Л. Найдьонова: додаткові канікули від онлайн-освіти

Від того, що ми будемо робити вигляд, що всі справляються, реальність не зміниться, а тільки погіршуватиметься

Л. Найдьонова: додаткові канікули від онлайн-освіти

Автор: Любов Найдьонова, доктор психологічних наук, член-кореспондент НАПН України, заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.

Додаткові канікули? У мене на думці додаткові канікули для дітей – від дистанційної освіти під час електричної кризи.

Від того, що адміністрація тисне на вчителів, ті тиснуть на батьків, а батьки тиснуть на дітей з приводу необхідності робити щось в умовах, коли можливості не забезпечені, ми тільки лавинно збільшуємо стресові реакції.

Звісно, такі рішення мають бути спокійними і виваженими, відповідальними кожного на своєму місці, без боязні санкцій зверху за те, що заклади діють у кращих інтересах дітей, а якісь традиційні показники при цьому будуть зменшуватися.

Потрібно переглянути показники, потрібно ставити питання про компенсуючі семестри, а то й повторне проходження вирівнювального року, коли без зайвого тиску діти матимуть змогу пройти те, що пандемічно-воєнна екстремальна дистанційність не дала можливості сформувати.

Від того, що ми будемо робити вигляд, що усі справляються, реальність не зміниться, а тільки погіршуватиметься, бо пробіли тягнутимуть зменшення можливостей дитини у наступних навчальних завданнях.

Не в інтересах дитини сьогодні звітування про те, що всі добре справляються. Оце мене хвилює. І це не про «караул і зраду». Це про відповідність реальності.

Там, де все вдається без стресових перевантажень – низький уклін майстерності вчителя і батьківській самовідданості. Може, мої думки і дещо згущують проблему. Але точно знаю, що в деяких місцинах ці проблеми дають дуже сильне навантаження на здоров'я.

Сподіваюся, що МОЗ і МОН співпрацюють з цього приводу, а ініціативи на місцях, де люди краще знають обставини, лише підтримуються.

Оригінал

Освіта.ua
28.11.2022

Популярні блоги
Я. Абрамейцева: у чому ціль обов’язкової математики? Випускники 2023 найважливіші роки майже не мають можливості опановувати предмети взагалі
Ігор Лікарчук: хайп навколо оцінювання учнів Оцінка давно втратила дидактичну значущість і перетворилася на холодну формальність заради звіту
Є. Козолуп: чому вчитель має доводити свою необхідність? «Менеджери» довели освіту до такого стану, що вчитель має робити свою роботу на 150% за будь-яких умов
Іван Осадчий: про оцінювання учнів 5 класів НУШ За пропонованим у Методичних рекомендаціях підходом неможливо виставити оцінки за семестр
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
настя
звичайно зараз ж набагато краще ходити на навчання під час частеньких.сирен, можливості бути об’єктом наступного бомбардування, страху від того що ти не поряд з родиною а в темному підвалі навчального закладу , де тільки говорять що подбають про тебе))) як ще це тупо й жахливо. навчання забирає у нас всі моральні сили а якщо поєднати їх ще з умовами війни та всіма аспектами у вигляді ще й виключень електроенергії, тоді дах остаточно поїде. ми і так за оцінками бігаємо оскільки уже важко зараз зосередитись на уроках та змусити себе що-небудь вивчити, а тут ще й кожного дня зранку прокидайся та проведи цілий день в холодній школі, де тобі голодно та відразно, з майбутнім передчуттям здачі 4 обов’язкових предметів на екзаменах без можливості вибору)) з нас роблять роботів та хочуть щоб ми залишилось вже беземоційними й розбитими, думаючи що школа навпаки повертає нас до колишнього життя. але як раніше вже не буде. дайте хоч зараз можливість нормально вчитися, навіть дистанційно, вдома.
Валентина
Повторне проходження вирівнювального року- сумнівна пропозиція. Краще скоротити програму або кількість предметів. Алгебру, геометрію об’єднати в математику, зарубіжну та українську літературу об’єднати і т.д. Більше конструктиву і буде кращий результат. Наразі в програмі навчання багато теорії, повторів і мало корисної інформації. Дуже не послідовна і не структурована програма. Іменники, прикметники і т.д. вчать кожен рік, починаючи з 3 класу, і кожен рік по-інакшому.Це плутає, часто чую від дітей, що вони вчать одне, а потім інше, що відміняє попереднє. Повтори створюють ефект дезинформації. Маса титулованих діячів освіти, а освітня програма повна"лажа"! Ганьба!
Катерина
Для Валентина: пані Валентино, щодо початкової школи - точно не знаю, але у старших класах ніхто не вчить іменники та прикметники кожен рік. Іменник та прикметник - це 6 клас, дієслово, прислівник та службові частини мови - 7 клас, словосполучення та просте речення - 8 клас, складне речення - 9 клас
Людмила
В англійській мові це нормальна практика - щороку додавати щось нове до уже відомої граматики. Це зручно: діти повторюють вивчене і розширюють знання. Метод снігової кулі коли знання нашаровуються, як сніг на кулі для сніговика.
Коментувати
Іван
Замість блогування пані Найдьонова могла б викласти у міністерстві. З її титулами у неї більше можливостей спробувати переконати міністерство, ніж у простих учителів чи батьків.
Катерина
Повторне проходження року? Та хто ж знає, коли та війна закінчиться... І шо ж, дітям до 20 років у школі? А освіту коли здобувати? Правильно пишуть - час іде, діти ростуть... А "пандемічно-воєнна екстремальна дистанційність" триває з 2020 року. Це що, три роки надолужувати?
Сергій
Треба негайно запровадити канікули,електрики немає, зв’язку теж, МОНстр В якій країні живе ,,працює’’?!?!
Tatiana Bandurina
Думка, правильна. Дітям дуже важко. Але хто знає, коли закінчиться війна і можна буде надолужити? Час іде, діти ростуть... На мій погляд, вчителі зараз дуже потребують методик викладання при такій дистанційній освіті та перегляду навчальних програм.
Катерина
Для Tatiana Bandurina: стосовно перегляду навчальних програм - підтримую. А от методики більшість вчителів для себе обрала і відпрацювала. Краще б подумали про технічне забезпечення дистанційки. Ноутбук, планшет і графічний планшет я придбала за свої кошти. За інтернет також платимо самі.
Коментувати