В. Бєлий: профільна освіта можлива лише в ліцеях

Завдяки профільному навчанню старшокласників Україна має шанс стати однією з провідних країн світу

В. Бєлий: профільна освіта можлива лише в ліцеях

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Профільне навчання старшокласників – це про той поріг, з якого Україна стане в ряд топ-країн світу

Справжня профільна освіта старшокласників – це про те, що 10-й рік здобуття загальної середньої освіти (10-й клас) існує лише в ліцеях, відокремлених від 9-річки. Академічного або професійного спрямування.

За цієї моделі настає зникає соціальна база до махлювань з результатами навчання, бо змінюється якість контингенту як учителів, так і учнів.

Учителі

В академічних ліцеях починають працювати лише ті вчителі, які легко справляються із завданнями ЗНО для випускного 12-го класу. Тому нікому з них не буде потрібно здавати гроші в ІППО для отримання довідки про підвищення кваліфікації напередодні вихідного тестування.

Академічне середовище стає нетерпимим до спроб «проїхати» на плагіаті чи по блату, бо ті стають поодинокими, що зводить цей пануючий донині тіньовий вплив практично до нуля.

У професійних ліцеях починають працювати впевнені у своїх виробничих вміннях майстри, котрі набули не лише технологічних, а й культурних навиків сучасного поточного буття, несумісних із «традиціями» випивки та мату на робочому місці.  

Учні

Аналогічно серед учнів академічних ліцеїв майже всі стають такими, яким справлятися із завданнями програм старшої академічно-профільної ланки не складає труднощів, бо вступали через ЗНО після 9-го класу по лінії своїх пріоритетних напрямків, маючи до того відповідну здатність. Бо ж пройшли ЗНО успішно.

Відтак, в учнівському середовищі зникає атмосфера, що потребує поблажливого ставлення до списування з боку вчителів, бо відверто слабкими до вимог навчальних програм виявлятимуться лише поодинокі учні.

Університети

Заклади вищої освіти отримають студентів, для яких їхні програми стануть практично не складнішими, ніж попередні ліцейські, бо вік має значення в площині сприйняття дорослих програм суспільно-продуктивної діяльності. Бакалаврат стане на рік коротшим, кількість закладів вищої освіти зменшиться, а відтак рівень фінансування їхньої діяльності зросте.

Прояви руйнівних для освіти, зокрема та особливо вищої, таких явищ, як академічна недоброчесність і тіньова корупція, зведуться до поодиноких, бо в більшості студентів зникає потреба «рятуватися» за рахунок протиправних практик, адже не всі випускники академічних профільних ліцеїв зможуть вступити до університету, а лише найбільш підготовлені. І головним буде не високий вступний поріг, а те, що входити поодиноким слабаком у середовище сильних мало кому сподобається. 

Коефіцієнт корисної дії закладів вищої освіти зросте в рази, як і запит на випускників цих закладів, бо основна маса працівників буде у виробничо-сервісній сфері, якій будуть постійно потрібними нові більш ефективні технології та моделі організації діяльності, щоб залишатися конкурентноздатними в середовищі міжнародного розподілу праці. 

Країна

Україна ввійде до ряду топ-країн світу, бо здавна має потужний природно-ресурсний потенціал, а в сегменті політики та держуправління кар’єрно-посадові ліфти на базі якісної освіти та практичних трудових компетенцій потіснять пануючу зараз кастову модель посад для «своїх», бо майже всі бажаючі до такої діяльності й так будуть достатньо для неї компетентними як наслідок описаного тут вище.

Хто наважиться на впровадження такого реформування мережі закладів системи загальної середньої освіти?

Звісно, що ні МОН, ні місцеві осередки управління освітою.

Вони можуть бути лише виконавцями, які отримають «чарівний пендель» від вищого рівня державної влади та не менш чарівну порцію страху на випадок протидії реформі.

На таке реформування наважиться той орган вищої державної влади, очільник якого сильно захоче ввійти в історію України  родоначальником її як топ-країни світу.

