О. Журавльова: як стати вчителем на ставку в Канаді

Навіть на замінника треба подати купу папірців: резюме, лист-заявку, характеристики, сертифікати тощо

О. Журавльова: як стати вчителем на ставку в Канаді

Автор: Олександра Журавльова, учитель, Канада.

Заміни в школі або що мені світить з усіма моїми сертифікатами, стажами і послужним списком.

Управління освіти Калгарі – то непробивні середньовічні фортеці(бо їх декілька), укріплені товстелезними мурами, обкопані глибокими ровами і пильновані вартою. Може, трохи перебільшую, але десь приблизно так. А я почуваюся, ніби махаю папірцями і кричу під тими мурами.

Я шукаю роботу. Як гадаєте, які вакансії я можу бачити і на що претендувати? Лише на «учитель-замінник» (я навіть українською правильного перекладу не підберу).

Невже їм не треба вчителя-початківця, математика чи фізрука? Звичайно, треба, і не одного, а десятки. Проте взяти «людину з вулиці», навіть з «найчервонішим» дипломом, з величезним стажем, з безліччю здобутків і сертифікатів – ніколи у світі. Звідки їм знати, хто ти і що ти. І ось тому таких вакансій ви не знайдете, не побачите ніде. Вони за тими «мурами», у внутрішній системі управління, лише для «своїх».

То як попасти на роботу, як влаштуватися вчителем на повну ставку?

Почати із «учителя-замінника»! При управлінні є цілий штат таких учителів, вони не прикріплені до шкіл і виходять на роботу лише тоді, коли потрібно підмінити шкільного вчителя. Реєструючись у електронній системі, замінник вказує, які предмети може заміняти, у яких класах і які райони Калгарі може обслуговувати.

Як відбувається сама заміна? Основний вчитель повідомляє дирекцію про свою відсутність (це вноситься в загальну електронну систему управління) і зобов'язаний залишити (або відправити по емейлу в школу) плани своїх уроків на день / тиждень з усіма роздатковими матеріалами.

Учитель-замінник слідкує у системі за можливими замінами звечора або о 6 ранку... і хто швидше встав – той штани вбрав. Тобто обирає школу і клас, погоджується, і на 8 чи 9 ранку їде заміняти всі уроки відсутнього вчителя.

Поки минулого року я була на практиці у двох школах, мала змогу 7 днів спостерігати за роботою замінників. Багато розпитувала, бо таке явище для мене є досить незвичним.

Почну з недоліків:

  • замінник не знає дітей, не лише по іменах, але й можливості і вміння, індивідуальні плани, хто на що «здатен» – це я про поведінку і «золоті верби», яких можна очікувати;
  • замінник не знає, як саме вчитель вибудовує свою роботу з класом, особливо, коли вчитель використовує нестандартні форми, методи чи стратегії;
  • складно вчити за чужими конспектами;
  • сьогодні є заміна – тобі платять, завтра нема – то й нема грошей;
  • мусиш мати водійські права і авто, бо громадським транспортом дуже затратно по часу і по грошах. До речі, про права і авто обов'язково питають на інтерв'ю.

Які ж переваги?

  • учителі з паралелі чи школи не відволікаються і не відриваються від своєї роботи, навіть коли у них «вікно». Відсутнього колегу є кому підмінити;
  • ти не готуєшся, учитель для тебе залишає роботу й інструкції. Хоча всі замінники мали з собою декілька книжок, роздруківки з цікавими завданнями, кольорові витинанки, власні цікаві презентації, вікторини. Про всяк випадок;
  • усі вчителі і замінники отримують від управління «яблучні» ноутбуки з однаковим програмним забезпеченням, тому під'єднатися у різних школах до проекторів чи телевізорів не складає труднощів;
  • у тебе дуже гнучкий графік: хочеш їдеш на заміну, а хочеш – нині спиш і ніде не йдеш. На місяць замінник зобов'язаний відпрацювати 8 днів. Можна більше;
  • ти маєш можливість приглянути собі школу і колектив, де б ти хотів пізніше працювати.

Так от, побігавши в такому ритмі хоча б місяць, ти стаєш свій, ти в системі, тобто тебе впустили в фортецю. І тут ти нарешті бачиш оті всі вакансії: початківець, математик чи фізрук. Шкільні адміністрації тебе вже хоч краєм ока бачили, навіть рекомендацію написати зможуть. Ти вже не «з вулиці», подавайся – ласкаво просимо!

Навіть на замінника ти мусиш подати купу папірців, окрім резюме і листа-заявки. Дипломи, сертифікати про навчання і додаткові курси, характеристики зі шкіл, де був на практиці, характеристику від керівника практики з університету, рекомендації від трьох викладачів чи вчителів, довідку про несудимість з поліції, сертифікат про першу медичну допомогу. Може, щось забула.

Сиджу зі своїми папірцями, чекаю. Як гадаєте, коли мене приймуть на роботу?

Оригінал

Освіта.ua
21.09.2021

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Геннадій
Цікава інформація. Пані Олександро бажаю Вам отримати очикувану посаду! Сподіваюсь не мені одному буде цікаво читати записки людини оточеної такими "мурами". Тому чекаю на продовження розповіді про освіту Канади (в 90-х в інституті вивчав науку яка називалась в розкладі АПЗШ - актуальні проблеми зарубіжних шкіл, то було цікаво, але нажаль, лише по статтях в зарубіжній пресі, а тепер можна прочитати все з першоджерел. Миру Вам і Добра!