І. Совсун: ми не розуміємо наслідків дистанційної освіти

Треба забезпечити інструментарій для централізованого уніфікованого моніторингу рівня знань

І. Совсун: ми не розуміємо наслідків дистанційної освіти

Автор: Інна Совсун, народний депутат України, член фракції політичної партії «Голос».

Маму на Тернопільщині судили, бо її син пропускав дистанційне навчання. Дитина не змогла відвідувати онлайн-уроки, оскільки вдома не було інтернету. Раніше за схожою справою намагалися виписати штраф мамі, у якої зламався телефон, і діти не змогли навчатися по ньому дистанційно. Таких справ у судовому реєстрі десятки (і чомусь завжди щодо мам, без згадування татів). Це – приклад, як не варто розв'язувати проблему онлайн навчання. А як варто?

Рік школи працюють у дистанційному режимі з нечастим відвідуванням класів. Однак ми досі не маємо уявлення про те, наскільки ефективним є це навчання. Не всі вчителі змогли опанувати онлайн інструменти викладання. Не всі діти мали вдома необхідні гаджети та доступ до інтернету. І точно не всі діти могли належним чином зосередитись, аби працювати дистанційно. Разом з тим, частині дітей дистанційне навчання дуже сподобалось, і батьки почали думати про перехід на такий формат навчання на довшу перспективу.

Чого нам катастрофічно бракує – то це розуміння того, якими є наслідки дистанційного навчання.

Саме тому, якщо вже Міносвіти не спромоглось адекватно централізовано організувати дистанційне навчання, то необхідно бодай забезпечити інструментарій для моніторингового зрізу знань. Максимально уніфікованого і централізованого моніторингу рівня знань.

Діти в різних частинах України і так мають нерівний доступ до освіти і, відповідно, різний рівень знань. Дистанційка його лише поглибила. Коли ми побачимо, які діти найбільше постраждали, ми зможемо вживати заходів. І готувати такий моніторинг міністерство має вже зараз.

Натомість які кроки ми бачимо?

Міносвіти вирішило скасувати державну підсумкову атестацію для 4 і 9 класів.

З одного боку, ДПА було відверто слабким механізмом контролю якості знань. Оцінювання відбувалося в рамках школи, у всіх шкіл різний рівень, директори і завучі зацікавлені в тому, щоб усі учні отримали оцінки повище.

Однак для старших дітей, для 9-класників, ДПА було мотивацією краще вчитися.

Що ви думаєте про скасування ДПА? Поділіться, яка у вас ситуація з дистанційкою? Вказуйте місто, клас і, якщо можете, школу.

Оригінал

Освіта.ua
19.03.2021

Популярні блоги
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Ігор Лікарчук: ЗНО стає токсичним для освіти ЗНО повинно бути відокремлене від школи, задля збереження як ЗНО, так і нормальної школи
Д. Ламза: учитель має залишати негаразди за парканом школи Потрібно залишати негатив за порогом школи, а дітям нести і сіяти добре, розумне, вічне
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Інна
Мама- Чому учням 11 класів не зробили спрощення, діти мають складати 5 ЗНО (шкільних знань практично не було!!!), 1,5 роки діти майже не були в школах!!!
Влад
Для Інна: які 5 ЗНО? Для вступу потрібно 3 ЗНО. А для випуску 4 ДПА. Тобто, Ваша дитина може скласти 3 предмета як ЗНО і один як ДПА!
Влад
Для Інна: якщо Ваша дитина не збирається вступати, до їй достатньо скласти 4 ДПА і все
Коментувати
Володимир
Це продовження прогресуючої дегенерації освіти.
Кушпіль Іван
Совсун хоч раз чесно визнала, що вона не розуміє.... Не розуміє , але всюди суне свого носа, всім дає поради , що закінчується руіною.
ЛЮК
ДПА - це зайвий захід, ніякого зрушення для покращення знань (саме для 9 класу й 11 ). Як навчалися впродовж року- такі й оцінки на ДПА. Не потрібні ДПА в школі! Дистанційка... таке ..., хто хоче й вмотивований , той і на домашньому навчанні дає собі раду. Відвідування школи не таке вже й обов’язкове... більшість учнів середньої і старшої школи саме ХОДИТЬ У ШКОЛУ, але не НАВЧАЄТЬСЯ!
Батько
Для ЛЮК: як можна дать ради домашньому навчанню, коли вами от скидує тільки завдання? А пояснювати хто буде? Знов батьки?;Виходьте хоч на зв’язок у робочий час, шановні! Бо вже скоро з хати не будете виходити)
Коментувати
Ось так і є
Судити потрібно тих, хто не проводить дистанційне навчання! Скоро вже діти дома будуть отримувати повну загальну середню освіту.
Нардепчик
Пані Совсун ви ,як кліщ в здоровому тілі. Постійно гудите Мон , при цьому не розбираєтесь в суті справи. А звідки досвід?З освітою бакалавра ви стали заступником міністра. Не відаєте , що ніколи міністерство не навчало школярів, воно по закону затерджує лише зміст освіти, готує з педвнз вчителя. Краще скажіть, як Ви із Квітом скоротили держзамовлення на вчительство, завалили друк підручників, розвалили міністерство. Втікла з профільного комітету... Тож і займайтеся енергетикою.
Клим
Для Нардепчик: ти ій ... в очі, а вона тобі - божа роса!!
Коментувати
...
Що за хворі фантазії народної дупутатки у першому абзаці? Як після цього не згадати Вакарчука незлим тихим словом за те, що він привів її до ВР?
Andriy Yezhov
м.Миколаїв, СЗОШ №22. 11 клас. Як батько, я повністю задоволений якістю і організацією дистанційного навчального процесу. Однак, звичайно сильно помітний недолік особистого спілкування учня з викладачем. Обгрунтовано вважаю, що, на жаль, рівень контрольних питань ЗНО 2020 вже буде недосяжний для багатьох випускників 2021 р.
Мати
Для Andriy Yezhov: дивно. В большості шкіл дистанційно не навчають. Тобто давати завдання - це не навчання.
Тарас
Для Мати: так вимагайте щоб навчали а не гудите дистанційку
Мати
Вимагаємо, скаржимося, але вчителі вирішили, що навчати потрібно батькам. Тобто невірно тлумачать освітнє законодавство.
Коментувати