В. Бєлий: ще не вмерла українська фізмат освіта?

Фізмат освіта скрізь і завжди тримається переважно на чоловічих плечах, бо така її специфіка

В. Бєлий: ще не вмерла українська фізмат освіта?

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Те, що в Україні на вчительські спеціальності з фізики, хімії та математики подається щороку все менше випускників 11-х класів, зовсім не означає, що фізмат освіта втратила актуальність у сучасні часи. Як, звісно, і природнича загалом.

Молодь просто знає про рівень окладів для спеціаліста-початківця з вищою освітою у сегменті освіти.

Українська інтелектуальна молода поросль, на жаль, не знає тієї життєво-прагматичної принади професії вчителя, якою послуговуються їхні ровесники у сотнях закордонних країн.

Там учитель – це представник рідкісних професій, які можна перелічити на пальцях однієї руки, про які з заздрістю зауважують при нагоді тисячі представників інших спеціальностей: «Він – представник вільної професії, бо вивчився на вчителя!»

По-перше, тамтешній вчитель практично не знає такої супутньої чи не кожному спеціалісту глобальної небезпеки, як безробіття, як вимушеність перенавчатися для принципово іншої за сутністю діяльності, бо його професія взагалі зникає.

Учитель є вільним від подібних турбот, бо державна школа завжди була, є і буде.

По-друге, закордонний учитель вільний від такої «державної» політики у сфері освіти, за якої він після успішного закінчення університету має оклад, що «на руки» після відрахувань був би всього лише еквівалентом мінімальної зарплати, як те вже чверть століття поспіль «процвітає» в Україні.

По-третє, закордонного, зокрема й учителя-початківця, оточує світ таких цін на їжу, товари та послуги, що він завжди є вільним від проблеми, де жити та на чому їздити. Усі закордонні вчителі й учительки приїжджають на роботу на власних авто, а під час кожних канікул їздять на них за кордон, щоб і життя інших побачити, і за своїм рідним краєм заскучати. На відміну від наших учителів, яким необхідно під час канікул «відбути у закладі свої години відповідно до тарифікації».

Спасіння національної школи фізико-математичної та природничої освіти, яку поки ще шанує закордонний світ, у кардинально новій за сутністю її внутрішніх пріоритетів українській владі.

Не дати розчинитися у примітивному імітуванні освіти такому складному за рівнем наукоємного насичення сегменту, як вивчення фізики, хімії та математики, зможе лише влада, котра спроможеться на введення у рази більшого, ніж зараз, окладу для вчителя-початківця. Хай як там складається з тими сегментами бізнесу, котрі «не можуть жити без «підтримки» з державного бюджету». В іншому разі, молодь проголосує за інше ногами – піде туди, де платять 15 – 20 тисяч гривень на місяць. Зокрема й у Польщі, приміром.

До речі, бюджет чи не кожного обласного центру чи не на третину складається з податків від вчителів та працівників дитячих садків, бо ж тут ніяк не створити тієї «тіні», з якої виростають статки, що не вкладаються ні у які рамки притомного, з точки зору чистоти та законності, підтвердження фінансових джерел їх забезпечення.

Фізмат освіта скрізь і завжди тримається переважно на чоловічих плечах, бо така специфіка складних за обсягами та глибиною абстрактних наукових основ фізики, хімії та математики, що зараз ще й підсилюється програмуванням та іншими елементами сучасної інформатики.

Яка притомна влада, якщо вона живе не одним днем і не за принципом «після нас хоч потоп», може ще інакше, ніж цинічно-лицемірно, декларувати підтримку фізмат освіти, але при цьому вести існуючу зараз політику фінансово-кадрової її «підтримки»?

Де ще є країни, у яких учитель фізики / хімії / математики на свій оклад не може не те що сім’ю забезпечити, а й самому жити, як сучасна матеріально забезпечена людини, а тим більше почуватися представником вільної і по-справжньому шанованої суспільством професії?

Де ще є країни, уряду яких «не пече» питання прозорого та відповідального збору податків, спрямованих на освіту, бо до закладів освіти (школи, ліцеї, університети) педагоги ходять (там приїжджають) не на розваги, а на складну та психологічно виснажливу роботу з дітьми жителів громади, а то й зі всієї області чи країни?

Оригінал

Освіта.ua
02.11.2021

Популярні блоги
Іван Осадчий: про оцінювання учнів 5 класів НУШ За пропонованим у Методичних рекомендаціях підходом неможливо виставити оцінки за семестр
М. Гриньова: виховуємо ще одне покоління, яке не читає Нашим учням треба давати медаль за відвагу, бо толерантно терплять усі хвороби нашої освітньої системи
І. Лікарчук: чиновники не уявляють життя без олімпіад Життя змінюється, формується абсолютно нова суспільна ментальність, а в батьків отих олімпіад – «скрєпи»
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Чи знайдеться в системі влади хоч один вуйко, який знає фізику або хоч щось про неї пам’ятає? Навряд чи...
Херсончане
Экс Белый, иди на … !!! Сколько можна свой профанизм всем тыкать в глаза!!! Как дятел долбит и долбит!!
399
В. Бєлий: ще не вмерла українська фізмат освіта? Взагалі українська освіта доздихує.
Vizavi
Ми вийшли з країни,де освіта не вирішувала нічого, усе вирішували блат та благонадійність і позбутися цієї хронічної хвороби суспільство не може й досі.Тому влада не вірить в освіту,бо освічена людина чесна і порядна,а це,як відомо, на тарілку не покладеш,принаймі у наших реаліях. Перстали брати хабарі на верху,(так кажуть)то Ви думаєте низи перебудувалися?Ні,вони зраділи,тепер усе комірне залишається їм. І яких би хороших Законів не наприймала ВР місцеві нувориші і князьки розрулять по-своєму.Ліва копійка має текти безперервним потічком,щодня і без затримок,ознак,які вказують на це, безліч. І навіть найстійкіші врешті врешт не витримують, а я що дурніший?
Володимир
Для Vizavi: Низи діляться з верхами
Коментувати
учитель
Написано правильно. Однако, хоть и имею отношние к этим специальностям, считаю, что надо говорить не только о "Природничем курсі", а вообще об учителях и ещё врачах. Уехать на запад(, пані Скадовська Кюрі,) не всегда есть возможность и ,главное, желание покидать родных, друзей... город... многострадальную страну. Всегда считала и считаю: УЧИТЕЛЯ И ВРАЧИ - ЭТО ОСОБЫЕ ЛЮДИ! Не политики, не законодатели - эти меняются от каденции к каденции, а учителя и врачи - те, кто отвечает на физическое и моральное здоровье страны ( извините за пафос...), те кто даже при мизерных зарплатах честно и качественно старается выполнять свои обязанности. Не надо на них экспериментировать/д?... ?вить/приказывать/зап?... ?гивать,... просто создайте людям с этими профессиями нормальные условия жизни(жильё, санатории,коммунальные льготы ) и труда (достойная зарплата, освобождение от участия в проведении всякого рода агитаций/ выборов) и увидите, как начнёт меняться в лучшую сторону наше общество и наша жизнь..
Скадовська Кюрі
Пан Білий, чого ж Ви не чкурнули на Захід?? Там вже все таке велике, навіть блохи!! ( в окремих херсонських головах). Скільки можна гидити все і нити?
Vlad
Для Скадовська Кюрі: А в чому В.Бєлий не правий? Чи на Вашу думку в нашій країні вчитель отримує гідну заробітну плату?
Коля
Про це і дурень зна
Коментувати