Володимир Мещеряков: оцінка – вимір праці учня

Чим слабкіший освітній менеджмент – тим більше спекуляцій навколо оцінок успішності

Володимир Мещеряков: оцінка – вимір праці учня

Автор: Володимир Мещеряков, учитель, Харківська область.

Знову піднімаю неприємну для освітніх чиновників, але нагальну тему. Зараз в інтернеті й суспільстві дуже багато галасу стосовно оцінок успішності учнів. Для тих, хто отримав якісну освіту, це смішно. А для інших – «совковий» атавізм. Причому, саме його більш за все намагаються зганьбити. А чому ж тоді існує толерантність до інших «совкових» пережитків?

Зараз багато жартів щодо самої толерантності. Найбільше мені подобається такий: «розумним потрібно заборонити думати, тому що це ображає почуття тупих». Чому в суспільстві залишилась толерантність до корупції (хабарництва)? Адже це найнебезпечніший «совковий» пережиток. Зараз всі гріхі звалюють на євреїв, але в Ізраїлі корупції немає.

Чому толерантно відносяться до «халтури»? Адже це теж небезпечний атавізм, який входить у звичку. Людина з такою звичкою вже не буде сумлінно вчитися та працювати.

Навчання в школі – це дитяча праця. Вона оплачується оцінками. Деякі батьки за успіхи в навчанні додатково стимулюють дітей кишеньковими грошима. Ці оцінки – своєрідний депозитний вклад на 9 чи 11 років, що постійно поповнюється. Чим більший вклад – тим кращий атестат або свідоцтво вкладника.

Хіба вчителю не приємно ставити високі оцінки? Душа співає, коли посіяні зернята знань проростають міцними паростками! І самі учні просять продублювати успіхи в щоденник.

Коли оцінки низькі – про щоденник сором’язливо забувають. Є ще один варіант, коли учні нахабно вимагають хорошої оцінки, тиснучи на психіку вчителя. Якщо вчитель піддається, то він, у кращому випадку, дарує суспільству «халтурника», у гіршому – соціопата.

У показниках освіти дуже зацікавлена адміністрація школи, яка переймається своєю репутацією. Коли адміністрація виконує обов’язки в повному обсязі, то це не залишається не поміченим як учнями, так і батьками, сприяє якості освіти. Коли адміністрація «халтурить», що теж всі бачать, то це сприяє конфлікту між вчителями та учнями, між принциповими вчителями та самою адміністрацією. Чим слабкіший освітній менеджмент – тим більше спекуляцій навколо оцінок успішності.

Освіта.ua
23.03.2021

Популярні блоги
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Ігор Лікарчук: ЗНО стає токсичним для освіти ЗНО повинно бути відокремлене від школи, задля збереження як ЗНО, так і нормальної школи
Д. Ламза: учитель має залишати негаразди за парканом школи Потрібно залишати негатив за порогом школи, а дітям нести і сіяти добре, розумне, вічне
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Василь
Хотілось би додати: сучасні тенденції приховування оцінок, начеб-то з метою "захисту прав дитини" є абсурдом. Ми ізолюємо дитину від її однокласників, якщо вона нічого не знає про їхні успіхи у навчанні. Приховуючи оцінки ми викорінюємо в школі дух змагання, суперництва, здорової конкуренції. Звісно, для відсталих дітей це плюс, бо чим менше дітей знають про їхні оцінки, тим їм комфортніше. Але ж потрібно орієнтуватись на успішних, а не на відсталих учнів.
Вчитель
Не згідна з Вами. Оцінка - результат роботи учня, його здібностей до навчання, наполегливості та праці. Учнів тепер потрібно називати здобувачами освіти, тобто вони її мають здобувати, докладаючи зусиль. От скільки зусиль вони доклали, аби засвоїти ту чи іншу тему з певного предмету, стільки балів вони й отримали. А вчитель є помічником в цьому. Він відкриває двері так би мовити до знань, а учням туди потрібно зайти самим. Якщо батьки пояснять це своїм дітям, то вони будуть розуміти, що то не вчителька ’обнагліла і причепилася зі своїми домашніми завданнями до моєї донечки чи синочка’, а їм дійсно потрібно більше старатися, аби добитися кращого результату, омріяних 10-11-12! Тоді й не буде того, що ’ моя дитина заробила 12, а їй ця вчителька, яка не зрозуміло звідки взялася і своїх дітей не має, кладе 6 чи 9’. Своїх дітей треба любити і інколи й жаліти, але й вчити трудитися також треба. Навчання- це труд!!!
Володимир
Для Вчитель: Скільки вчився - навіть не підозрював, що я здобувач освіти. Раніше називались учнями, студентами, курсантами. А від цього слова тхне казенщиною й бюрократизмом. Добре, що законодавчо ще не закріпили, що здобувач - це звання, як в армії: "Здобувач Сидоренко, здобувачка Маміна й т. д." Тим, що потрібно знати батькам, не обов’язково забивати голову учням...
Коментувати
Оксана
А за що, пробачте, совковій освіті дякувати? Шановні, подумайте чесно, скільки і коли ви використали у житті із совкової школи? Чи може успішними стали? Освіта, і тоді і зараз не ту мету має.
Vlad
Для Оксана: Та не було совкової освіти! Була хороша освіта, радянська. А українська освіта була кращою в Союзі й однією з найкращих у світі.
Коментувати
777
Тупий коментар. На першому місці - здібності і мотивація учня, а паплюжити працю вчителя може той, хто в минулому не був успішним учнем.
Loki
Не погоджуюсь, що оцінка має бути виміром праці учнів (да і студентів). Оцінка це вимір якості набутих знань. Неоднократно був свідком того як студенти (я викладач ЗВО ) прикладали неймовірних зусиль до навчання, але якість знань була вкрай низькою. Я розумію, що не всім подобається те що я скажу, але здібності до навчання у всіх різні. А у де кого їх взагалі немає.
Vlad
Для Loki: То як може бути студентом той, у кого немає здібностей до навчання?
Коментувати
Тарас
при совку була мотивацыя. Зараз більшість хоче стати блоххерами, науки їм не потрібні
Світлана
Це результат роботи вчителя за умови, якщо батьки протягом 6 років життя своєї дитини розвинули в неї увагу, пам’ять, навички самоорганізації, вміння співпрацювати з однолітками. А якщо дитина протягом 6 років бачила ігри і мультики в телефоні?
)))
Дякуйте совковій освіті! А зараз трутні, не хочуть дітей навчати! Оцінка - це результат роботи вчителя.