Інна Совсун: картина зі вступом адекватніша, ніж торік

Шкода, що доводиться боротися за повернення здобутків попередніх років, а не впроваджувати нові реформи

Інна Совсун: картина зі вступом адекватніша, ніж торік

Автор:  Інна Совсун, народний депутат України, член фракції політичної партії «Голос».

Останнім часом багато думаю, як ми будемо вертати з-за кордону українських дітей після перемоги.

Чи допоможе в цьому нова вступна кампанія? Давайте розбиратися.

Сьогодні презентували модель вступу для випускників шкіл 2023 року. Вступний іспит знову відбудеться у форматі Національного мультипредметного тесту, але будуть суттєві відмінності.

Основна сесія тесту відбудеться в червні. Випускники складатимуть його з трьох предметів за 1 день. На це відведуть 3 години, і завдання будуть з обов'язкових української мови та математики + один предмет на вибір абітурієнта чи абітурієнтки: історія України, одна з іноземних мов або природничих дисциплін.

Кількість завдань з кожного предмету буде різною: 30 з української мови, 22 з математики, 32 з іноземних мов, 20 з фізики тощо. Результат у тестових балах можна буде побачити одразу після завершення роботи.

Цього року Український центр оцінювання якості освіти анонсує більше форматів завдань – наприклад, встановлення хронологічної послідовності або вибір кількох правильних відповідей, але завдання все ще будуть тільки закритого типу, тобто тестові, без «свого варіанту». Усі завдання будуть унікальними – УЦОЯО обіцяє уникнути ситуації минулого року, коли учасники пізніших сесій отримували завдання, що вже траплялись раніше й були доступні онлайн.

Також цього року запровадять новий формат порогу «склав – не склав»: замість балу, встановленого експертами, це буде просто 10% для кожного навчального предмета, залежно від максимальної кількості тестових балів з кожного предмета.

Національний мультипредметний тест – це тільки вступний іспит, він не буде обов'язковим для тих, хто складає лише Державну підсумкову атестацію.

Також сьогодні презентували особливості вступу до закладів вищої освіти. Наприклад, будь-який вибірковий предмет тесту дозволить подавати заяву на будь-яку спеціальність, але за спеціальностями будуть вагові коефіцієнти.

Цього року встановлять бар'єр у 150 балів для лікарських спеціальностей, 140 – на право, публічне управління та адміністрування, міжнародні відносини та фармацію, 130 – для решти спеціальностей на бюджет.

Для мене дуже важливе повернення прохідного балу – насамперед, на медичні спеціальності. Імовірно, в Міносвіти жахнулися, до лікарів з якими знаннями можна буде потрапити на операційний стіл. Але на жаль, самого прохідного балу недостатньо. У процесі навчання лікарів також потрібен контроль, а тут уже палки в колеса вставляє МОЗ. Тож добре, що є хоча б ці 150 балів.

Для дітей загиблих захисників та захисниць ці вимоги не застосовуються. Вступники зможуть подати до 20 заяв, але з них не більше 5 – на бюджет.

Цьогоріч не враховуватимуть бали атестата та сільський коефіцієнт, натомість гратимуть роль регіональний та галузевий коефіцієнти. Тобто для вступників, що подають документи не в університети Києва.

А вступаючи на контракт на 53 спеціальності, що мають спеціальний статус, абітурієнти зможуть не складати Національний мультипредметний тест, а обійтися лише вступними іспитами в університеті.

Вступ на магістерку лишається тестовим – тест загальної навчальної компетентності та з іноземної мови для вступників, а для ряду спеціальностей: соціальні та поведінкові науки, журналістика, право, управління та адміністрування, публічне управління та адміністрування та міжнародні відносини, – складатиметься єдине фахове вступне випробування та тест з іноземної мови.

Я дуже сподіваюся, що Міносвіти та УЦОЯО забезпечать дві речі. Фізичну безпеку під час складання іспитів. Та гарантію доброчесності, коли списати під час складання іспиту з усіма чи онлайн – неможливо. Адже якщо ми прагнемо мати сильну європейську освіту, доброчесність має бути в пріоритеті.

Картина зі вступом адекватніша, ніж торік. Шкода тільки, що доводиться боротися за повернення здобутків попередніх років. А не впроваджувати нові реформи, адже роботи попереду дуже багато.

Оригінал

Освіта.ua
20.01.2023

Популярні блоги
Є. Кравченко: невже наявність іспиту гарантує знання? Треба створювати не іспити, а систему нормального патріотичного виховання у школах
Я. Абрамейцева: у чому ціль обов’язкової математики? Випускники 2023 найважливіші роки майже не мають можливості опановувати предмети взагалі
Ігор Лікарчук: хайп навколо оцінювання учнів Оцінка давно втратила дидактичну значущість і перетворилася на холодну формальність заради звіту
Є. Козолуп: чому вчитель має доводити свою необхідність? «Менеджери» довели освіту до такого стану, що вчитель має робити свою роботу на 150% за будь-яких умов
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Парій
І Вол Совсун щось пише… о горе!! А про випускників коледжів подумали?? Хіба немає різниці - школяр чи енергетик , який три роки вже навчався? А після педколеджу вчитель молодших класів?? Ідіоти депутати.
Ольга, вчителька математики
Натрапила на цікаві та корисні думки "профі" ! Дуже рекомендую https://www.youtube.com/watch?v=0h_yZKgw6YM