В. Мещеряков: думки про зовнішнє оцінювання

Державну підсумкову атестацію слід проводити окремо від ЗНО для випускників середнього рівня і вище

В. Мещеряков: думки про зовнішнє оцінювання

Автор: Володимир Мещеряков, учитель, Харківська область.

Я вже писав про принцип 80/20. Спробував розгорнути широку дискусію. Частина однодумців, переважно анонімно, все ж наважились висловити позицію.

І знову напрошуюсь на критику з боку адмінресурсу. Тому що повернуся до соціології, до того, що 20% дітей використовують 80% можливостей, які надає система освіти країни. Оскільки діти йдуть, переважно, шляхом найменшого опору, то це можна назвати заслугою 20% батьків, які примушують чи якимсь чином стимулюють дитину до навчання. Вони ж є спільниками вчителів. Цей синергізм дає результат 1 + 1 + 1 = 5.

Поки ще рано говорити про результати бренду «Нова українська школа». Для тріумфального успіху потрібні вчителі класу Амонашвілі. Та чи є в Україні хоч одна школа-лабораторія для «вирощування» таких вчителів? Скоріше за все, успіх так і буде в межах 30% від задекларованого.

Але зовнішнє незалежне оцінювання вже 15 років працює повноцінно, саморозвивається, до нього йде пристосування, у нього знову просочується прихована корупція, зокрема, у визначенні порогового рівня. Скасовуються і формально записуються бажані для учнів уроки трудового навчання (технологій), Захисту України (Вітчизни), фізкультури. Замість них – ненависні предмети, що винесені на ЗНО.

Я сам три роки поспіль брав участь у його забезпеченні, поки не виступив проти беззаконня. Бачив байдужість випускників (протягом 20 хвилин навмання проставляються тести). Бачив і надмірне хвилювання перед невідомим, серцеві напади, втрати свідомості.

Оскільки я вже маю в активі три дослідницькі роботи з педагогіки, а ресурс досліджень ще не вичерпаний, набираюсь зухвалості висловити свою точку зору.

Не розумію, навіщо проводити тотальне ЗНО? Якщо випускника влаштовує низький рівень, то чому йому не можна його просто подарувати? Не залучаючи або просто не допускаючи до ДПА/ЗНО.

Скільки нам з нашою убогою економікою потрібно людей з вищою освітою? У межах 20%? Чому визначається пороговий бал на середньому рівні, а не на достатньому?

Хіба це нормально, коли учень схаменувся і трішки почав учитися лише в 11 класі з надією, що він якимось чудом переповзе цей поріг і стане абітурієнтом університету? Хіба це не розбещення дитячої психології? Чи нам потрібно ще більше посередніх фахівців?

Вважаю, що державну підсумкову атестацію слід проводити окремо від ЗНО. Для випускників середнього рівня і вище. Результати ДПА вказувати в додатку до атестата. А вже випускники з пороговим рівнем «7» нехай самостійно здають зовнішнє незалежне оцінювання. Буде економія коштів, які згодяться для потреб освіти. І непотрібним стане пробне ЗНО.

Страшно? Але й освіта не повинна бути «липовою»! І до дідька рейтингоманію!

Освіта.ua
20.01.2021

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Тетяна
Питання доцільності ДПА та ЗНО потребують перегляду і оновленого підходу. Автор своєчасно піднімає ці питання.
Володимир
Чудово! Всім все зрозуміло.