О. Северенчук: секрети залученості на дистанційці

Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було б цікавим?

О. Северенчук: секрети залученості на дистанційці

Автор: Олена Северенчук, керівниця комунікаційного офісу Малої академії наук України​.

Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було б цікавим і зберігаючим нервові клітини вчителів, дітей і батьків?

Можливо! Якщо адміністрація думає про всі три сторони процесу і керується здоровим глуздом, учитель уміє вигадати такі завдання, які дітей драйвлять, а не демотивують, ну а батьки поважають особистий час і простір учителя.

Якщо чесно, ми з Ігорем увесь тиждень не можемо намилуватися тій залученості, з якою Маруся щодня береться за роботу. І вчора навіть говорили, що у такому форматі навчання для неї є більш ефективним, аніж у класі, бо вона не має зовнішніх подразників, які б відволікали (окрім хіба непосидючої і галасливої меншої сестри, з якою доводиться ділити кімнату), заглиблюється в теми, намагається доколупатися до найменших дрібниць, вмикає креатив, виконує завдання стільки часу, скільки потрібно їй (учора українську мову 4 години робила, ну такий у неї темп) і, що найдивовижніше, не залипає в ігри, YouTube і TikTok.

У чому секрет?

По-перше, у бездоганній комунікації і налаштуванні від школи і вчителя.

У понеділок ми отримали: 

  • покликання на розклад, у якому дитина легко здатна розібратися без залученості батьків. День - урок - формат (zoom або завдання на human) - лінк на урок, якщо він онлайн;
  • лист від учителя з правилами взаємодії.

І це безцінно!

Коли виконувати завдання, коли і куди надсилати, які є формати завдань, у який час можна дзвонити, якщо виникають питання, у який час відбувається комунікація в месенджері...

І моє улюблене - «якщо вас дистанційне навчання напружує/дратує/немає можливості влаштувати виконання завдань/допомагати дитині/їдете відпочивати тощо, то ці два тижні ви можете використовувати так, як ви того бажаєте»

Маруся забажала вчитися. Ми тільки «за».

По-друге, у диференціації завдань і індивідуальному підході до кожного і кожної.

Діти отримали три файли:

  • Один файл - «спрощені завдання» у форматі «предмет-завдання». Але і тут є альтернативи. Наприклад, можна написати твір на тему «Мої новорічні канікули», а можна - «У чому різниця між бажанням та ціллю? Мої бажання та цілі на наступний рік» або на ще 4 альтернативні.
  • Другий файл - «розширені завдання». Тут більше творчості і ще більше альтернатив, покликання на перелік рекомендованих відео чи статей. Наприклад, зараз Маруся замість завдань з підручника створює презентацію на тему «Числівник» (можна було обрати будь-яку частину мови) і накладає її на серіал «The Umbrella Academy», бо там кожен герой має свій номер. У блокноті створює скетчі і прописує наповнення слайдів. Потім планує перенести все в Canva, але спершу розібратися в програмі, бо до цього працювала лише в Power Point.

По-моєму, це супер! А от математику дитя гуманітаріїв завжди обирає зі спрощеного файлу. Хто б сумнівався.

  • Великий файл із наскрізними інтегрованими завданням на весь тиждень. Лише для тих, кому цікаво.

Наскрізна тема цього тижня - «Вдаємо, що ми невидимі».

Усі завдання - за книгою «Гаррі Поттер і філософський камінь».

Тут про те: 

  • як навчитися писати анотацію;
  • чи багато існує слів для назв емоцій;
  • що додають слова автора до реплік персонажів;
  • чи є якісь таємниці у форм числа іменників;
  • чи потрібні дорослим казки.

Цей файл викликав у Марусі дикий захват. Але вона лишила його на вихідні, «щоб кайфонути по повній!»

По-третє, у графіку.

День починається о 9.00. І в цей же час - перший зум. У зумі не більше як 3 уроки на день по 20 хвилин.

З предметів - українська мова, математика, англійська та фізкультура. Аби рухали трохи дупами.

Решта предметів - завдання у файлах.

По-четверте, у залученості батьків.

Так, усе залежить від самостійності дитини. Але об’єктивно процес організовано так, що дев‘ятирічка абсолютно спокійно може не смикати своїх старих. Достатньо мати доступ до файлів, ґаджет зі встановленими програмами і вихід до інтернету.

Але!

З такими завданнями і ми залипаємо! Я он вчора читала «Ефект матильди», а Ігор кайфонув від пояснення теми рівнянь.

Словом, школі вкотре велика дяка і тисячі кольорових сердець!

