Володимир Бєлий: ХХІ століття і «класні» журнали

Як електронний підручник не є копією паперового, так і е-журнал не має бути копією паперового

Володимир Бєлий: ХХІ століття і «класні» журнали

Автор: Володимир Бєлий, ексзаступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Як електронний підручник не є копією паперового, так і е-журнал не має бути копією паперового, а тому:

  • автоматом у вчителів відпадає потреба записувати теми уроків;
  • фіксацію відсутності учня на уроці має робити не вчитель прямим виходом у мережу під час уроку.

Це зона відповідальності секретаріату адміністрації закладу, яка має організувати спеціальний функціонал паперового «бігунка», за який відповідає староста класу, а вчитель мимохідь лише те контролює, щоб з нього оперативно вносили до е-бази закладу. Адже учні наповнюють заклад, як і вчителі, і саме він (заклад) має слідкувати за дисципліною праці.

Учитель має працювати з учнями у вільному від цієї рутини режимі як педагогічний, а не процедурний працівник.

При цьому:

  • поточні оцінки «з місця» чи «біля дошки» взагалі не ставляться, а стовпчик оцінок за планові письмові тематичні атестації з'являється в е-журналі у ході їх перевірки: оцінка на листочку учня і відразу – оцінка в е-журнал;
  • у кінці семестру вчитель вносить до табеля учня поруч з підсумковою оцінкою, яка там з'являється автоматично, свій словесний коментар щодо прогресу / регресу у ставленні учня до навчання.

І всього-то рутинних турбот.

Повідомлення батькам про проступки їхньої дитини робить не вчитель, а вихователь / тьютор / куратор під керівництвом заступника директора з позаурочної роботи закладу (не хочу писати – виховної).

При цьому інститут класних керівників у формі поєднання з учителюванням після введення е-журналу випарується, як роса на сонці, бо є радянським анахронізмом.

Звісно, якщо більшість учителів та менеджерів освіти не забажають повернення у ті часи.

Невже освітянська спільнота не за прозорість, відкритість, стандарти рівних підходів та ще й зі звільненням від паперової бюрократії чи проти?

Е-журнал взагалі знімає купу існуючого бюрократичного баласту тим, що тільки письмові роботи тематичних атестацій стануть, як те давно у закордонних навчальних закладах, документом суворої звітності про виконання предметних програм і планів. Саме ці роботи на окремих листках прошиваються в адміністрації після оцінювання вчителем, апеляцій оцінок учнями / батьками і там зберігаються.

Тому-то «там» і дисципліна, і порядність у сегменті оцінювання та практична відсутність списування / плагіату.

До речі, чому я б радів за українську освітню спільноту учнів, батьків та вчителів зі впровадження е-журналів замість паперових?

Тому що три роки контрактної роботи за кордоном, де про паперові класні журнали ніхто не знав, не полишають пам’ять з причини великої від того приємності.

