Я. Абрамейцева: у чому ціль обов’язкової математики?

Випускники 2023 найважливіші роки майже не мають можливості опановувати предмети взагалі

Я. Абрамейцева: у чому ціль обов’язкової математики?

Автор: Яна Абрамейцева, юрист.

Пане Сергію, ви серйозно історію України розцінюєте як предмет необов’язковий?

Ви не робили спроб запитати про це мешканців окупованих територій?

Варіанту, де математику можна було б замінити чи обрати замість неї інший предмет ви дітям, які «вчаться» півтора року під час війни, під ракетами, артобстрілами, без світла, тепла, води, без зв’язку, без нормального відвідування школи – ви не даєте.

Випускники 2023 найважливіші роки – майже не мають можливості опановувати предмети взагалі.

Математику неможливо вивчити без вчителя. Невже ви цього не розумієте? Чи все ж таки математику можна зробити предметом на вибір для тих, кому вона потрібна для вступу?

А художникам, вокалістам, психологам, філологам – української у тому числі мови – дати можливість складати профільні предмети?

Чи ви розраховуєте на дотації від донорів, отримавши шокуючі результати з математики, бо вони були жахливими ще до війни, без тих умов, у яких зараз «навчаються» випускники?

У чому ціль обов’язкової математики? Розпач дітей? Розподіл донатів? Показна «боротьба» за освіту у на фоні виборів у ВР?

А ще треба, щоб міністр та всі дотичні реально в цифрах побачили кількість годин, які вчителі обов’язкових предметів, наприклад, з математики, дали випускникам 2023 за півтора року війни.

Не по звітах, бо там все «сімпатічно і цілком». А реально.

Тобто – зустрітись із реальними батьками. З тим, хто наймає наразі репетиторів з математики, і все одно – не можуть дати дітям знання, бо світла немає, зв’язку немає.

Окремо потребує розуміння, як за рік війни історія України не змогла стати обов’язковим предметом, для підтвердження отримання середньої освіти?

Може, депутатам історія України не цікава? Не потрібна? Вміння рахувати «по життю» знадобилось більше?

Поговоріть про це із тими батьками, хто ховав дітей вже 24 лютого о 4-30 у підвал, бо у нас падало з першої хвилини, і вийшов звідти під дулом автомата русака, ступаючи по трупах, аж 18 березня.

Окремо треба згадати стан дітей. Плюс – пубертат. Плюс – триваючий стан війни.

Зо два тижні тому мого «випускника–2023» підкинуло на ліжку від розриву чогось у небі. Не так давно.

І всі, зрозуміло, чекаємо й надалі…

Невже дорослі люди не можуть осягнути своєю вже зрілою психікою, що діти зараз травмовані у рази сильніше, ніж ці дорослі?

Це міф, що діти все переживають легше! Це самозаспокоєння!

У дітей все заховано та приглушено , але це не означає що простіше!

Навпаки – страшніше та складніше…

І це я пишу, як мама із Київської області, не із Маріка, Ізюма, Харкова.

Наші діти потребують допомоги. Не бюрократії і фальштурботи.

