![]() |
Учителям треба бути такими щирими, чутливими і прямими, щоб не читати чужі сценарії взагалі |
Л. Булигіна: про перший урок навчального року
Автор: Людмила Булигіна, учитель інформатики, політехнічний ліцей НТУУ «КПІ».
У МОН рекомендують темою першого уроку «Ти як?», зробили достатньо якісну (в сенсі красиву) методичку і зняли відео. Відео без мегого в мене не запустилось, але то дрібниці.
Так от: чому я не рекомендую так робити, як це рекомендує МОН.
1. «Ти як?» – це наші питання вночі в месенджерах і зранку в телефонах (щоб ще не розбудити, не дай Боже, після обстрілів). Це питання до своїх. Близьких таких, рідних, друзів.
Я не відкрию Америку, коли скажу, що 1 Вересня – не зустріч друзів. Це початок роботи в групі, де будуть різні люди з різними досвідами. Ті, що були раніше в цьому класі, але змінились за півтора року. Ті, хто переїхав вимушено, і їм все не так, все погано і дуже хочеться додому, якого, може, вже й немає. Це ті, хто повернувся з європ і взагалі думає, що повернувся в 23 лютого.
Ми не можемо спитати в кожного «Ти як?»
2. А ще не кожен може відповісти. Справжні (й видумані) історії про війну діти розповідають одноліткам. Додають героїзму або навпаки байдужості, зменшують страх і збільшують причетність, не важливо. Але це історії для своїх. І, можливо, після першого уроку десь на перекурі у старших і перекусив у молодших хтось і розповість справжнє «ти як». Як і дорослі. Комусь, кому довіряють.
Перший урок має бути про «Де я?»
Чи мені безпечніше тут? Чи моє оточення виглядає острівцем моєї впевненості? Чи я знайду своє місце?
Не вправи на дихання, не розмови про «взагалі» і точно ніяких спільних дій.
- Пошук свого місця (як вправа і посміятись).
- Планування свого навчання (для себе, в секретному листочку і заклеїти до Нового року).
- Побудова «острова безпеки» з предметів, що оточують (аналог «халабуди») для фотозони, щоб з телефоном не розлучатись, бо це щит.
- У кінці одна спільна дія: причепити прапорець або стікери на карту (класу, школи, країни).
- Написати побажання і не озвучувати ,просто скласти в коробку «Відкрити в День Перемоги».
Якось так.
І, можливо, через місяць-другий, коли «приживуться» частинки пазлу класу, набратись сміливості і запланувати урок «Ти як?»
Спочатку провівши анонімне опитування, чи готові до цього учні.
І бути таким щирим, чутливим і прямим, щоб не читати чужі сценарії взагалі.
Освіта.ua
29.08.2023