С. Вовк: виші мають проходити акредитацію по-європейськи

Євроінтеграція – це дорого, але іншого шляху для покращення якості інститутів немає

С. Вовк: виші мають проходити акредитацію по-європейськи

Автор: Світлана Вовк, викладач.

Дизайн інститутів по-українськи та що з цим робити…

Після рішення Верховного Суду за позовом Микити Андрєєва, яке обнулило склад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, точаться гарячі дискусії на тему: «Нам НАЗЯВО як орган не потрібне, бо воно здирає гроші з бідних університетів за акредитацію освітніх програм».

Дехто пропонує повернути функцію акредитації назад до МОН, дехто наголошує, що акредитацію мають проводити незалежні організації, а НАЗЯВО – «монстр-монополіст».

За нинішнього стану інститутів в Україні діяльність МОН, НАЗЯВО та незалежних агентств з акредитації не буде ефективною внаслідок корупції, непотизму, телефонного права, реалізації схем та імітації діяльності.

Будь-яка українська структура швидко перетворюється на кубло з викачування коштів призначеними на посади вертухаями. Тобто, на жаль, з моменту створення будь-якого органу з функціями регулювання він одразу привласнюється верхівкою для реалізації приватних та корпоративних інтересів.

Єдиний шлях – акредитуватися в європейських організаціях. У крайньому випадку університети отримають досвід євробюрократії та хоч так розпочнуть рух до євроінтеграції. Так, це дорого, але іншого шляху для покращення якості інститутів немає.

Хоча і в європах імітація та недоброчесність – поширена практика, проте вже час долучитися до великих можливостей євронародів. Допоки цього не зробимо, наша система вищої освіти стагнуватиме.

Оригінал

Освіта.ua
19.10.2021

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
з іншого боку
може треба починати з іншого боку, із належної оплати праці в університетах. Якщо виші мають проходити акредитацію по-європейськи, то черговий український вовк нічого не згадує, про оплату праці по-європейськи!! Саме оплата праці викладачів, а не бюрократів має стати одним з ключових критеріїв акредитації. Якщо у викладацького складу жебрацька з/п, то ОП акредитуй, не акредитуй, а з освітою від викладачів-жебраків буде ... низький результат. НАЗЯВО створило неймовірного масштабу паперотворчість, і за папірцями у нас практично 99% "університетів" дійсно є університетами, і їх ОП теж належні ... Але НАЗЯВО за роки існування нічого не зробило доброго для покращення якості самої освіти. Для погіршення освіти НАЗЯВО зробило багато - забрано багато сил і часу на папірці-звіти у викладачів, ця паперотврчість вдарила по якості викладання стомленими викладачами, НАЗЯВО викачало багато грошей з університетів за сумнівні послуги, а їм на заміну видало папірці, які вартують як акції МММ :)
Гість
Не треба нікуди іти. Наведіть порядок по-турецьки. І все!, ,...
Vizavi
Акредитуватися у європейських організаціях-дорого, акредитуватися у себе-фінансувати ще одне кубло з викачування грошей.То як же нам догодити самим собі? Коли ми хочемо мати якісно зроблену складну операцію,ми йдемо до кого? Правильно,до відомого і дорогого кваліфікованого хірурга. То може заплатім один раз і зробім добре і якісно,так,щоб уже не треба було переробляти ще і ще. А може просто добре пошукаймо у себе,невже не знайдемо десяток чесних науковців чи академіків? А може ми і не збиралися їх шукати? А як Ви,шановні колеги,думаєте?
Скептик
Перефразувавши відомий анекдот: "Поручик вам подобається вища освіта? Ні! Але сам процес акредитації!"- Акредитація лише процедура, яка або підтвердить (іноді умовно підтвердить), або спростує здатність ЗВО здійснювати підготовку за певним напрямком, спеціальністю. Але це лише теоретична здатність, яку ЗВО в змозі, але не реалізовує. Тоді яка різниця в якій інституції цю спроможність можна підтвердити, якщо немає бажання чи не існує невиявлених акредитаційною процедурою можливостей? Результат однаковий - фахівців не випускають, хоча за висновком комісії в змозі. Як це вплине на підготовку фахівців? Тому навіщо сплачувати більше, якщо різниці немає?
Ініціатор
А хто ж ініціює оце все? Та сама верхівка? Протиріччя...