Оригінал

Освіта.ua
15.01.2021

Популярні блоги
Інна Совсун: чи забороняти смартфони в школах? На рівні держави поки немає розуміння, що робити зі смартфонами в школі
Н. Азарова: биті небитих возять регулярно Поважати свій труд і транслювати цю повагу, поважаючи інших, – оце і є суперзавдання
І. Лікарчук: ДПА в українських школах має бути ліквідована Проведення ДПА фальсифікує реальний стан якості загальної середньої освіти в Україні
А. Заможська: у космосі Тесла, а в нас — християнська етика МОН пропонує людям, які ходять до церкви два рази на рік, викладати християнську етику
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
3999
Для Олени Северенчук. По-перше, МАН, як і вся освіта накрилася​. По-друге, вчитель - не клоун, чому він повинен вигадувати будь-які завдання, а не просто виконувати програму? По-третє, психологи наголошують на розвиток учнів у соціумі. По-четверте, якщо Ваша дитина геній, і навчається в початковій школі - їй важко працювати за комп’ютером без контролю старших. І, найважливіше, Ви, пані, не маєте елементарних знань із педагогіки та психології.
Сандомир
Чотири години за комп*ютером, у мене аж сльози від щастя виступили... Ото батьки монстри, аби тільки дитина не морочила їм голову. Після таких експериментів над власним чадом раджу Вам,п.Олено, вже заготовляти валізку ліків, бо незабаром вони Вам дуже знадобляться,коли раптом виявите,що у Вашої донечки букет хворіб(кишечника, внутрішніх органів, хребта,кровообігу, серця,зайва збудливість, ослаблений зір іт.д. і т.д. То ж не радійте дистанційці, а краще порадьтея з лікарем,як уберегти здоров*я Вашої ні в чому не винної дитини. Інакше усе життя працюватимете на фармацевтичну промисловість та медичних працівників. Я Вам цього не бажаю.
Не радник заступниці
А що таке "покликання на розклад"? Можливо все ж таки "посилання на розклад".
Горбань
Я теж в захопленні від Марусі! Батьки - Ви супер! На жаль, таких, як Ваша донька, - переважна меншість.
Володимир
Для Горбань: 7%
Коментувати
Абрам
Конечно класс. Беднота- это для вас оелайн. К богатым будут приходить на дом репититоры. Возможно будут организованны мини школы для богатых с реальными педагогами. А вас беднота содержать ни кто не будет. Вы обречены жить в нищите. Это в Советском союзе бесплатное образование, а раньше при царе получали знания только богатые. Всё правильно, все просто отлично.
Олександр
Як все чудово виходить, коли у всіх є Інтернет, всі вміють ним користуватись, а в хаті тепло і не вимикають постійно світло. Реалії ж такі, що вчитель має величезний перенапряг, коли готує всі ті завдання, пояснення, допоміжні матеріали... А йому постійно телефонують батьки, бо вони не розуміють, як зареєструватись на порталі школи, що пароль для реєстрації необхідно вигадати самому, де знайти домашнє завдання (пардон, домашні ж завдання заборонені, хай будуть самостійні) і як відправити фото виконаної роботи на перевірку. Якби ж це були всі складнощі. Ви коли-небудь намагались онлайн навчити тримати ручку школяра у 1 класі? А що робити з обмеженням максимальної тривалості роботи з комп’ютером або планшетом у 10 хвилин? Ви скажете, що діти мають за програмою НУШ вже при вступі до початкової школи знати літери та хоча б повільно читати. Але ж ні! Нажаль, багато з них роблять перші кроки у читанні та письмові лише у 1 класі. Коли відмінять вимогу вести паперовий журнал? Подвійна робота!
Батьки
Для Олександр: та то Ви занадто. Діти приходять у перший клас вже підготовлені. Вчителю тілько потрібно продовжувати.
Олександр
Шановний, якщо Ваші діти підготовлені до школи, це не означає, що всі такі. Нажаль, є багато першачків, які вчать букви лише в школі.
Сільський вчитель
Для Батьки: Покажіть мені тих дітей! Не побачу-не повірю!!!! Діти не вміють зав’язати шнурків, витерти собі носа, зібрати за собою речі, покласти їх на місце.Готові до навчання? Ну-ну!
Коментувати
Володимир
Не кайфується від цієї публікації.
Чудовий шанс
Для Володимир: Це чудова нагода для освітян дізнатися про секрети і перспективи українського дистанційного навчання від самої радниці заступниці (цікаве слово:) міністра з цифрової інформації, а, можливо, і самого міністра.
Коментувати
serj
Пишеш: Для тих, кому цікаво - маєш нуль переглядів!