Є. Кравченко: невже наявність іспиту гарантує знання?

Треба створювати не іспити, а систему нормального патріотичного виховання у школах

Є. Кравченко: невже наявність іспиту гарантує знання?

Автор: Євген Кравченко, учитель історії, приватний заклад освіти «Технічний ліцей» м. Дніпро.

Освіта, НМТ та два предмети...

Бачу, що майже вся історична спільнота обурилася відсутністю нашої Кліо на національному мультипредметному тесті. Хотів також висловитися з досвіду свого посереднього строку викладання.

Відразу зазначу: мені не подобається ні обраний формат іспиту, ні затягування з вибором предметів та тем. Взагалі на роботу МОН в часи війни без брому не глянеш. М'яко кажучи, дякую, Боже, що я в приватній школі...

Два предмети, десять чи п'ятнадцять? Невже наявність обов'язкового іспиту гарантує знання? А тут ще ж історія?! Як же ж патріотизм, держава, війна і т. ін.?

А в мене інші питання, особливо до моїх колег. Не до тих, що створюють папірці, щоб душити будь-яку викладацьку ініціативу. Не до тих чинуш, які в 2018 році робили пам'ятний захід Небесній Сотні, присвятивши кожну його секунду АТО. Не до тієї розумаки міського департаменту, яка змушувала мене тягнути червоний прапор у музей.

Питання до викладачів, вчителів, педагогів, чи як ми ще себе називаємо.

Наскільки зубріння 25 тем протягом п'яти місяців пов'язано з патріотизмом? Скільки пам'ятних місць своєї країни бачили ваші вихованці? Не на картинках, а вживу? Скільки свят та пам'ятних дат пам'ятають ті, кого ви неодноразово долучали до тематичних заходів?

Будьте чесними, хоча б перед собою. Згадайте, що було зроблено для патріотизму та історії за 9 років війни... Хто вас підтримував і за допомогою чого. Скільки рекомендацій і «листів щастя» про заходи треба було реалізовувати? А супроводжувати фотографіями в стилі «діточки біля дошки, розчулені картинками»? І це в умовах, коли одні з перших підручників НУШ затримали майже на рік. Та у вас таких історій мільйони.

Вибачте за ці скарги та скиглення. Як і ви, я обожнюю історію. Як і всі ми, хочу, щоб учні були патріотами.

Але подивіться правді у вічі...Треба створювати не іспити, а систему нормального патріотичного виховання. А на це дійсно потрібні кошти і мотивація. Не папірці з відписками, а роки цілеспрямованої роботи.

P. S. Тим, хто кидає звинувачення за «зниження показників» та «падіння рівня знань», раджу хоч місяць повчитися за відсутності світла. Чи посидіти декілька занять з класом у бомбосховищі. Дякуйте учням за те, що вони залишаються з нами.

На фото моя рідна школа.

Оригінал

Освіта.ua
30.01.2023

Популярні блоги
О. Меркулова: чому міністр не обстоює свою дисертацію? Немає жодної логіки в тому, що людина готова легко відмовитися від кандидатського ступеня 
Г. Сищук: починати реформи варто не з підручників Починати слід з перегляду самої суті: функції учителя, аспектів, які погіршують ефективність його роботи
Тамара Горіха Зерня: потрібне чесне визнання стану справ Потрібно визнати: онлайн-навчання – це профанація, а три роки онлайн – це три втрачених для школи роки
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Петро
НУШ - це дебілізація країни. Де факто, це заборона викладати в школах природничі дисципліни. Найгірше, що адепти НУШ залишаться на високих посадах ректорів, депутатів, міністрів, а не будуть люстровані за антиукраїнську реформу, проти якої відкрито виступали науковці і освітяни