Оригінал

Освіта.ua
09.12.2021

Популярні блоги
Іван Осадчий: про оцінювання учнів 5 класів НУШ За пропонованим у Методичних рекомендаціях підходом неможливо виставити оцінки за семестр
М. Гриньова: виховуємо ще одне покоління, яке не читає Нашим учням треба давати медаль за відвагу, бо толерантно терплять усі хвороби нашої освітньої системи
І. Лікарчук: чиновники не уявляють життя без олімпіад Життя змінюється, формується абсолютно нова суспільна ментальність, а в батьків отих олімпіад – «скрєпи»
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Марченко
Ліцеі - для багатих, дітям з бідних сімей- пту. Прямий заказ від західних радників, який лобіюють Зе депутати. Конституція не передбачає ніяких обмежень на шляху до середньоі освіти.
Mi-8
Для Марченко: Всіх юбагато, а всього мало, тому мало хто там що передбачає, бо правило просте: хто зробить кращу пропозицію, той і отримає краще місце.
Коментувати
Местный
Куда не плюнь - сплошные лицеи... вот только на выходе полный ноль....
Микола Шевчук
Оці понтовиті ліцеі- це шлях дибілізаціі Украіни. Неприкрито шкільна еліта хоче собі полегшити життя, відібрати тих у кого гроші і вчиться… А решту {а це більшість дітей}під ніж життя. А скільки ж талановитих дітей, але із- за бідності і негараздів не зможуть вчитись. Всякі обмеження, конкурси в старшу школу, мінімальна наповнюванність- 50 осіб…— це повне знищення ,перш за все сільськоі школи!!! Закриють ще не одну сотню середніх шкіл. Ось , що буде, друзі!
Микола Шевчук
Для Микола Шевчук:Бачимо нахил до прибутковоі елітноі освіти, але ж тисячі неграмотних розвалять краіну, криміналізують суспільство.
399
Для Микола Шевчук: Наша ЕЛІТА (тупоголова) вже все це зробила.
Коментувати
Степан Миколайович
та скільки ж ми будемо ставати в ряд країн, з року в рік говоримо в майбутньому часі
OVOD
Чого скромничати? Адже якісна профільна освіта можлива лише в певних ліцеях у конкретних вчителів за вказану платню на продиктованих умовах, а все інше - то все інше. Треба знати ким хочеш бути і йти до релевантного вишу, а не закінчити перший ліпший та бідкатися і шукати роботу. Не дарма в розвинених країнах починаючи із початкової школи успішно суміщають обов’язкові предмети та за вибором, що допомагає не лише зкоректувати і визначитися із профілем, але й із майбутньою професією.
Симоненко Вадим, Б.Церква
Скільки чванства і пилу навколо теми ЛІЦЕІ . Це - школа старша і все. Ні , навидумували - науковий ліцей, професійний, академічний… Який науковий ліцей, адже там немає науковців. Дві третини університетів такого статусу не мають. А професійний - це Пту. Ліцей може бути профільним….. А оці понти вже столичні директори - хабарники так себе возвеличили і зауважали!! Конкурс серед молоді в ліцей придумали всупереч Конституціі. ЯКБИ ТАК ПРАЦЮВАЛИ, ЯК ХОРОХОРЯТЬСЯ !!
Viszavi
Для Симоненко Вадим, Б.Церква: Бєлий пише про еталон якісної освіти,а Ви кажете"чванство,пил".Якби Ви знали проблеми професійного навчання так глибоко як він,такого би не написали.Бєлий говорить про ліцеї академічного або професійного спрямування,читати треба уважніше,одне не заперечує іншого.
Іван Никифорович
Підтримую Симоненка повністю. І Бєлий тут ні при чому. Він завжди був небайдужий до освіти, хіба що тут написав, дійсно, про еталон, а таке вже нестерпно читати, бо це є у всіх документах: "всебічно розвинена людина", "гармонійна особистість" і так ну 100 років точно. Універсальні старші класи анітрохи не гірші і мають свої переваги; просто розмах такої справи як "педагогіка" вражаючий і потребує "наукового" і практичного оновлення - ось скільки дипломів кандидатів педагогічних наук видано: у 2018 - 474, у 2019 - 452, у 2020 - 82; докторів педнаук за ці три роки разом - 244. І це лише одна з причин карколомної зміни парадигми школи: у 80-ті оптимізація навчання і новатори, у 90-ті диференціація, у 2000-тисяні - особистісно-орієнтований, а потім діяльністний, компетентнісний; паралельно цьому неможливі для вживання у мовленні "дитиноцентризми". Інерція руху і змін така, що не можна нічого довести до якісного рівня - тільки щось нове, модне, яке буде працювати на тебе, а не на дітей
Коментувати
...
Утопія не від Томаса Мора, а від Вови Бєлого! .
399
Для ...: не утопія, а МУРА.
Коментувати
Vlad
Мечты, мечты, в чем ваша слабость? Мечты ушли - осталась ....
Кукен Квакен
New Vasuky!