Олег Охредько: мовчання по-міністерськи

Вступна кампанія для дітей з окупованих територій триває, але відсутність підсумків викликає питання

Олег Охредько: мовчання по-міністерськи

Автор: Олег Охредько, експерт, аналітик Центру громадянської освіти «Альменда».

Замовчування – у програмуванні – угода про характеристику мовного об'єкта або виконувану дію за відсутності їх явного опису.

Український тлумачний словник

Ну дуже полюбляють українські чиновники щось недоговорювати. І ніби говорять по темі, але все ж таки не все. Ось і цього разу відбувається схожа ситуація.

17 серпня 2021 року пройшов онлайн-брифінг міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета на тему «Попередні підсумки вступної кампанії 2021». 

Під час виступу освітянський очільник розповідав про основні результати вступної кампанії 2021 року, наводив безліч цифр, підбивав певні підсумки, наводив рейтинги та інше. Звичайна стандартна процедура підсумку. Але один момент привернув увагу: це цифри вступу до закладів вищої освіти за квотами. 

Міністр заявив: «…рекомендації до зарахування на навчання за кошти державного та місцевих бюджетів отримало 64 тис. 976 осіб, у тому числі за квотою-1 – 2 тис. 426 осіб, за квотою-3 – 305 осіб, за квотою-4 – 5 осіб, за співбесідою – 86 осіб».  Отже, квота-1 є, квота-3 та 4 теж є, навіть співбесіди є, а де ж квота-2?

Для розуміння ситуації пояснюю: квота-2 – це місця державного замовлення, які виділяються для дітей з тимчасово окупованих територій. І щороку сотні юнаків і дівчат з окупованого Криму й частини Донецької та Луганської областей вступають за спрощеною системою, склавши три вступні випробування. І от саме цієї цифри не наведено. Чи складно було її отримати? Звичайно, ні: в наш час комп’ютерів та інтернету обробити інформацію з 200 освітніх центрів не є проблемою. 

А чи важлива ця цифра? Так, адже це вказує на загальну ситуацію в цілому, і зараз, коли війна ведеться не тільки в окопах, коли кожна дитина з окупованої території – це крок до майбутнього, необхідно швидке реагування на проблеми. Проте ці проблеми потрібно бачити і цифри часто вказують реальний стан справ.

У доповіді міністра згадується, що вступна кампанія для дітей з тимчасово окупованих територій продовжується, але відсутність перших підсумків викликає більше питань, аніж відповідей.

Освіта.ua
20.08.2021

Популярні блоги
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
КриклійП.
Охередько- грантоід заказний, критикує зачужі бабки, не щиро , не професійно. А систему вступу, збудовану´ соросятами треба змінювати, залишити 2-3 заяви, зберегти Зно, встановити точне держзамовлення,передбачити мезанізм заповнення місць , щоб викладачі не сиділи два місяці над пустими заявами…
Володимир
Як можна всерйоз сприймати міністра? Він не харизматичний.