![]() |
Чим слабкіший освітній менеджмент – тим більше спекуляцій навколо оцінок успішності |
Володимир Мещеряков: оцінка – вимір праці учня
Автор: Володимир Мещеряков, учитель, Харківська область.
Знову піднімаю неприємну для освітніх чиновників, але нагальну тему. Зараз в інтернеті й суспільстві дуже багато галасу стосовно оцінок успішності учнів. Для тих, хто отримав якісну освіту, це смішно. А для інших – «совковий» атавізм. Причому, саме його більш за все намагаються зганьбити. А чому ж тоді існує толерантність до інших «совкових» пережитків?
Зараз багато жартів щодо самої толерантності. Найбільше мені подобається такий: «розумним потрібно заборонити думати, тому що це ображає почуття тупих». Чому в суспільстві залишилась толерантність до корупції (хабарництва)? Адже це найнебезпечніший «совковий» пережиток. Зараз всі гріхі звалюють на євреїв, але в Ізраїлі корупції немає.
Чому толерантно відносяться до «халтури»? Адже це теж небезпечний атавізм, який входить у звичку. Людина з такою звичкою вже не буде сумлінно вчитися та працювати.
Навчання в школі – це дитяча праця. Вона оплачується оцінками. Деякі батьки за успіхи в навчанні додатково стимулюють дітей кишеньковими грошима. Ці оцінки – своєрідний депозитний вклад на 9 чи 11 років, що постійно поповнюється. Чим більший вклад – тим кращий атестат або свідоцтво вкладника.
Хіба вчителю не приємно ставити високі оцінки? Душа співає, коли посіяні зернята знань проростають міцними паростками! І самі учні просять продублювати успіхи в щоденник.
Коли оцінки низькі – про щоденник сором’язливо забувають. Є ще один варіант, коли учні нахабно вимагають хорошої оцінки, тиснучи на психіку вчителя. Якщо вчитель піддається, то він, у кращому випадку, дарує суспільству «халтурника», у гіршому – соціопата.
У показниках освіти дуже зацікавлена адміністрація школи, яка переймається своєю репутацією. Коли адміністрація виконує обов’язки в повному обсязі, то це не залишається не поміченим як учнями, так і батьками, сприяє якості освіти. Коли адміністрація «халтурить», що теж всі бачать, то це сприяє конфлікту між вчителями та учнями, між принциповими вчителями та самою адміністрацією. Чим слабкіший освітній менеджмент – тим більше спекуляцій навколо оцінок успішності.
Освіта.ua
23.03.2021