Оригінал

Освіта.ua
16.01.2023

Популярні блоги
Є. Кравченко: невже наявність іспиту гарантує знання? Треба створювати не іспити, а систему нормального патріотичного виховання у школах
Я. Абрамейцева: у чому ціль обов’язкової математики? Випускники 2023 найважливіші роки майже не мають можливості опановувати предмети взагалі
Ігор Лікарчук: хайп навколо оцінювання учнів Оцінка давно втратила дидактичну значущість і перетворилася на холодну формальність заради звіту
Є. Козолуп: чому вчитель має доводити свою необхідність? «Менеджери» довели освіту до такого стану, що вчитель має робити свою роботу на 150% за будь-яких умов
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
K
Черговий текст від людини, яка не знає математики навіть на примітивному рівні.
Ірина Єгорченко
Тобто то роздаємо фальшиві свідоцтва про середню освіту, беремо на навчання в ліві лавки якими стануть університети осіб без початкової та плекаємо брехунів? Брехун та списувач, якому намалювали оцінку з математики бо є якісь там причини брехати, патріотом не стане. Стане хитруном, пристосуванцем до будь-якої влади. Ну й всі 100% закликантів скасувати вивчення математики - вороги або корисні ідіоти ворога, руйнівники обороноздатності. Ніжні кошеняточка, такі ніжні що простеньку математику до 6 класу (тобто те, що мало бути вивчене навіть до пандемії) - в університетах непотрібні. Юристи-брехуни та списувачі непотрібні. Нема знань за 6 класів - є простіші професії
Андрій
Історію в рази складніше вивчити без вчителя ніж математику! Тим більше всі заздалегідь знали, що на ЗНО буде математика і готувалися до неї. Математика логічна наука, її можна зрозуміти. Історію можна тільки зазубрити, але за короткий час запам’ятати купу дат і подій неможливо! Для обов’язкової історіі потрібен перехідний період в 2-3 роки.
K
Для Андрій: історію складніше вивчити без вчителя? Це смішно.
Коментувати
Математик
Тести з математики в останні роки настільки примітивні, що показують не стільки знання предмету, як здатність мислити. Подивіться на завдання - там примітивні задачі для молодших класів. Підготовка з математики вашим дітям принесе тільки користь. Не дивуюсь міркуванням пані Яни і їй подібним: про непотрібність математики кричать саме ті, хто не зданий її засвоїти. Щодо спекуляції про іспит з історії: заучування дат і відповідних подій не дає розуміння історії. Саме це потрібно для успішного складання історії. Ну не будуть дітей питати екзамені причини і наслідки історичних подій, чи аналізувати ці події. Потрібно просто вивчити хто що і коли зробив. Такий іспит взагалі не потрібний! До того ж, іспит з історії ставить у нерівні умови учнів з математичними здібностями. Дітям з логічним мисленням і пам’яттю складно просто завчити дати і події напам’ять, як цього вимагають вчителі історії. Аналіз причин і наслідків (те в чому сильні "технарі") наших вчителів, на жаль, не цікавлять.
Володимир
Пані Яна! Репетитори не тому не дадуть знання, що немає світла чи зв’язку, а тому, що деяким дітям і, насамперед, їх матерям Бог не дав розуму.
Клавдія
Лише українська мова має бути обов’язковим предметом.Чому не маємо такого варіанту? Відразу заспокою, що без обов’язкового іспиту з математики науково-технічний прогрес не зупиниться.Діти з математичними здібностями, які люблять цей предмет саме його і оберуть на ЗНО, свій вибір пов’яжуть з технічними, інженерними спеціальностями, саме вони інженерно-технічний потенціал держави. Ну здадуть філологи, юристи синуси, косинус і т.д. і що? Хто і яку користь отримає від юриста зі знаннями тригонометрії?Те саме історія України. Дуже хибна думка, що знання історії України захистить державу від зрадників, проявів сепаратизму. Корінь цих явищ значно глибше ніж історія України. Чи ви впевнені, що незнання історії України породило "батальйон монако" ))???Ця обов’язковість в іспитах, дуже принижує систему освіти! Буцім то за 11 років наша система освіти не навчила дітей чотирьом арифметичним діям, не навчила, що України виникла не з СРСР, а її державність іде з Київської Русі. Лише українська мова.
отож
Для Клавдія: з Київської Русі? Тітко, йдіть вчить історію! Коли взагалі цей термін узявся і від кого пішов? І ви ще патякаєте, що історія не потрібна?
Коментувати
Випускниця
Математика - основа iнтелекту. Те, що когось трусить вiд царицi наук, точно не iii провина. Вчитись пiд час вiйни складно, але якщо хочеш, то нема нiчого неможливого.
Зоя Анатоліївна
" Троянди й виноград, красиве і корисне". Математика - перемога у війні.На мою думку, треба вчити математику й історію.Але змінити методику.Єйдетику відкрила для себе.Історія - складна наука, точніше, вибачте, історики, " вертлява".
Таня
Навіть війна не змінила пріоритети розподілу навчальних годин. 1-2уроки на тиждень історії України з 7 по 11клас!
Ганна
