І. Совсун: у вищій освіті має працювати конкуренція

Говорити, що треба просто зберігати все як є у вищій освіті, популярно, але безвідповідально

І. Совсун: у вищій освіті має працювати конкуренція

Автор: Інна Совсун, народний депутат України, член фракції політичної партії «Голос».

Учора в Раді кілька разів пролунала теза: не можна давати державні гроші приватним університетам за умов, коли у нас скорочують ставки в державних університетах.

На фоні сотень тисяч українських студентів, котрі тікають вчитися за кордон, говорити про те, що треба просто зберігати все як є у вищій освіті – популярно, але безвідповідально.

У вищій освіті має працювати конкуренція. За ідеї, за кращих викладачів і студентів, за співпрацю з роботодавцями.

А завдання держави – інвестувати саме в ті заклади й програми, які наближають нас до кращого майбутнього. Незалежно від форми власності.

Тому якщо заклад пропонує кращу програму, яка цікавіша абітурієнтам, яка є якіснішою, яка має сучасніше наповнення – то яке право ми маємо використовувати гроші платників податків на менш цікаві та менш якісні програми?

Безперечно, приватні університети змогли показати результати переважно у суспільствознавчих напрямках, а природничі та інженерні спеціальності – лишаються концентрованими у державних закладах (і малоймовірно, що зможуть розвиватись у приватних університетах, адже потребують великої дорогої інфраструктури).

Треба визнати, що в українській вищій освіті є хороші університети – і приватні, і державні, так само як погані є і серед перших, і серед других (і не лишень в Україні, а й у світі).

Але ось у чому я переконана: відповідальність політиків має бути в тому, щоб інвестувати в майбутнє, а не займатися популізмом.