Оригінал

Освіта.ua
07.10.2021

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Чорний
Ця особина пан Бєлий— чудо горохове. Сто років знаю, все чим- то не задоволене, все пропонує, критикує, напевно чифірить.
Тато
Таку хрінь може, дійсно, написати тільки профі найвищого класу! Така глибока думка, що я мало не закляк від здивування. = Вже зовсім очманіли з тією цифровізацією!!!
Володимир
Вже був експеримент з поганою розробкою електронного журналу. Непогано, якби створили якісну версію...
Аналітика
Всі ці електронні журнали-повна профанація. Щоб його заповнити потрібно витратити багато часу, не один крок зробити. А головне з якою метою? Чи можна їх потім використовувати як джерело інформації? Звичайно-ні. А таким крикунам сучасної освіти, як автор статті, доцільно щось самим корисне зробити, а рекламувати погані тренди.
Олена Сугоняк
Для Аналітика: Яка мета в паперових журналів??? Крім функції контролю кількості проведених вчителями уроків (для КРУ) вони не несуть жодної корисної функції. Для жодного з учасників освітнього процесу. Електронні набагато скоріше заповнювати, до них мають доступ і діти, і батьки, і за їх допомогою одразу знімається дуже багато питань. Інша справа, що ми наче в епоху динозаврів живемо і ніяк не можемо відмовитися від цього пережитку у вигляді паперових талмудів....
Тато
Про доступ батьків до журналу. Вибачте, нахріна? Епоха динозаврів - це в головах таких придурків як ви, що не можуть вести якісно паперовий журнал. Для особливо тупих ще раз скажу: не все золото, що блищить.
Коментувати
Пані вчителька
Автор статті навмисне спотворює реальність. Цікаво поглянути на 5 клас без класного керівника. Щодня збираєш їхні речі по школі.Щось забули у спортзалі, щось у коридорі, щось в кабінеті інформатики, щось у їдальні...А нескінченні бесіди з техніки безпеки, журнали інструктажів, тижні того і сього (булінгу, пожежної безпеки, права, екології....) А ще їх треба годувати, контролювати охайність, поведінку на перервах.Треба відповідати на тисячу запитань батьків, та банально приєднати їх до електронного ресурсу.Тобто все це е буде робити заступник директора, для усіх 1500 учнів? Пане, опустіться на землю. Не в цій країні, не за нашого життя.
Степан Миколайович
Для Пані вчителька: та скільки будуть панькати дітей, 5 клас! - це вже діти, які взмозі відповідати за свої речі самі, забув - нехай йде після уроків і шукає, учитель повинен навчати
Пані вчителька
Ви так говорите, бо то не Ваша дитина. А для своїх батьки поліцію викликають, бо ,мабуть, речі вкрали, а вчитель не туди дивився. А в гардеробі зимові чоботи висять від зими до зими))) Бо ж дитина каже, що ТОЧНО в гардеробі пакунок, а він або в спортивній залі, або в кабінеті математики. Та батьки не розбіжаться шукати, хай поліція щука.
Тато
Люди, це все, про що ви тут здійняли галас - то бабський базар. І до освіти не має жодного відношення.
Коментувати
Iuliia
Автор статті колись бачив версію електронного журналу в Україні? Чи знає скільки часу вимагає його заповнення? Створити окремо кожну колонку на кожен урок, записати окремо кожну тему, домашнє завдання? Де ж заповнюють журнал, в якому не пишуть теми? Немає можливості скопіювати теми за місяць закинути разом, а кожну окремо. Для того, щоб розповідати, як це чудово вести електронний журнал, треба самому з ним працювати.
Юрій
Для Iuliia: ну краще, ніж паперовий.
Тато
Чим же він краще? Ви в своєму розумі?
Коментувати
Vlad
"поточні оцінки «з місця» чи «біля дошки» взагалі не ставляться..." Яка крамола! А як бути з "накопичуванням" оцінок. До цих пір директора та їх заступники з навчально-виховної роботи вимагають, щоб на кожному уроці були оцінки. Створюється враження, що головна мета уроку - оцінки. Деякі адміністратори навіть встановлюють кількість оцінок на уроці. "Якщо немає оцінок, то це не урок"
Олена Сугоняк
Для Vlad: Деяких адміністраторів попросіть провести кілька уроків-майстер-класів та показати, як вивчати нову тему і одразу оцінювати на уроці набуті знання за новою темою.... І щоб не виставляти (умовно) 10 балів учню за правильне розв’язання завдання на 4-5-6 балів, а щоб складність завдання відповідала оцінці... Це майже нереально, бо це абсурд! Нова тема має бути усвідомленою, опрацьованою. А далі вже проводитися опитування з виставлянням оцінок за рівнями знань. На це потрібен час, кілька уроків, 3-4 мінімум. А складна тема вимагає ще більше часу. Якщо діти питають, чому я не виставляю оцінок "за урок" чи "біля дошки", то пояснюю, що тоді я обов’язково а) перевірятиму знання теорії (означень, правил,....), б) дам завдання тієї складності, на яку оцінку претендує учень. На таких умовах отримувати оцінки за урок чи біля дошки немає жодного учня. Тому я практикую приблизно раз на тиждень індивідуальні письмові роботи з виставлянням оцінок до журналу.
Коментувати
Ольга
"Повідомлення батькам про проступки їхньої дитини робить не вчитель, а вихователь / тьютор / куратор під керівництвом заступника директора з позаурочної роботи закладу" - ну так нехай і відвідуваність по класах конролює вихователь, а не староста класу -бо йому може навчатися треба та здобувати знання, а не відвідуванністю перейматися.