Розуміння низки тем з математики важливе для опанування принципів дослідницької діяльності, яке є частиною вищої освіти будь-якого профілю. Таким чином, добре було б, якби обов’язковий тест з математики перевіряв знання й навички, які знадобляться всім студентам вишів. Для вступників на факультети, на яких потрібне поглиблене знання математики, можна зробити окремий тест або блок із завданнями в межах одного тесту. Такий самий принцип можна застосувати до історії та інших предметів, які доцільно складати всім вступникам.
Мама випускника
Для Ганна: Математика потрібна всім. Це факт. Але чому про це не вирішили у вересні місяці? Чому в нас різна кількість часу виділена на вивчення математики в різних школах? Чому в нас різні рівні вивчення: стандарт - 3 уроки на тиждень і профільний 12 уроків математики на тиждень(в 4 рази більше) Діти сільських шкіл поставлені в набагато гірше становище, бо щоб профільний клас створювати не вистачає учнів. А вивчити математику самостійно, без учителя - нереально. Вистачило б в даних умовах (воєнний стан, тривоги, відсутність світла, зв’язку та інтернету) обов’язковим предметом зробити тільки українську мову, а інші два - на вибір абітурієнта
Ганна
Згодна, що українська і два вибіркових предмети - це один з найкращих варіантів проведення НМТ. Проте може бути й варіант з обов’язковою математикою - тоді завдання з неї мають бути такими, щоб вони перевіряли знання певних базових концепцій, розуміння яких є важливим для здобуття вищої освіти будь-якого напрямку. Водночас учні, яким математика потрібна на поглибленому рівні, повинні мати можливість виконати додаткові завдання. Навчання математики треба реформувати, зокрема намагатися пояснювати теми так, щоб учні їх розуміли, а не просто робили завдання за шаблонами; надавати можливість базово вивчати додаткові теми, які потрібні для факультетів із поглибленого математикою; створювати можливості для ефективного самостійного вивчення математики - надавати зрозумілі й детальні пояснення у підручниках та на спеціальних сайтах (наприклад, як у Khan Academy, матеріали з математичного курсу якої частково перекладені українською, та Math is Fun).
Andrii
Для початку потрібно щонайменше в двічі збільшити кількість годин для вивчення математики! В 10 і 11 класі малювання (мистецтво). Це нормально? Де креслення, навички якого потрібні майже у всіх технічних дисциплінах?
Коментувати
Dmitrii Riabichenko
Підтасовка і маніпуляція в базових засадах статті. «Математику не можна вивчити без вчителя». Рівно навпаки: історію не можна вивчити без вчителя. Квадратне рівняння розв’язується однаково і в сучасному українському підручнику, і в радянському, і в американському. На рівні середньої школи треба просто десять тих рівнянь розв’язати за шаблоном, зробити РОБОТУ, і результат буде. Просто сучасна організація освіти дозволяє учням не працювати, а батькам учнів — їх в тому ледацтві покривати. Війна все погіршує, але математика від війни страждає найменше зо всіх. Навіть у порівнянні з іншими природознавчими сестрами, бо тим матеріальні об’єкти потрібні. Інша справа історія.
Dmitrii Riabichenko
Інша справа історія. Можна з підручника вивчити факт, що на Переяславській раді в 1654 уклали угоду з Москвою. І що це вам дасть для складання історії? Досьогодні є ті, хто вважає це заповітом "єдиного народу", є ті, хто вважає, що москалі підманули, є ті, хто вважає, що Богдан зрадив, і ті, хто вважає, що Богдан боронив. І все те саме з князем Володимиром, Данилом Романовичем, Мазепою, Гоголем, Бандерою, Корольовим, Олійником, — і до Зеленського з Арестовичем. На якого екзаменатора (укладача тестів) потрапиш — таке і отримаєш. Не вгадав підручник — і ось вже неправильно визначив, який фактор був визначальним, а який другорядним, чи був вплив одного на інше, чи результат "в цілому отриманий" чи "присутній лише фіктивно". І далі те саме, і гірше. І нічого нікому не доведеш, бо цілі академіки віками чубляться, з кожного боку стоси писанини…
Dmitrii Riabichenko
Що й робить відповіді у питаннях про НМТ очевидними. Дитина, що впоралася з квадратним рівнянням, закономірності в історії зрозуміє, якщо її з фактами не обманювати. Полум’яний носій вікопомних і духопід’ємних ідей траекторію для арти не побудує, бо вона парабола, а парабола описується квадратним тричленом, і точка її приходу в ціль — це розв’язок квадратного рівняння.
Мама випускника
Видно, що ви далека людина від сучасної школи, якщо вважаєте, що математика - це тільки квадратне рівняння і парабола. У нас математику зробили обов’язковою, а уроків на вивчення математики не додали. Як може учень за 1,5 уроках в тиждень вивчити всю тригонометрію, всі логарифми, всі похідні та інтеграли, комбінаторики, теорію ймовірностей та статистику? Це алгебра. Та ще і без світла під звуки повітряних тривог? І вчитель радий допомогти, але немає зв’язку. А ви щось пишете далеке від дійсності. В цьому році можна тільки українську мову обов’язковим предметом провести, а інші 2 - на вибір випускників. Багато професій можуть обійтися без математики, а історія - нехай поки вчені розберуться, де правда, а де перекручені факти. Яну підтримую повністю.
Коментувати
Andrew Brown
