система прозора, проста і справедлива.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!