Оригінал

Освіта.ua
08.09.2021

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Машталір
Вища освіта - конституційне право Людини!! Високорозвинуті країни сприяють всім бажаючим в отримані якісної освіти. «Хазяї»Украіни наплодили руками бездарів- нардепів та навіжених соросошкідників гору перепон до освіти: контракти, зно , Єві ... Це інтелектуальний геноцид. Уряди змінились, міністри змінились , парламент новий— а процес нищення триває!! А такі телепні, що по сто разів пишуть свої»замєтки» стали сліпою зброєю нищення!!!
Tet-a-tet
Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Tet-a-tet
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Tet-a-tet
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Tet-a-tet
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Tet-a-tet
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Sandomur
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Sandomur
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Sandomur
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
Sandomur
Для Паркінсо. Вища освіта для розвитку своїх здібностей,чи ВО для здобуття певної професії? Генії мали би займатися творчістю і рухати НТпрогрес,полегшувати життя людям і робити його багатшим. Високоосвічені професіонали мали би запроваджувати досягнення геніїв у життя і організовувати працю мурашок,яких природа видає чимало.Люди народжуються з різними інтелектуальними можливостями,а отже і повинні мати відповідне місце у соціумі,комфортне і справедливе.І хоча у нас не існує узаконеного кастового поділу людей, окремі касти вже сформувалися:каста суддів,фіскальники,по... ліція,рекет,медики,чи?... ?овники,які... дуже ретельно оберігають свої привілеї. І вища освіта не стала їм на заваді,жадоба легкої наживи переважила моральність і 10 заповідей.Сьогодні молиться у церкві, а завтра йде визискувати ближнього.І Конституція йому не на заваді.
KVP1248
У вищій освіті мають працювати генії, а не конкуренція, в результаті якої «Лисенки» мають можливість знищити «Вавілових». Істина полягає в тому, що головною метою вищої освіти є допомога геніальним інтелектуалам будувати нові ніші для експансії людства в нескінченність! Конкретно це означає, що наука та промисловість на сучасному етапі розвитку повинні сконцентруватись на пошуку таких технологій, які забезпечують незалежність кожного індивідуума від соціума-зграї. Логіка тут проста: соціум існує в лінійному вимірі, індивідуум має принципово багатовимірну природу свого мозку, який взаємодіє з нескінченними вітками реальності нашого Всесвіту. Усвідомлення цієї простої істини є головним критерієм для характеристики прогресу як країни, так і її президента. Приклад: Зеленський геній? Побудова доріг робить людину незалежною від відстані. Сонячні батареї – незалежність від енергомереж. Дія….
Паркінсо
Для KVP1248: чорт зна що , Ви намололи, друже!! Вища освіта-це конституційне право, і нескінченність тут ні при чому! Друге її покликання - працювати на свою краіну, економіку, оборону!!! А про Лисенка- прочитайте останні дослідження, якби не його яровізація,дослідження успадкування набутих ознак- подохли б під ас війни з Гітлером. А Міносвіти - полонені групи Сороса
KVP1248
Для вчених, яких готує вища освіта, основою будови природи є Нескінченність та закони хаосу, як для Вас Бог та Диявол. Ми приречені пізнавати реальність, якщо не хочемо вбивати своїх майбутніх дітей. Якщо не було б таких як Лисенко, то не було б і війни з Гітлером, яка принесла смерть мільйонам! «Лисенки» будучи в повній безпеці із своїх захищених бункерів видавали накази йти на смерть простим воякам. Після винайдення ядерної зброї ймовірність загинути для «еліти» та простого люду зрівнялась. Ядерні боєголовки направлені в першу чергу на штаби і важливі центри в яких і знаходяться ті, хто дає наказ почати війну. Тому глобальних конфліктів після Хіросіми не було. Якщо такі генії, як С.Джобс думали б про свою країну і оборону, а не про те, як звільнити індивідуума від кайданів соціуму-стаї, то ми зараз не могли б ділитись в мережі своїми думками. Кожна людина принципово не лінійна, а багатовимірна істота. Це знали і військові генії. Суворов: «Каждый солдат должен знать свой маневр!»
Коментувати
АнтиСовс
А наше рідненьке Мон читає коментарі ??? Коли врешті- решт ми вийдемо з під тотального контролю напівпридурених грантопопихачів, які все роблять проти інтересів Украіни?? Сміливіше!!!!
Мечніков
Місія університетів- забезпечити якісними кадрами економіку, розвивати технології, науку. З цього треба і будувати державну політику . Держвнз тягнуть на собі технічні та технологічні , природничі спеііальності , а за рахунок гуманітарної складової підтримують матбазу. Хитрі грантоіди, типу Совсун- Шарова, вирішили остаточно притопити державні вузи- збиткові професії державі, прибуткові - забрати під приватні ларьки типу Крок чи Мауп, проекти америкосів - католицьке вчидло та школу економіки . Гірко, що міністерство освіти йде у фарватері граноідів. А ті , здрайці, знущаються із університетів, свідомо нищать їх через шкідливі Єві, Формули ... Про це точно заявили одеські університети!!! Якщо Мон не зробить висновків - буде бунт.
Тет-а-тет
Хочу підтримати думки,які висловив Оракул.І додам.Більшість приватних ВНЗ використовують працю готових викладачів державних ВНЗ,своїх вони не виховали,причому з заниженими ставками.І вони мусять погоджуватися,бо у своїх не мають повного навантаження або просто хочуть підзаробити.Мій колега працював у трьох універах,бігав від одного до другого,ледве назбиравши півтори ставки.І у кожному з них погодинне навантаження було більшим за половину окладу.Знаючи скрутне мат.становище викладачів у державних ВНЗ власники приватних банально наживаються на праці викладачів-погодинників. От цим і славляться приватні ВНЗ, а не якістю навчання,як думає п.Совсун і тому вона їх лобіює.Чому більшість прив.ВНЗ гуманітарного напрямку?Тому,що там лише парта і дошка 1х1м,на більше потрібні кошти,а їх бізнес фальшивоментчикам від освіти не дасть.Якби МОНУ сьогодні принципово перевірило відповідність прив.ВНЗ ліцензійним вимогам половину треба зачинити назавжди.
Тарас
а зверху буде сидіти чинуша з великою кишенею який за грубу пачку долярів буде визначати чия програма краща
:(
Як вже ця Совсун із своїми примітивними лозунгами дістала! На що вона розраховує, за кого тримає читачів? Давай ще таке: "Небо має бути світлим", "Сонце має бути сонячним", "Літери читабельними", а "Дорога асфальтованою" і тому подібне. Ну, звичайна пані від політики - самовпевненість, пусті лозунги і жадоба до влади ...., але за 30 років українська освіта вже на стільки примітизувалась, що стала рідним болотом для совсунів і компанії. Крокуймо вперед, совсуни ведуть, залишилось трошечки до фінала! :)
Оракул
Заклади потрібно оцінювати не по тому, як гарно вони пишуть програми, а наскільки якісно вони здійснюють підготовку фахівців. Яка конкуренція може бути між закладами державної форми власності. Конкуренція стосується приватних фірм, які себе називають закладами вищої освіти. Утримувати 300 державних університетів, щоб вони між собою конкурували - це якесь розбазарювання коштів платників податків. Поки держава не визначиться з існуванням ЗВО державної і комунальної форми власності навряд чи можна дискутувати на цю тему. В Києві більше 100 ЗВО, які себе позиціонують як університети, що викликає сумнів. Велика кількість з них є державними або комунальними. Яким чином вони конкурують за відсутності виробничої бази для практик та наукової бази для наукових досліджень, якщо здійснюють підготовку магістрів? Тільки гарно написаними програмами? Хочеться згадати посилання про паркан. Вибачте, але іноді здається, що люди живуть у вигаданому світі, а не реальному.