Неможливо і немає сенсу провадити дискусію з нефахівцями у сфері педагогіки та психології, які вважають, що математика не має бути обов’язковою. Зараз настав той час, коли математика з фізикою й інформаційними технологіями також мають стати ідентифікаторами українця, адже вони визначають майбутнє держави та нації.
Мама випускника
Для Andrew Brown: Якби МОН дійсно переживав за математичні знання учнів, то на вивчення математики виділяли б в 10-11 класах не 3 уроки на тиждень(1,5 алгебра+1,5 геометрія), а в 7-9 по 4 уроки ( 2+2), а мінімум 6 уроків, як було колись. А то всі винуваті: і діти - бо не навчились, і вчителі - бо не навчили. Вважаю, що в цьому році можна обов’язковим зробити тільки українську мову, а інші - за вибором випускника. Яну підтримую. Бо в таких умовах, в які зараз поставлені діти і вчителі (2год світло є, потім 5-6 немає), ніякий вундеркінд математику самостійно при свічці під звуки сирени не вивчить
Коментувати
Лана
Я підтримую Яну. Не тому, що вчителі погані або репетитори. Математика філологам не потрібна. Вона має бути за вибором. Як і англійська. А от Укр мова та Історія України обов’язковими. Бо це ідентифікатор українця. Інші предмети за вибором, за фахом.
Ірина Єгорченко
Для Лана: Якщо дитя має такі когнітивні проблеми, що нездатне опанувати математику за 6 класів для НМТ, воно має йти на простішу професію. Дебіли журналісти та перекладачі дістали.
Коментувати
Михаїл
Яна: "Чому математику зробили обов’язковою?! Нехай її здають лише ті, кому вона потрібна для вступу! Війна! У учнів стрес! Світла немає! Вчителі не вчать! Репетиторів наймають, та й вони не вчать! Математику ніхто не розуміє! Результати поганими будуть! Ви цього хочете?!" Також Яна: "А чому історію не зробили обов’язковою? Чому обов’язковою не зробили, я питаю?! Вам що, не цікава історія?!" Я би провів обов’язковий екзамен з логіки. Спеціально для Яни.
Мама випускника
Для Михаїл: Швидше для вас потрібно екзамен з української. Та іще із людяності. А ваше ім’я рузькосвиняче саме говорить, кого ви підтримуєте. У нас є прекрасне українське ім’я Михайло, а ви йдіть у свою рашу. Українці без вас розберуться
Михаїл
"Людяності"? Яна пропонує не робити обов’язковою математику, бо її складно вивчати, у дітей стрес, уроків немає, світла немає, результати погані etc. І у тому ж тексті пропонує зробити обов’язковою історію, з аргументацією "Ну а що, вам історія не цікава?" Додуматися, що ті ж самі аргументи проти обов’язкової математики можуть примінятися проти обов’язкової історії, вона не змогла. І де у мене "немає людяності"? Тут у декого розуму немає. А щодо мого "рузькосвинячого імені". По-перше, я з вами на бруденшафт не пив, я незнайома вам людина, отож слідкуйте за словами. По-друге, я українець, Михаїл - моє ім’я по паспорту. А ось ви своє ім’я взагалі не написали. Підпишіться справжнім іменем - от тоді і поговоримо, у кого воно більш українське.
Софія
Історія має бути обов’язковою не через "А чого вам вона не цікава? ", а через те, що людям без знання історії падають бомби на голови. До 24 лютого більшість людей вважала росію "братським народом", бо вони так почули. Десь, не важливо де. Але якби вони вчили історію, то знали б, як росія винищувала Україну і українську мову, українську історію. Наших культурних діячів завжди катували, завжди вбивали, завжди намагалися нас захопити. І, повірте, якби всі люди вчили історію, то не було би зараз українців, які досі облизують росію, не було би синдрому меншовартості, і наша країна була би більш розвиненою. І якщо зараз не впровадити якісне вивчення історії, то через 200-300 років події сьогодення знову повторяться. А як нас від цього врятує математика?
Коментувати
Для Яни:
Дуристко, не потрібно спекулювати на війні. Я не проти історії, але й не треба зводити наклепи на вчителів математики. Ніхто не винен, що твоя дитина тупа у математиці. Та і ти, мабуть, також.
Мама випускника
Для Для Яни:: Що за дурниці ви верзете? Де Яна зводить наклепи на вчителів? Вона вказує на факти, які дійсно заважали дітям здобувати знання. Для чого ви ображаєте незнайомих людей? Якщо ви вчитель математики, то я не заздрю вашим учням. Миру нам всім і ПЕРЕМОГИ.
Олена
Кожен громадянин має знати українську мову та історію України.Випускні екзамени це не тільки перевірка знань з базових дисциплін, але екзамен на громадянську зрілість..То ж потрібно переглянути перш за все навчальні програми.В школі історію України вивчають на 1 -1,5 годинах , які в розкладі 6 - 7 уроком в усіх класах.Так і виходить, що в нас всі "експерти" з історії.Це по коментарях видно. Знати українську мову і любити свою історію це ознака національної свідомості.Досить експериментів без оновлення.Старша школа має готувати учня до майбутньої професії а отже навчальний план школи має це передбачати.Діти щодня мають 7 - 8 уроків , половина яких їм просто не потрібна, а вечорами бігають до репетиторів, щоб поглибити знання з предметів, які їм необхідні. Має бути обов’язковим екзамен з української мови та історії України, а інші - відповідно майбутнього фаху!
Коментувати